NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مصطفی کواکبیان شب گذشته در نشستی صمیمانه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در این دانشگاه برگزار شد، به تشریح آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس نهم پرداخت و به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ گفت.نماینده سمنان با بیان اینکه طرح لویی جرگه باعث بازسازی افکار عمومی می‌شد، گفت: بنده سه بار این طرح را با آقای مهدوی مطرح کردم و نمی‌دانم با رهبری در میان گذاشته شد یا نه، اما...عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در مقدمه سخن خود ضمن اشاره به ارادت قلبی خود به آیت‌الله مهدوی کنی و اینکه جزو اولین دانشجویان این دانشگاه بوده است، گفت: بر مبنای آموزه‌های اسلامی، حق انتخاب زمامداران، مستقیم و غیرمستقیم در چارچوب شرایط قانون و شرع، با مردم است. اصلاح طلبان و انتخابات مجلس نهم   

وی در ادامه با اشاره به نوسان نرخ مشارکت در انتخابات‌های مختلف گفت: مجالس هفتم و هشتم کمترین میزان مشارکت در حدود 51 درصد و مجلس پنجم بالاترین نرخ مشارکت، حدود 71 درصد را به خود اختصاص داده‌اند؛ البته این صحیح نیست که مشارکت انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری مقایسه شود و من فکر می‌کنم در انتخابات پیش‌رو مشارکت حدود 50 تا 60 درصد باشد.
نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به سه نظر مختلف در خصوص شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: عده‌ای معتقدند هیچ کدام از اصلا‌ح‌طلبان حق ندارند وارد رقابت انتخاباتی شوند، گروه دوم می‌گفتند اصلاح‌طلبان می‌توانند به طور انفرادی کاندیدا شوند، ولی لیستی با نام اطلاح‌طلبان نباید وجود داشته باشد و نظر سوم که نظر امام هم هست، این است که اگر بیش از نیمی از کرسی‌های مجلس نامزد تایید شده داشته باشیم، لیست رسمی هم اعلام خواهیم کرد. 
کواکبیان با بیان اینکه مجموعه اصلاح‌طلبان راهبرد منسجمی در این انتخابات ندارند، راجع به دلایل آن گفت: دلیل اول مربوط به حوادث انتخابات 88 و مسائل مربوط به آن است و دلیل دوم این است که برخی، اگر بخواهند هم، نمی‌توانند فعالیت کنند و رد صلاحیت می‌شوند؛ علت سوم که متاسفانه عده‌ای آن را تبلیغ می‌کنند، این است که می‌گویند در نظام انتخاباتی ایران اگر اکثریت هم شویم، مشکل حل نمی‌شود که البته من معتقدم این گروه چون خودشان نمی‌توانند وارد رقابت‌ها شوند، این تحلیل را ارائه می‌دهند. مردم به اصلاح طلبان اقبال دارند/ اصولگرایان دچار اختلاف داخلی اند
عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال مردم به اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان بیشتر است، گفت: این تحلیل در شرایطی مطرح می شود که اصولگرایان متحد باشند، اما در حاضر این گونه نیست و شرایط برای ما بهتر است.
وی در ادامه با اشاره به اختلاف در جبهه اصولگرایی خاطره‌ای از آیت الله مهدوی کنی نقل کرد و گفت: به ایشان عرض کردم شما باید پدر معنوی همه جریانات سیاسی باشید، نه فقط اصولگرایان و ایشان جواب داد متاسفانه برخی آداب پدری را بجا نمی‌آورند و امروز می‌بینیم که اصولگرایان هم به چهار پنج دسته تقسیم شده‌اند.
کواکبیان در پاسخ به سوالی در خصوص شاخصه‌های اصلاح طلبی گفت: اصلاح طلبی در چارچوب نظام و قواعد آن تعریف می‌شود و کسی که نیت تغییر کل نظام را دارد، نمی‌تواند اصلاح طلب باشد، در همین رابطه من با تحصن مجلس ششم هم مخالف بودم، بنابراین و بر اساس این تعریف، قهر و تحریم انتخابات معنا ندارد و اگر ما بخواهیم تغییری در دیپلماسی و اقتصاد کشور ایجاد کنیم، راهش همین رقابت انتخاباتی است.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از ارزش‌های دینی و اسلامی، قانون اساسی بی‌کم و کاست، خط امام، مطالبات مردم و منافع ملی کشور به عنوان پنج شاخصه اصلاح طلبی یاد کرد و افزود: ما ولایت فقیه را تمام و کمال قبول داریم؛ من پنج جلد کتاب در مورد ولایت فقیه نوشته‌ام و ولایت فقیه در این شاخص‌ها قرار می‌گیرد.
اعلام موضع مقابل فتنه گران مساله اصلی امروز نیست
نماینده مردم سمنان در مجلس در خصوص درخواست دانشجویان مبنی بر موضع گیریش در قبال فتنه گفت: فتنه قطعاً واقعیت دارد و جریاناتی مثل جریان تندرو انجمن پادشاهی خواستند از بستر به وجود آمده بهره برداری کنند، ولی به عقیده من باید معترضان به انتخابات را از اغتشاشگران تفکیک می‌کردیم، اما فضای امنیتی مانع از این موضوع شد؛ البته این عدم تفکیک از سوی اصلاح طلبان هم صورت گرفت و مشکل ایجاد کرد.
  وی ضمن امتناع از اعلام موضع آشکار راجع به موسوی و کروبی گفت: مواضع من از روز اول مشخص است و من بارها در ملاقاتم با این دو از آن‌ها خواستم خود را از ضد انقلاب تفکیک کنند و فراخوان 25 بهمن را هم اشتباه خواندم.
کواکبیان در پاسخ اصرار دانشجویان به موضع گیری شفاف نسبت به سران فتنه گفت: کسی که مقابل حکم ولایت بایستد، از خط امام و اصلاح طلبی خارج شده و این موضع شفاف من است، ولی نمی توانم با ادبیات شما سخن بگویم، ضمن اینکه موضع گیری نسبت به این آقایان امروز مسئله اصلی کشور نیست.
 وی با بیان اینکه اعلام موضع نعل به نعل در این خصوص ضرورتی ندارد، گفت: چرا با این اصرارهای بی‌مورد، شرکت کنندگان در انتخابات را فراری بدهیم و به جای تاکید بر مشارکت حداکثری، با خط کشی کردن همه را از عرصه برانیم، بهتر است به جای این بر مطالبات مرم و منافع ملی تاکید کنیم.
حصر خانگی سران فتنه لازم الاجراست
عضو فراکسیون اقلیت مجلس در خصوص حصر خانگی سران فتنه گفت: برخی مصوبات شورای عالی امنیت ملی حتماً به امضای رهبری می‌رسد، لذا این مصوبه مورد تایید رهبری و برای همه لازم الاجرا است و من هرگز نمی‌گویم این تخلف است. 
کواکبیان در پاسخ به سوالی درباره فعالیت روزنامه مردم‌سالاری در دوره 11 روزه خانه نشینی رئیس جمهور گفت: شما به جای پرداختن به بی توجهی رئیس جمهور، به دستور رهبری به پوشش خبری آن ایراد می‌گیرید که این صحیح نیست.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل کشور گفت: رئیس جمهور مرتب به کشورهای آمریکای لاتین سفر می‌کند، در حالی که به هیچ کشور اروپایی نرفته؛ ارزش ریال به پایین‌ترین حد خود رسیده و بیکاری مشکل همه خانواده‌های کشور است، به این ترتیب این همه پرداختن به موضع گیری و غیره، چه دردی را دوا می‌کند؟
نماینده مردم سمنان در مجلس در ادامه با بیان اینکه 14 میلیون رای دهنده موسوی، نظام را قبول داشتند و گرنه در انتخابات شرکت نمی کردند، گفت: باید سعی کنیم حضور حداکثری در انتخابات تکرار شود و اگر کسی فساد مالی، اخلاقی و سیاسی دارد، به مجلس راه نیابد، اما طبق نظر مسئولان امنیتی، فعالیت افراد تا 30 خرداد 88 حتی در ستاد موسوی، نباید باعث رد شدن آنها گردد.
هدف جریان انحرافی، القای فضای دوقطبی هاشمی - احمدی نژاد استوی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد موضع هاشمی رفسنجانی راجع به انتخابات گفت: هاشمی علاقه مند به شرکت مردم در انتخابات است و به ما هم گفت که افراد واجد شرایط کاندیدا شوند، اتفاقاً جریان انحرافی می‌خواهد این طور القا کند که هاشمی خواستار مشارکت حداقلی است و  از این طریق دو قطبی هاشمی - احمدی نژاد ایجاد کند. 
کواکبیان افزود: دیروز آقای عسگری، رئیس فراکسیون حزب الله مجلس هفتم و عضو مجمع تشخیص مصلحت می گفت که هاشمی به او گفته از تهران نماینده شود، همچنین هاشمی در پارادایم اصلاح طلبی نمی‌گنجد و در مجلس ششم پس از استعفای هاشمی گفت، بیشترین ضربه را این دولت به من زد.طرح لویی جرگه را برای حل مسائل پس از انتخابات به آیت ا... مهدوی کنی دادم 
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش خود برای حل فتنه گفت: بنده طرحی موسوم به لویی جرگه به آقای مهدوی کنی دادم مبنی بر اینکه همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و همه بزرگان نظام در جلسه‌ای جمع شوند و دعوت نامه این جلسه به امضای آقای مهدوی برسد و جلسه با پیام رهبری آغاز شود؛ می خواستیم در این جلسه بگوییم انتخابات تمام، و رئیس جمهور به رسمیت شناخته شده و سپس به تخلفات رسیدگی کنیم. 
 وی با بیان اینکه این طرح باعث بازسازی افکار عمومی می‌شد، گفت: بنده سه بار این طرح را با آقای مهدوی مطرح کردم و نمی‌دانم با رهبری در میان گذاشته شد یا نه، اما در نهایت دیدیم فایده‌ای ندارد.
نماینده مردم سمنان در مجلس در ادامه در مورد آینده جریان اصلاحات گفت: من معتقدم جبهه اصلاحات سنتی نمی‌تواند به شکل سابق ادامه پیدا کند و جریان اصلاح طلبی نیازمند پوست اندازی است.
کواکبیان با انتقاد از کسانی که می‌خواهند اصلاحات را مرده به حساب آورند، گفت: مرگ گفتمان اصلاح طلبی ممکن نیست که نمونه‌اش علی مطهری است؛ این افراط و تفریط‌ها راه به جایی نمی‌برد. 
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامیت خواهی و انحصارطلبی در رگ و پوست همه جریانات سیاسی است، گفت: در مجلس پنجم اصولگراها اکثریت را داشتند، اما این اکثریت مطلق نبود و این باعث تعدیل آن شد؛ در مجلس ششم یک جریان بر کل هیئت رئیسه حاکم بود و در مجلس هفتم و هشتم هم همین موضوع تکرار شد، در صورتی که اگر یک اصلاح طلب به هیئت رئیسه راه می‌یافت، اوضاع خیلی بهتر می‌شد؛ چون یک جناح و یک جریان نمی‌تواند حلال همه مسائل کشور باشد.

 

 

 

 


[ چهارشنبه 90/10/21 ] [ 11:17 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4423512