NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارش خود درباره فتنه 88 به تشریح ‌مسافرت‌های خارجی محمد خاتمی برای متقاعد کردن طرف خارجی به حمایت از میرحسین موسوی و نیز نقش "مهدی هاشمی" در ارسال پیام به خارج از جمله آمریکا پرداخته است.

به گزارش فارس، حسین فدایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بیست و دو خرداد 88 که منجر به شکل گیری جریان فتنه شد را قرائت کرد. 

 در بخشی از این گزارش آمده است: پس از به پایان رسیدن دولت اصلاحات فرآیند‌های ذیل شتابی فزاینده گرفت:

 1- فراخوان مرکز تصمیم سازی برای تهیه راهبردهای عملیاتی علیه ایران 

2- تصویب بودجه ویژه برای حمایت از اپوزیسیون 

3- ایجاد و تقویت ساختار و شیوه‌های رسانه‌ای جدید برای ایجاد هدایت و تغذیه آشوب داخلی (که بی بی سی فارس در راس آنها قرار داشت) 

4- تصویب قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران 

5- فعال شدن سرویس‌های اطلاعاتی برای تحقق 2 پروژه اپوزیسیون واحد (با برداشتن مرزهای میان گروه‌های مختلف اپوزیسیون) و اپوزیسیون حرفه‌ای که اصلاح‌طلبان غرب‌گرا در سال 84 فقدان آنها را جزو ضعف‌های اساسی خود اعلام کرده بودند و گنجانده آن در قالب پروژه شبکه سازی در محیط‌های واقعی و مجازی

6- تقسیم کار میان کشورهای غربی برای برقراری پیوند‌های پنهان با اپوزیسیون داخلی 

7- برنامه‌ریزی برای تبدیل انتخابات به هسته مرکزی یک فرآینده کودتای مخملی 

 در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: اگر‌چه بسیاری از این فرآیندها از سال‌ها قبل آغاز شده بود و عمر برخی از آنها به بیش از 20 سال می‌رسید اما در این تردیدی نیست و مجموعه اطلاعات موجود نیز نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی اصلی برای تبدیل این پروژه‌ها به فتنه داخلی پس از سال 84 اوج گرفته است. 

 در این گزارش علل و عوامل جریان فتنه بررسی و ریشه یابی شده و تأکید شده است: آنچه ‌فردای پس از انتخابات سال 88 را رقم زد، فرصتی بود که از سال‌ها قبل و با برنامه‌ریزی مدون و منسجم بیگانگان و طمع و همراهی عناصر فریب خورده داخلی فراهم آمد. فضای مطلوب سوء‌استفاده بیگانگان از طریق حاکم شدن فضای غیر‌عقلانی و ترویج احساسات، نادیده گرفتن تذکرات مقام معظم رهبری و قواعد و اخلاق انتخاباتی و مصالح انقلاب مهیا شد تا دشمنان به پیدا سازی سناریوی از پیش تعیین شده خویش بپردازند. 

 این گزارش می‌افزاید: مجموعه اسناد و مطالعات موجود نشان می‌دهد به طور کلی راهبرد غرب در قبال ایران اسلامی مبتنی بر این پیش فرض است که در نهایت هر نوع سناریوی براندازانه علیه ایران باید راهی به داخل ایران بیابد و هدف از مجموعه فشارهای بین المللی بر ایران نیز در نهایت چیزی جز اثر‌گذاری بر داخل ایران و فعال کردن مجموعه نیروهای غرب‌گرا که همواره نسبت به اکثریت مطلق مردم، اقلیتی بسیار کوچک محسوب می‌شده‌اند، نبوده است. یکی از عوامل زمینه‌ساز فتنه 88 در زمانی به مدت 2 دهه به ویژه از سال 84 به این سو در قالب ساز و کارهایی ازجمله برقراری ارتباطات پنهان، ‌کمک مالی، ‌حمایت عملی در چارچوب پروژه‌های دیپلماسی عمومی، ‌فشار به نظام جمهوری اسلامی به منظور ایجاد فضای مانور برای جریان غرب‌گرا در داخل و ‌شبکه‌سازی اجتماعی در حوزه‌های مجازی و حقیقی ‌‌صورت گرفته است. 

 "در عین حال نکته مهم و برجسته در این میان این است که غرب برای کلید زدن پروژه خود به آماده شدن مجموعه‌ای از شرایط داخلی نیاز داشت و به منظور هر‌چه کامل‌تر کردن این پروژه از پیش برنامه‌ریزی شده انتخابات را به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران قرار داد. بررسی دقیق و موشکافانه فتنه 88 نشان می‌دهد عملکرد و سخنان سران داخلی و خارجی فتنه، الگو‌برداری کامل از تئوری‌های از پیش طراحی شده انقلاب‌های مخملی در مراکز تولید توطئه سیستم‌های جاسوسی خارج از کشور از جمله تئوری مبارزات خشونت پرهیز و روش‌های مسالمت‌آمیز نافرمانی مدنی کسانی چون جین شارپ بوده است که در تمام نمونه‌های قبلی خود از جمله موارد اجراء شده در اروپا شرقی و آسیای میانه به صورت انتخابات محور عمل کرده است." 

 کمیسیون اصل 90 در ادامه این گزارش 38 صفحه‌ای آورده است: مطابق اسناد موجود، کشورهای غربی و در راس آنها دولت آمریکا بر مبنای مجموعه کد‌هایی که از داخل ایران دریافت کردند، به این نتیجه‌ رسیدند که مقطع انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88 بهترین فرصت برای اجرای کودتای مخملی در ایران است که در مقاطعی چون سال‌های 76، 80 و 84 شرایط را برای اجرای آن مناسب ندیده بودند. 

 در این گزارش عوامل زیر در متقاعد شدن نظام سلطه به اینکه سال 88 مناسب ترین زمان برای اجرای کودتای مخملی است نقشی کلیدی داشته است: 

 1- مسافرت‌های خارجی افرادی چون محمد خاتمی که اغلب که برای تلاش متقاعد کردن طرف خارجی به اینکه میر‌حسین موسوی فردی مناسب برای پیشبردن پروژه تغییرات ساختاری در ایران است اختصاص داشته است. اسناد موجود نشان می‌دهد خاتمی در تونس، ترکیه و استرالیا برای ترغیب خارجی‌ها به حمایت از موسوی تلاش کرده و موفق نیز شده است. 

 2- مسافرت مجموعه‌ای از عوامل اطلاعاتی خارجی در پوشش‌های مختلف به داخل ایران و برآورد اوضاع داخلی ایران. 

 3- شناخت تاریخی از شخصیت میر‌حسین موسوی به دلیل حضور عوامل وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی در کنار وی مانند اردشیر امیر‌ارجمند. 

 4- پیشبرد پروژه شبکه‌سازی با همراهی گروهی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین از سال 88 به این سو که اصلی‌ترین مکانیسم اجرایی آن برگزاری دوره‌های متعدد براندازی نرم در خارج از ایران برای گروه‌های برگزیده داخلی و مسافرت بیش از چند صد نفر از چهره‌های شناخته شده جریان دوم‌خرداد به خارج از ایران به منظور شرکت در این دوره‌ها در فاصله سال‌های 84 تا 88 بود. 

 5- و آخرین عامل پیام‌های بود که غربی‌ها مستقیما از داخل ایران دریافت کردند و این پیام‌ها منجر به شکل‌گیری این اشتباهات محاسباتی در ذهن آنها شد که سال 88 زمانی مناسب برای کلید‌زدن پروژه کودتاست. اطلاعات موجود در اسناد اطلاعاتی که به هنگام نگارش این گزارش به آنها مراجعه شده، نشان می‌دهد "مهدی هاشمی" نقشی عمده در ارسال این پیام‌ها به بیرون داشته و از جمله پیام‌های مستقیم وی برای آمریکا در اواخر سال 87 موجب شد آمریکا پروژه مذاکرات هسته‌ای با ایران که اهمیت حیاتی برای آن داشت، تعطیل کرده و انرژی خود را بر پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 متمرکز کند. 

 در این گزارش تصریح شده است: آنچه به عنوان عوامل خارجی زمینه‌ساز فتنه 88 مد‌نظر است، صرفا یک فاکتور تأثیر‌گذار برای سهل شدن زمینه بروز فتنه 88 نیست، بلکه می‌توان به جد گفت طرف غربی در برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و هدایت ناآرامی‌های اجتماعی به سمت و سوی مورد نظر خود نقش اصلی را بر عهده داشته است فلذا مدیریت فتنه 88 بر عهده طرف غربی بوده است. 

 این گزارش می‌افزاید: در اثبات این موضوع شواهد بسیار قطعی در مواضع رسمی "سکانداران غرب"، "طرح‌های مراکز تولید توطئه آمریکایی" و "رسانه‌های دیداری شنیداری، مجازی و مکتوب" موجود است، آنچه در این بحث به آن اشاره می‌شود، شواهد موجود از دخالت و مدیریت غربی‌ها در این 3 منبع است.

 به گزارش فارس، کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گزارش 38 صفحه‌ای خود که متن کامل آن متعاقبا ارسال می‌شود. موضوعات مختلفی درباره الگو‌پذیری فتنه 88 از مدل‌های براندازانه جنگ نرم، اقدامات و فعالیت‌های گروه‌ مشاوران فتنه‌گران، راهبرد تداوم اغتشاشات خیابانی، راهبرد ابطال انتخابات و اغتشاشگری در خیابان‌ها در تحلیل محتوای مواضع و اقدامات مجرمانه جریان فتنه و راهبرد آنها آورده است.

[ پنج شنبه 90/10/8 ] [ 9:38 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 599
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450674