NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

یک عضو حزب مشارکت بخشی از مصیبت اصلاح طلبان در سه سال گذشته را، «ناشی از توجه اشتباه به مینیاتورهای سیاسی دنیای مجازی» دانست و خواستار بازگشت به فضای انتخابات شد.

به گزارش کیهان، طیف تندرو اصلاح طلبان با محوریت جریان هایی نظیر حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) که عملاً در مقابل گروهک نهضت آزادی و گروهک های مشابه منفعل شده بودند، با ادعای تقلب در انتخابات سال 88، اقدام به برپایی آشوب خیابانی کردند. همین طیف در انتخابات اسفندماه گذشته مجلس، به تحریم انتخابات متوسل شدند که سومین شکست راهبردی را برای آنها در پی داشت و حتی در نیمروز 12 اسفند با شوک شرکت خاتمی در انتخابات ( در حوزه دماوند) مواجه شدند. اکنون یک عضو این حزب ضمن تخطئه اقدامات کور سه سال گذشته، خواستار نگرش واقعی به عرصه و بازگشت به انتخابات شده است.

علی اصغر شفیعیان در وبلاگ خود نوشت: تایید صلاحیت امثال داریوش قنبری، عضو فراکسیون اقلیت مجلس، بالاخره نمادی است که امروز اصولگرایان به آن استناد می کنند و می گویند اگر دیگرانی هم کاندیدا شده بودند، تایید می کردیم. خیلی ها با بدبینی می گفتند رای ها را نمی شمارند و هیچ کدام از اصلاح طلبانی که تایید صلاحیت شده اند، رای نخواهند آورد و شاید فقط امثال کواکبیان و خباز را خودشان به مجلس راه بدهند! اما تا اینجای کار که تعدادی از آنها از جمله مسعود پزشکیان-وزیر خاتمی- و محمدرضا تابش- خواهرزاده خاتمی- رای آورده اند و تعدادی از جمله داریوش قنبری به دور دوم راه پیدا کرده اند. اتفاقا رای کواکبیان و خباز به درستی شمرده شد و رای نیاوردند!

وی می افزاید: بخش قابل توجهی از گروه های منتقد پس از انتخابات سال 88، سازماندهی تشکیلاتی خود را از دست داده اند و بیش از هر زمانی در داخل آنها اختلاف به وجود آمده است. فیس بوک و سایت و وبلاگ یا گعده های گهگاه در مجالس ترحیم یا جشن نمی توانند جایگزین فعالیت تشکیلات و جلسات حزبی شوند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات 88 با پدیده جالبی مواجه شدیم. کسانی که یک روز کار حزبی نکرده بودند اما در فضای مجازی مانند قهرمان هایی سیاسی جلوه می کردند و بی باکانه همه را به نقد می کشیدند و به مثابه استراتژیست های سیاسی، از خود راه درمی کردند؛ بخشی از مصائب این دوران، حاصل توجه اشتباه و بیش از حد به این مینیاتورهای سیاسی دنیای مجازی بود که بخشی از آنها حتی در ایران نبودند یا جرات نوشتن با نام واقعی خود را نیز نداشتند. در حالی که چه بسیار فعالان با تجربه و تشکیلاتی سیاسی که در این سالها در کنج نشسته و در واقع هرز رفته اند.

نامبرده البته توضیح نمی دهد که افراطیون مدعی اصلاح طلبی خیانت های 3 سال اخیر را چگونه توجیه می کنند و چگونه ادعای دروغ تقلب در انتخابات را درز می گیرند؟ یا این پرسش که چرا به مردم دروغ گفته اند و اگر همچنان مدعی تقلبند، پس چرا در انتخابات شرکت می کنند؟ همچنین این سوال که بعد از ناکامی انتخاباتی چه می کنند، آشوب، رادیکالیسم و دور باطل و به بن بست رسیده گذشته؟!


[ شنبه 91/2/2 ] [ 10:43 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 345
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450420