NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

"همنشین کردن "چادر" با فلاکت و بدبختی در سریال‌های صداوسیما محل تامل است"

عضو کارگروه فرهنگ و هنر مرکز پژوهش‌های مجلس: بازگشت به فیلم‌فارسی‌های دهه 40 و 50 در سریال‌های اخیر صدا و سیما و همنشین کردن "چادر" با فلاکت و بدبختی محل تامل است.

دکتر علی جعفری، مدرس ارتباطات و پژوهشگر حوزه دین و رسانه در گفتگو با «نسیم» در خصوص بازنمایی از شخصیت زن چادری در برخی سریال‌های تلویزیونی اظهار داشت:
- برخی سریال‌های اخیر صدا و سیما از جمله "تا ثریا" نشان می‌دهد که بیماری قدیمی فیلمفارسی که بعد از انقلاب، بخصوص در دهه 60 تا حدودی درمان شده بود و در سینما و تلویزیون، چادری را مترادف و همنشین با فلاکت و بدبختی نشان نمی‌داد و درمان شده بود، به تلویزیون بازگشته است.
- اینکه در صدا و سیما چه فرآیند مدیریتی رخ داده که آن بیماری عجیب فیلم‌فارسی دهه 40 و 50 خیلی غلیظ‌تر از آن زمان عود کرده محل تامل است.
- در حال حاضر شاهد یک ارتجاع صددرصدی به فیلمفارسی و حتی عبور از آن در سیاه‌نمایی از چادر در صدا و سیما هستیم.
- در حقیقت سیاهی و رنگ مشکی چادر را همنشین با سیاهی‌ها و بدبختی‌های زندگی نشان دادن، سیاه‌نمایی از چادر و یک اشتباه فاحش است.
- به این سوال نوع بازگشت به فیلمفارسی و بازنمایی اشتباه از چادر رنگ مشکی در تلویزیون چیست نمی‌توان جواب دقیق داد ولی باید بگویم تلویزیون در حال برگشت به فیلمفارسی است. من چنین چیزی و چنین سیاه‌نمایی در فیلمفارسی هم ندیده‌ام.
- توجه به جنبه‌های زیباشناسانه همراه با جلوه‌نمایی و غفلت از وجه عفت، از آسیب‌های بازنمایی چادر در برنامه‌های تلویزیونی است.

 

 


[ پنج شنبه 90/10/29 ] [ 8:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 976
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406795