NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

کیهان:
آیا خاتمی به زودی اعلام می کند کجای رفتار متناقض خود نسبت به انتخابات مجلس اشتباه کرده که سرانجام در دقیقه 90، تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته است؟
این پرسش از آن جهت اهمیت یافته که اولا خاتمی موضعی زیگزاگی نسبت به انتخابات داشته و ثانیا در آخرین دیدار خود با یکی از اعضای حزب مشارکت اصرار داشته که او هم می تواند اشتباه کند.
علی اصغر شفیعیان از اعضای حزب مشارکت از ملاقات روز دوشنبه خود خبر داده و در وبلاگ خود نوشته است: امروز دوشنبه 22 اسفند با آقای خاتمی ملاقات کوتاهی کردم. یکی از دغدغه های این روزهای خاتمی ناراحتی از برخی به به و چه چه کردن هایی بود که باور کرده اند خاتمی اشتباه نمی کند. او اما به شدت بر این نکته اصرار دارد که می تواند اشتباه کند.
وی با تکذیب این ادعا که خاتمی تهدید شده و به خاطر همین مجبور به شرکت در انتخابات شده، نوشت:«هیچ تهدیدی، تاکید می کنم هیچ تهدیدی برای وادار کردن خاتمی به شرکت در انتخابات 12 اسفند وجود نداشته؛ فقط خاتمی گفت که توطئه بزرگی با شرکت او در انتخابات خنثی شد، حتی رادیکال ها برای پس از آن، برنامه هایشان را ریخته بودند تا نیروهای باقی مانده را نیز بزنند. گفت که هیچ گاه نگفته بودیم که تحریم کرده ایم، اما در آن یک ماه که سکوت شد، جو به سمتی رفت که طرفداران براندازی نظام در رسانه های آن سوی آب مثلا(فلانی) چون حرف خودش نفوذ نداشت می گفت که خاتمی تحریم کرده است! خاتمی تاکید کرد که به هیچ وجه نه او و نه آقایان موسوی و کروبی در پی براندازی نبوده و نیستند؛ به عبارتی براندازی نه مطلوب است و نه ممکن. سخنان اخیر او نیز برای مشخص کردن همین خط و مرزهاست».
اکنون با عنایت به دو تناقض 180 درجه ای دو رفتار خاتمی در 6 ماه اخیر، جا دارد آقای خاتمی برای مردم روشن کند که چه کسانی وی را به اشتباه انداختند تا ضمن تاکید بر بی معنا دانستن انتخابات و ندادن فهرست در آن، در برابر انتساب تحریم انتخابات به وی- که از سوی مجمع روحانیون و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز تایید شد- سکوت کند و بر این خط انحرافی صحه بگذارد؟ احتمالا با روشن شدن پاسخ این پرسش، معلوم خواهد شد که توطئه اصلی و واقعی را چه کسانی طراحی کرده بودند تا خاتمی را- با عرض پوزش- به عنوان یک مهره نیم سوخته، قربانی سناریوی خود در مسیر تحریم انتخابات کنند؟ آیا اینها همان کسانی نیستند که آقای خاتمی سال 83 درباره نفوذشان در عمق اردوگاه اصلاح طلبان هشدار داد و گفت «صدای دشمن از اردوگاه اصلاح طلبان شنیده می شود» و آیا اینها همان کسانی نیستند که خاتمی را در دوران ریاست جمهوری اش تهدید کردند که «ما خودمان شما را از گوشه عزلت کتابخانه ملی بیرون آورده و رئیس جمهور کرده ایم و هر وقت هم بخواهیم از قطار اصلاحات پیاده تان می کنیم»؟!
به نظر می رسد شفافیت و صراحت و صداقت آقای خاتمی در توضیح درباره آبشخور اشتباه استراتژیک سکوت و همراهی با خط تحریم، اولین و بهترین راه جبران این خطای بزرگ است ضمن این که جا دارد وی توضیح دهد که کدام محافل او را وسط فتنه سال 88 پرتاب کردند و او با وجود ادعای اصلاح طلبی از جبهه ساختارشکنان و حامیان آشوب سر درآورد؛ جریانی که در انتخابات امسال مجلس، «تحریم» را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مجمع روحانیون قالب کردند.


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 9:28 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 5946
بازدید دیروز: 2795
کل بازدیدها: 4432084