NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

دکتر حسین طلا فرماندار سابق تهران، چندی قبل درست در همان روزهایی که مسئول ستاد انتخاباتی استان تهران جبهه متحد اصولگرایان بود و هم‌زمان مورد تأیید جبهه پایداری نیز قرار گرفته بود، به رجانیوز آمد و در گفت‌وگویی تفصیلی به بیان ناگفته هایی از فتنه 88 و هم‌چنین نقطه نظرات خود در مورد انتخابات مجلس نهم پرداخت.

به گزارش بی باک، رجا نوشت: حسین طلا متولد سال 1348 در محله عباس‌آباد سابق خیابان شهید بهشتی کنونی است و در دوره‌ی دفاع مقدس نیز حضور فعالی در جبهه داشته است، به‌طوری که جراحات ناشی از حضور در عملیات‌های متعدد را هنور به یادگار دارد. وی فارغ التحصیل پزشکی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است و هم‌زمان با تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی نیز از جمله به عنوان جانشین معاونت سیاسی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران، مسئولیت دفتر تهران شورای نگهبان در سال‌های 83 و 84، مدیر کلی حراست وزارت کار، ریاست دانشکده حفاظت و بهداشت کار و فرمانداری تهران نیز جزو سوابق او در دولت نهم است. طلا بعد از فرمانداری نیز به شرکت دخانیات رفت و تا چند ماه پیش که استعفا داد، مدیرعامل این شرکت بزرگ بود.

مسئولیت وی در فرمانداری تهران هم‌زمان با فتنه 88، موجب شد تا خاطرات و ناگفته های جذابی از آن دوره برای روایت داشته باشد. بخش اجمالی این گفت‌وگو در ادامه آمده

حسین طلا با بیان اینکه تست اول فتنه 88 در سال 78 انجام شد؛ گفت: در آن غائله پروژه کشته سازی راه انداختند. در دانشگاه خواجه نصیر برای آنها ختم گرفتند، سیاهی گذاشتند، قرآن گذاشتند، سوره الرحمن پخش کردند، حلوا پخش کردند، در حالی که اصلاً کسی کشته نشده بود. با این بهانه کاذب یک جرقه را زدند و درگیری‌ها در تهران شروع شد و به اغتشاشات خیابانی کشید و جمعیت‌شان برای ما خیلی عجیب بود. چون من در آن موقع مدتی در قرارگاه ثارالله فعالیت داشتم. یک‌دفعه می‌دیدیم که این جمعیت در بازار است، سپس این جمعیت از پارک لاله سر در می آورد و یک‎دفعه در میدان امام خمینی (ره) حضور پیدا می کردند و به سمت روزنامه کیهان حرکت می کردند. بعد آمدند بررسی کردند و متوجه شدند این جمعیت هدف‌مند راه می‌افتد. وقتی التهاب و آشوب می‌شود، هرج و مرج و به هم ریختگی می‌شود ولی آن جمعیت هدف‌مند حرکت می کرد. دیدند یک عده‌ای موبایل‌هایی دست‌شان است. به این نتیجه رسیدند سیستم مخابراتی قطع شود. سیستم مخابراتی قطع شد و سازماندهی آنها به هم ریخت."

وی تصریح کرد: اینها یک تستی را در 10 سال پیش انجام دادند. اما آیا آن سازماندهی از بین رفت؟ نه؛ چرا؟ چون آدم‌هایی که سازماندهی کردند، همان کسانی بودند که به عنوان برخی مسئولین دولتی و با هدایت آن‌ها، در وزارت کشور را می‌شکستند و به داخل می‌رفتند. بعد می‌رفتند برای آنها سخنرانی می کردند. اگر هرج و مرج باشد می‌روند و ساختمان وزارت کشور را آتش می کشند، نمی‌آید در را بشکند و به سخن مثلاً فلان معاون وزیر گوش بدهد. همان آدم‌ها و عناصر در انتخابات دهم ریاست جمهوری و غائله 88 هم دوباره نقش آفرینی کردند. پس از لحاظ ماهیت یکی بود. اما آنجا تست بود و اینجا سازماندهی قدرت‌مندتر شده بود.

وی در ادامه در مورد زمینه سازی های فتنه 88 نیز گفت: به عنوان مثال بر اساس دستورالعمل ها وقتی زمان اخذ رای پایان می پذیرد، هرکس بیرون است داخل می‌آید و در را می‌بندیم و از همه کسانی که داخل هستند رأی می‌گیریم. اما در انتخابات اخیر ساعت دو نیمه شب زنگ زدند که در برخی شعب شهرک غرب یک‌سری فریاد می زنند که ما می‌خواهیم رأی دهیم، چرا درب شعب را بستید. این القائات همه برنامه‌ریزی شده بود. گفتیم که رأی گیری تمام شده؟ گفتند که نه، یکی دو نفر ماندند. گفتیم ایرادی ندارد در را باز کنید تا داخل بیایند. از این 70 نفری که آمده بودند 40 تا 50 نفر آن‌ها رأی داده بودند. معنای آن چیست؟ معنای آن این است که یک پروسه‌ای استارت خورده است نیازمند یک‌سری مستندسازی است و این مستندسازی‌ها باید انجام بگیرد.

فرماندار سابق تهران در ادامه با بیان خاطرات خواندنی خود از روزهای اولیه آشوب های خیابانی می گوید: بعد از ظهر روز 23 خرداد در خیابان مطهری، من با موتور اطراف را گشت زدم و یک‌لحظه احساس کردم همه جا از کنترل خارج شده است. نه من، همه غافلگیر شده بودند. با برخی از دستگاه ها تماس گرفتم و گفتم یک نیرو بفرستید. هدف این‌ها صندوق‌های انتخاباتی است. بیایید فرمانداری را حفظ کنید که این اسناد از بین نرود. اگر این اسناد را از بین ببرند فردا شما هیچ چیزی را نمی‌توانید ثابت کنید. در این حد هم موفق به هماهنگی نشدیم. چون در جاهای مختلف نیروهای آن‌ها درگیر شده بودند. لذا یک‌سری از بچه های فرمانداری و بچه‌های بسیج پایگاه‌های اطراف را جمع کردیم و خیابان میرعماد را بستیم و جمعیت بسیجی را نگه داشتیم. حتی آن موقع یک سری موتوری می‌آمدند و سرک می‌کشیدند ببینند هنوز بسیج هست یا نه.

وی درباره حوادث روز عاشورا نیز می گوید: موضوع روز عاشورا را نمی‌شود بدون بررسی روز تاسوعا صحبت کرد. در روز تاسوعا هم قرار بود همان کارها صورت بگیرد، اما نشد و همان تعداد اندکی هم که آمد، چندان مشکلی را ایجاد نکرد. لذا فکر می‌کنم یکی از دلایلی که شاید دستگاه‌ها در روز عاشورا یک مقدار دیر عمل کردند، روز تاسوعا بود. من هم در روز تاسوعا و هم در روز عاشورا در خیابان رفت و آمد می‌کردم. قسمت دوم هم تدبیر بود که نباید خیلی فضای تهران را پلیسی کرد.

فرماندار سابق تهران ادامه داد: نکته سومی که می‌خواهم عرض کنم این است که یک وقت مجموعه انتظامی حضور پیدا می کند و نیروی کافی هم می‌گذارد، ولی وقتی حرکتی شکل و رنگ و بوی مردمی گرفت، خیلی جاها نیاز به آن است که مردم بیایند. در اینجا اعتماد علاقه‌مندان نظام با این تصور که دستگاه‌های مربوطه هستند و می‌روند و این کار را انجام می‌دهند و واقعیت روزمرگی‌ای که در این داستان پیدا شده بود ضربه زد و این درگیری در خیابان انقلاب و نزدیک دانشگاه تهران که تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه مشغول عزاداری بودند، صورت گرفت.

اما موضوع این گفت‌وگو به ماجرای فتنه محدود نشد و طلا در مورد وضعیت گروه های مختلف سیاسی نیز به صراحت نظراتش را بیان کرد. وی معتقد است که گفتمان جبهه پایداری گفتمان سالمی است و شاید بشود این‌طور نتیجه گرفت که از همان آرمان‎گرایی انقلابی و پای‌بندی به اصول با همان شدت و حدّتی که حضرت امام گفتند، نشأت می‌گیرد.

وی در پایان نیز ضمن تشریح سناریوهای مختلف جریان فتنه و جریان نفوذی در دولت برای انتخابات، بر رقابت سالم میان اصولگرایان تاکید کرد و در عین حال هشدار داد که "ما در عین رقابت باید مراقب جریانی باشیم که محبت به امریکا دارد و لبخندی هم به امریکا می زند، باید مراقب باشیم این اختلاف باعث ورود کسانی نشود که این گفتمان اصول‌گرایی را قبول ندارند."


[ سه شنبه 90/12/2 ] [ 7:52 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 607
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450682