NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان افزایش یافت

بخش قابل توجهی از این گروه معتقد به مشارکت فعال در انتخابات، با هدف پیروزی نامزدهای اصلاح طلب و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق ها هستند./ عده ای از چهره های فعال دوره های قبل اردوی اصلاح طلبان با انتقاد از شرایط کنونی و عدم مشارکت فعال و سکوت برخی از همفکران خود معتقدند که در فرصت باقی مانده باید به حمایت از نامزدهای اصلاح طلب اقدام کنند و علاوه بر این که ستادهای اصلاح طلبان را باید فعال کنند... در پی بروز آشفتگی جبهه اصلاحات در مورد چگونگی مواجه شدن با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدها، ارائه لیست، شرکت در پای صندوق های رای، بررسی وضعیت تعدادی از اصلاح طلبان ثبت نام شده به عنوان نامزد انتخابات و... برخی سران این جریان رایزنی ها و جلسات خود را برای تدبیر در مورد این وضعیت و بررسی اختلافات موجود افزایش داده اند.
 
 
بر همین اساس شنیده شده، که سید محمد خاتمی در شب اربعین حسینی جلسه ای با هاشمی رفسنجانی داشته و در این خصوص به مذاکره و گفتگو پرداخته اند.

همچنین جلسات دیگری بین برخی چهره های شاخص جریان اصلاحات در این زمینه برگزار شده و در مورد وضعیت عمومی جریان اصلاحات، تعداد نامزدهای ثبت نام شده، اختلاف نظر در  مورد چگونگی مشارکت در این انتخابات و... بحث  و گفتگو شده است.

بخش قابل توجهی از این گروه معتقد به مشارکت فعال در انتخابات، با هدف پیروزی نامزدهای اصلاح طلب و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق ها هستند. اما برخی چهره ها و سران اصلاحات با قیم مابی نسبت به کل جریان اصلاحات، برخی اصلاح طلبان را مجبور به شرکت نکردن در انتخابات، ثبت نام نکردن به عنوان نامزد و عدم ارائه لیست اصلاح طلبان کرده اند، و اکنون نیز معتقدند که باید انتخابات را تحریم کنند زیرا شرایط برای پیروزی آنها در انتخابات فراهم نشده است.

برعکس، عده ای از چهره های فعال دوره های قبل اردوی اصلاح طلبان با انتقاد از شرایط کنونی و عدم مشارکت فعال و سکوت برخی از همفکران خود معتقدند که در فرصت باقی مانده باید به حمایت از نامزدهای اصلاح طلب اقدام کنند و علاوه بر این که ستادهای اصلاح طلبان را باید فعال کنند، همچنین باید مردم را به مشارکت حداکثری در این انتخابات دعوت نمایند.

یادآور می شود که علی رغم فشارهای موجود برخی چهره های افراطی اصلاح طلب، تعداد زیادی از فعالین سیاسی اصلاح طلب از جمله اکثریت فراکسیون اقلیت مجلس برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند . افرادی همچون محمدرضا تابش (خواهرزاده سید محمد خاتمی) و مصطفی کواکبیان از سوی مافیای خارج نشین و همچنین برخی عناصر داخلی این جریان تهدید شده اند که باید انصراف دهند، در غیر این صورت با آبروی خود بازی می کنند و علیه آنان فضای تخریبی سنگینی به راه انداخته می شود.

اما در مقابل چهره های افراطی خارج نشین، اصلاح طلبانی که در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده اند و به مشارکت فعال در این انتخابات معتقدند، به این عده خارج نشین تذکر داده اند که برخلاف تصور آنها، ظرفیت های موجود کشور، امکان مشارکت به بخشی از نیروهای اصلاح طلب را فراهم کرده و کسانی که در دو سال گذشته از سوی مردم ترد نشده اند و در جریان فتنه حضورنداشته اند و یا موضع گیری افراطی نداشته اند، امکان مشارکت در سرنوشت مردم و کشور دارند.

اصلاح طلبان فعال در این انتخابات، معتقدند که نیروهای سیاسی باید توان و ظرفیت پذیرفتن اشتباه خود را داشته باشند و از حرکت های افراطی در هر شرایطی پرهیز کنند و از فرصتی که نظام  و مردم دراختیارآنها قرار داده است استفاده کنند. براین اساس، کسانی که در دوسال گذشته خطای کمتری داشته اند و عمل آنها از سوی مردم قابل بخشش است و امکان خدمت به کشور و مردم را داشته اند و می توانند در سال های حساس پیش رو به کشور خدمت کنند، بهتر است که هر چه سریعتر در کنار مردم در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند و با حضور حداکثری خود انتخاباتی دشمن شکن را برگزار نمایند.

 


[ دوشنبه 90/11/3 ] [ 10:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 402
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450477