NTENT="IR" />

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
یک عضو اقلیت مجلس گفت اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 باعث حذف آنان از صحنه سیاست شد.

به گزارش جهان به نقل از کیهان خباز در عین حال گفته است اصلاح طلبان با محوریت خاتمی به عرصه انتخابات بازمی گردند. اما محمد هاشمی دبیر سیاسی حزب کارگزاران معتقد است با روند فعلی حضور اصلاح طلبان بعید است و باید منتظر اعلام استراتژی کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری ماند.
محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملی به خبرگزاری مهر گفت: اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 88 منجر به حذف همیشگی آنان از صحنه سیاست شد. اشتباه استراتژیک اصلاح طلبان به همراه حربه های تهدید و تحریم رقیب منجر به سنگین شدن هزینه و حذف اصلاح طلبان از صحنه سیاست شد.
وی گفت: علت حضور کم رنگ اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، فقدان محور در تهران بود تا بتواند بین نیروهای اصلاح طلبی در سراسر کشور هماهنگی ایجاد کند.
خباز با بیان اینکه خاتمی باید نقش محوریت اصلاح طلبان را برای بازسازی و حضور مجدد به عهده بگیرد گفت: حضور خاتمی در انتخابات مجلس باب جدیدی را در جریان اصلاحات برای بازگشت مجددش به صحنه سیاست باز کرد؛ بنابراین اگر نظام نیز کمک کند یک بازی و رقابت جدی در جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه چهره ای جز خاتمی برای بازسازی جبهه اصلاحات وجود ندارد، گفت: فکر نمی کنم دیگر حزب اعتماد ملی برپا شود و فعالیت سیاسی داشته باشد چرا که دبیرکل آن حق فعالیت سیاسی ندارد و تا قائم مقام حزب از اعضا دعوت نکند اعضا نمی توانند فعالیت حزبی داشته باشند.
عضو اقلیت مجلس با اشاره به اشتباه استراتژیک اصلاح طلبان در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری گفت: تعدد کاندیدای اصلاح طلب یکی از اشتباهات ما در انتخابات بود که آرا شکست و چندکاسه شد لذا این اشتباه دیگر نباید تکرار شود و اگر محوری برای وحدت و جمع کردن نیروهای معتدل و میانه روی اصلاح طلب پیدا شود باید به کاندیدای حداقلی راضی باشیم.
اما محمد هاشمی معتقد است: اصلاح طلبان برای شروع مجدد فعالیت خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده منتظر استراتژی کشور برای این دوره انتخابات باشند.
دبیر سیاسی حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر درباره این موضوع انتخابات مجلس نهم را الگو قرار دهیم بایستی گفت احزاب در این دوره نقش فعالی نداشتند و بیشتر برخی تشکل ها در قالب جبهه ها در این دوره تاثیرگذار بودند.
وی افزود: در صورتی که این روند همچنان ادامه داشته باشد به طور حتم حضور اصلاح طلبان بعید به نظر می رسد لذا بایستی منتظر ماند تا استراتژی کشور نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.
گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال آینده برگزار می شود.
اخیرا برخی فعالان جبهه اصلاحات و از جمله کسانی چون عباس عبدی و محمد قوچانی و... از سران این جریان خواسته اند پیش از بازگشت مجدد به فضای سیاسی، صراحتا تکلیف خود را با تحرکات رادیکال 3 سال گذشته تحت عنوان جنبش سبز به رفتارهای ساختارشکنانه و ادعاهایی نظیر تقلب در انتخابات که در تعارض با ادعای اصلاح طلبی و پایبندی به نظام و قانون اساسی قرار داشت، مشخص کنند.


[ پنج شنبه 91/1/24 ] [ 10:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1773
بازدید دیروز: 2602
کل بازدیدها: 4438218