NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

محمد رضا خاتمی از اعضای حزب منحله مشارکت و برادر محمد خاتمی در پی قرائت و انتشار گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس از فتنه 88 واکنش دستپاچه‌ای نشان داد و مدعی شد که همه‌ی موارد موجود در این گزارش کذب است.

به گزارش رجانیوز، گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در حالی روز چهارشنبه از تریبون مجلس قرائت و متن آن نیز در رسانه‌ها منتشر شد که این گزارش، به افشای روابط سران و اصحاب فتنه مانند موسوی، کروبی، خاتمی و مهدی هاشمی با عوامل خارجی در جریان انتخابات و پس از آن پرداخته بود.

برای دریافت چکیده 34 صفحه‌ای گزارش کمیسیون اصل 90 اینجا کلیک کنید.

در این گزارش در بخش بررسی ریشه‌ها و عوامل بروز فتنه به دو دسته زمینه‌ها و عوامل "خارجی" و "داخلی" اشاره شده بود.در بخش عوامل خارجی به 1. برقراری ارتباطات پنهان، 2. کمک مالی، 3. حمایت علنی در چارچوب پروژه های دیپلماسی عمومی، 4. فشار به نظام جمهوری اسلامی به منظور ایجاد فضای مانور برای جریان  غرب گرا در داخل، 5. شبکه سازی اجتماعی در حوزه های مجازی و حقیقی اشاره شده و از سفرهای خاتمی به تونس، ترکیه و استرالیا برای جلب موافقت طرف خارجی به حمایت از موسوی اشاره شده است.

همچنین در این بخش عنوان شده است که مهدی هاشمی در اواخر سال 87 در مورد موضوع هسته‌ای پیغام‌هایی به طرف امریکایی داده است.

در این گزارش از حضور مشاورانی مانند اردشیر امیرارجمند در کنار موسوی که به سرویس‌های غربی وصل هستند، خبر داده شده و در ادامه با ذکر نام برخی از مؤسسات غربی مانند "جامعه باز"، "خانه آزادی"، "بنیاد دموکراسی برای آزادی" و "بروکینگز" از سفرهای عوامل این مؤسسات به ایران، برگزاری کارگاه‌هایی در چارچوب آموزش‌های براندازی و انقلاب‌های رنگی و دیدارهای مکرر با افرادی نظیر خاتمی یاد شده است.

یادآوری مواضع حمایت‌آمیز مقام‌های امریکایی، اسرائیلی و غربی از عوامل فتنه و پوشش پرحجم ناآرامی‌های فتنه‌گران در رسانه‌های‌شان نیز یکی دیگر از بخش‌های این گزارش است و در ادامه تأکید شده است که "گزارش ها نشان می دهد مجموعه تحریم های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها از طریق ناراضی سازی مردم انجام شده است."

این گزارش زمانی که به بخش "زمینه‌ها و عوامل داخلی فتنه" می‌رسد ابتدا به روند انحراف از دولت موسوم به سازندگی و تأسیس احزاب دولت‌ساخته‌ی کارگزاران و مشارکت پرداخته شده و در ادامه به جمعیت "توحید و تعاون" موسوی اشاره می‌شود.

در این بخش تصریح شده است:

"نکته بسیار مهم این است که سنگ بنای پروژه کودتای مخملی دفقیقا در همین جلسات گذاشته شد. یکی از اعضای حاضر در این جلسه در یکی از اولین جلسات، به لزوم بازپس‎گیری مواضع از دست رفته اصلاح‎طلبان  از جمله "بسیج، مردم، مساجد و دانشجویان" اشاره کرده و برای این منظور، سامان‏دهی جنبشی جدید را پیشنهاد می کند. در جلسات بعدی، بر مبنای این پیشنهاد اعضا به تحلیل انقلاب‏های رنگین پرداخته و سقوط نظام جمهوری اسلامی را از طریق انقلابی همانند انقلاب سال 57، ناممکن دانسته و در نهایت، انقلاب نرم را نقطه آسیب نظام معرفی می‏کنند. بنابراین مستندات موجود در این زمینه که تیم میرحسین موسوی از مدت ها قبل روی موضوع کودتای رنگی و مخملیدر ایران فکر و برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی کرده بودند."

در ادامه برخی از راهبردها و تاکتیک‌های جریان فتنه برای خدشه در سلامت و اعتبار انتخابات عنوان و به مواردی مانند 1- تدوین مانیفست براندازی در حزب مشارکت، 2- ‏زیر سؤال بردن پیشاپیش سلامت انتخابات  با مطرح کردن احتمال وقوع تقلب، 3- ‏حذف احمدی‎نژاد به هر قیمت، 4- سیاه نمایی و تخریب کلیت نظام و ارائه فضای یاس آلود توسط کاندیداهای معترض، 5- برنامه‎ریزی منسجم جهت ایجاد جنبش‎های اجتماعی فراگیر و خیابانی‎کردن آن‎ها در این زمینه اشاره شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند:

«این پروژه جهت رصد مستمر و دائمی‎حوزه‎های اخذ رأی و ابطال آرای صندوق‎هایی که رای موسوی در آن پایین بود، پیش‎بینی شده بود که در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفت و خنثی شد. نکته مهم در اینجا این است که جریان فتنه در ایام انتخابات سال 88 کاملا نسبت به این موضوع که تقلبی صورت نگرفته و باخت موسوی محصول عدم اقبال مردم به او بوده، علم کامل داشت اما با هدف استفاده از ظرفیت وی برای انجام پروژه کودتای مخملی و به خیابان کشاندن بخشی از مردم، به طور سیستماتیک و سازماندهی شده بحث تقلب را به وی القا کرد. به عنوان نمونه یافته های های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می دهد مجموعه نظرسنجی های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است. همچنین یک کد اطلاعاتی دیگر وجود دارد که نشان می دهد یکی از استراتژیست های برجسته جریان دوم خرداد یک هفته قبل از انتخابات می گوید: «ما آنقدر رای نداریم که انتخابات را ببریم اما آنقدر رای داریم که کشور را به هم بریزیم». علاوه براین، افرادی مانند محمد خاتمی و موسوی خویینی ها قبل از انتخابات به صراحت گفته بودند که عقیده ندارد نه موسوی و نه هیچ کس دیگر قادر به پیروزی بر احمدی نژاد باشد و تاکید کرده بودند که دولت وی تکرار خواهد شد. بنابراین، طرح موضوع تقلب از جانی سران جریان اصلاحات یک دروغ گویی عمدی با هدف پیش برد پروژه کودتای مخملی بوده است نه شبهه ای که آنها مایل به رفع آن باشند.»

در ادامه نیز به اظهارات و رفتارهای آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات اشاره و همسویی آن‌ها با برنامه‌های جریان فتنه نشان داده شده است.

در عین حال،‌ محمد رضا خاتمی امروز با انتشار نوشته‌ای واکنش دستپاچه‌ای به این گزارش مفصل 700 صفحه‌ای که فعلاً‌ یک چکیده 34 صفحه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده، نشان داده و بدون توضیح در مورد کُدهای مستند موجود در این گزارش که سیاهه خیانت‌های جریان فتنه در حق ملت ایران است، کل آن را دروغ خوانده است.

خاتمی از اینکه این گزارش از سوی کمیسیون اصل 90 تهیه شده، اظهار ناراحتی کرده است و گفته این کمیسیون باید ملجأ نهایی مردم باشد. این در حالی است که شکایت‌های فراوان مردمی از فتنه‌گران در طول دو سال گذشته به کمیسیون اصل 90 رسید که این کمیسیون در نهایت، این گزارش را تهیه کرده و باید در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

نکته جالب اینجاست که محمد رضا خاتمی از اینکه در زمان قرائت گزارش افشاگرانه کمیسیون اصل 90 و پس از آن، اعضای فراکسیون اقلیت مجلس که طیف موسوم به اصلاح‌طلب را تشکیل می‌دهند، واکنش خاصی نشان نداده‌اند، اظهار عصبانیت کرده و نوشته است:

«سخنی هم با اصلاح طلبان عزیز در مجلس که خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند دارم. استدلال شما برای حضور در مجلس آینده این است که مفید واقع خواهید شد برای نجات کشور و از حجم خرابکاریها خواهید کاست. اینک این گوی و این میدان. اگر خود را اصلاح طلب می دانید این گزارش حیثیت ، اعتبار و هویت شما را هدف گرفته است . دستی بلند کنید. فریادی بر آرید. نطقی، مصاحبه ای ، اخطاری،تذکری.... لااقل ار محافظه کاران منصف عقب نیفتید و نترسید از رد صلاحیت شورای نگهبان بلکه بترسید از رد صلاحیت خود توسط مردمی که از این همه دروغ و فریب به تنگ آمده اند.»در عین حال، کمیسیون اصل 90 باید با فرستادن گزارش خود به مرجع قضایی، مسئله فتنه را که یک طراحی براندازی همه جانبه بوده است، به‌طور جدی دنبال کند تا آقای محمد رضا خاتمی که با عفو و رأفت اسلامی و وساطت برادرش در زندان نماند، در مرجع قضایی پاسخ‌گوی خیانت‌ها در حق ملت ایران باشد.


[ یکشنبه 90/10/11 ] [ 9:21 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 1182
کل بازدیدها: 4407120