NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
ایشان در پاسخ به اظهارات و درخواست مقام دیپلماتیک دولت، به صراحت و تنها در یک جمله تاکید کرده است: "سر خون معامله نکنید.?"
به گزارش جهان، موضوع مذاکره و بهبود روابط با دولت سعودی عربستان در هفته های اخیر و در پی اتهام زنی آمریکا به ایران و مرگ ولیعهد "ملک عبدالله" بار دیگر در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح شده است. مسئولان سیاست خارجی دولت هم بی توجه به انتقادات داخلی و خواسته مردم،‌ علما و مراجع تقلید،‌ با جدیت پیگیر ترمیم روابط تهران-ریاض هستند.
? در همین راستا،‌ اخیرا یکی از مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن مهر تایید بر رویکرد دولت نزد یکی از مراجع بزرگ تقلید رفته است.
این مقام بلندپایه وزارت خارجه در این دیدار حدود یک ساعت و 40 دقیقه درباره اهمیت روابط ایران و عربستان و جایگاه 2 کشور در منطقه و ... توضیح می دهد تا این مرجع عالیقدر را با رویکرد دولت در قبال ریاض همراه کند.
وی اما در پایان توضیحاتش فقط یک جمله "چهار کلمه"ای از این مرجع تقلید شنیده است. ایشان در پاسخ به اظهارات و درخواست مقام دیپلماتیک دولت، به صراحت و تنها در یک جمله تاکید کرده است: "سر خون معامله نکنید.?"
? گفتنی است،‌ با وجود جنایات متعدد آل سعود در سرکوب مردم عربستان، بحرین و یمن، گویا مسئولان قوه مجریه علاقمندند روابط دو طرف بهبود و افزایش پیدا کند؛ این واقعیت در پیام های تسلیت صمیمانه رئیس جمهور، معاون اول و وزیر خارجه در پی مرگ ولیعهد عربستان و سفر غیرمنتظره علی اکبر صالحی به ریاض برای شرکت در مراسم تدفین وی مشاهده شد.
همین رویکرد مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور انتقاد و اعتراض علما، ناظران و فعالان سیاسی را به دنبال داشته است.

 


[ یکشنبه 90/8/8 ] [ 1:52 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 228
بازدید دیروز: 512
کل بازدیدها: 4448680