NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

روند شبهه افکنی اصحاب فتنه 88 درباره تاریخ درخشان انقلاب اسلامی و سکوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی درباره تحریف نظرات بنیانگذار انقلاب اسلامی به شدت ادامه دارد.

به گزارش رجانیوز، تلوزیون رسا وابسته به جریان خارج نشین فتنه 88 اخیرا گفت‌وگویی از مهدی کروبی منتشر کرده که وی در  این مصاحبه، نکاتی درباره مجلس بازنگری قانون اساسی و نحوه برگزیدن حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اظهار داشته است.

مهدی کروبی مدعی می‎شود که یک هفته به حرمت امام جلسه خبرگان تعطیل شد اما هفته بعد که تشکیل جلسه داد، ما دیدیم همان جریان (حذفی) که در مجلس، و شورای نگهبان متمرکز بود، فضای جدیدی را آغاز کرده اند و از لزوم ولایت پذیری سخن می گویند و خواستار مطلقه شدن اختیارات ولایت فقیه می شوند. فضا، فضای دیگری شد. بحث می کردند که چه اختیاراتی را به اختیار رهبری اضافه کنند. کلمه مطلقه را نیز به ولایت اضافه کردند. در آن جلسه، آذری (قمی) درباره مطلقه بودن اختیار رهبری سخن گفت و میل سپاهیان به این موضوع را مطرح کرد. به گفته کروبی، آذری قمی در آن جلسه به نامه ای اشاره کرده که سردار افشار رییس وقت بسیج نیز در آن درخواست افزودن کلمه مطلقه به قانون اساسی را طرح کرده است. آقای خامنه ای نیز در جلسه شرکت کرد و گفت اگر بحث مطلقه پیش از این مطرح نشده بود اشکالی نداشت اما حالا که گفته شده اجازه بدهید باشد. همه این سخنان در حالی مطرح شده بود در زمان حیات امام اصلا مورد تایید نبوده است...

این اظهارات در حالی است که امام خمینی در نامه‌اش به حضرت آیت الله خامنه ای می نویسد اگر اختیارات حکومت در چهارچوب احکام فرعیه الهیه است، باید عرض حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوضه به نبی اکرم(ص) یک پدیده بی معنا و محتوا باشد. اشاره می کنم به پیامدهای آن که هیچ‎کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد... حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله است، یکی از احکام اولیه است و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حج است. حکومت می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است در مواقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد یک جانبه لغو نماید. حکومت می تواند هر امری را چه عبادی و چه غیرعبادی، که جریان آن مخالف مصالح اسلام است از آن مادامی که چنین است جلوگیری کند. آنچه گفته شده است که شایع است مزارعه و مضاربه و امثال آن با این اختیارات از بین خواهد رفت صریحا عرض می کنم که فرضا چنین باشد این از اختیارات حکومت است و بالاتر از این هم مسایلی است.

همچنین امام خمینی در نامه دومش به آیت الله خامنه‌ای، یکی از ویژگی های مثبت ایشان را جانبداری از ولایت مطلقه فقیه برشمرده و فرمودند: اینجانب که از سال‌های قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط تاکنون باقی است جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

بدیهی است که منتسب کردن بحث ولایت مطلقه فقیه به سردار افشار رئیس وقت ستاد مرکزی سپاه (نه فرمانده بسیج) پس از تاکیدات امام خمینی بیشتر به لطیفه ای شباهت ندارد.

همچنین علی رغم اظهارات مهدی کروبی درباره مطرح نبودن ولایت مطلقه فقیه در زمان امام، بنیانگذار انقلاب اسلامی در کتاب های فقهی البیع و ولایت فقه بارها به اطلاق ولایت فقیه اشاره می کنند و اصولا مساله اصلی مباحث سیاسی کشور در درسال‌های پایانی رهبری امام خمینی مسئله اطلاق ولایت فقیه بود و از قضا جناح چپ خود سردمدار بحث ولایت مطلقه فیه بودند.

قابل ذکراست در بازنگری قانون اساسی تنها اختیار تنظیم روابط سه قوه و تایید مصوبات شورای عالی امنیت ملی به اختیارات رهبری اضافه شد و شخص حضرت آیت الله خامنه ای با اضافه شدن اختیار انحلال مجلس به رهبری با وجود زمینه های تصویب مخالفت کردند. با این حال امام خمینی درباره اختیارات ولایت فقیه می فرمایند «این که در قانون اساسی است بعضی شوونات ولی فقیه است نه همه شوون ولایت فقیه»  (صحیفه نور، ج 11، ص 133)

مهدی کروبی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید: در جلسه خبرگان، آیت الله یزدی این بحث را شروع کرد که شرط مرجعیت حذف شود و این افراد می گفتند، اجتهاد برای ولی فقیه کافی است.

این اظهارات در حالی صورت می پذیرد که امام خمینی یک ماه قبل از ارتحال‌شان به صراحت از لزوم حذف شرط مرجعیت از ولایت فقیه سخن می گوید و در نامه ای به آیت الله مشکینی می نویسد: «در مورد رهبری، ما که نمی توانیم نظام اسلامی‌مان را بدون سرپرست رها کنیم. باید فردی را انتخاب کنیم که از حیثیت اسلامی مان در جهان سیاست و نیرنگ دفاع کند. من از ابتدا معتقد بودم و اصرار داشتم که شرط مرجعیت لازم نیست. مجتهد عادل مورد تأیید خبرگان محترم سراسر کشور کفایت می کند. اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کند، وقتی آن ها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را بر عهده بگیرد، قهراً او، مورد قبول مردم است؛ در این صورت او ولی منتخب مردم می شود و حکمش نافذ است.»

در جلسه مدنظر کروبی نیز آقایان موسوی اردبیلی، امامی کاشانی، یزدی، هاشمی رفسنجانی ، مشکینی و مومن در لزوم حذف شرط مرجعیت از ولایت فقیه سخن گفتند.


[ شنبه 90/8/21 ] [ 12:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1321
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4435164