NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نامه اعتراضی جنبش عدالتخواه دانشجویی به وام 700 میلیون تومانی نمایندگان مجلس هشتم در حاشیه مراسم تجدید بیعت نمایندگان منتخب نهم با آرمان‌های امام در حرم امام راحل توزیع می‌شود.
به گزارش بی باک مهدی خوجگی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: در آستانه مراسم افتتاح مجلس نهم و در حاشیه مراسم تجدید بیعت نمایندگان منتخب مردم با آرمان‌های امام نامه اعتراضی جنبش عدالتخواه دانشجویی به نمایندگان پیرامون وام 700 میلیون تومانی نمایندگان مجلس هشتم در حرم امام (ره) توزیع می‌شود.
 سخنگوی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به این وام 700 میلیون تومانی افزود: مبلغ 700 میلیون تومان از هزینه بیت‌المال بابت مسائلی که عنوان می‌شود هزینه‌های مسکن، خرج رفت و‌ آمد و ایاب و ذهاب نمایندگان مجلس هشتم بوده است به آنها پرداخت می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه جنبش عدالتخواه دانشجویی در این زمینه بررسی‌هایی را انجام داده است، گفت: به نظر ما سرانه این مبلغ و عرضه آن چندان جنبه عدالت‌طلبانه نداشته و با آرمان‌های امام راحل در خصوص ساده‌زیستی همخوانی ندارد.
خوجگی تاکید کرد: جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نامه از نمایندگان مجلس نهم می‌خواهد این طرح را لغو کنند.
 متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح ذیل است:
 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
 سلام علیکم؛
معمار  کبیر انقلاب در توصیه خود به نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند:
«امید آن است که رسیدگى به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر مى‏گیرد در رأس برنامه‏ها قرار گیرد.
 همین یک جمله کافیست تا ما را به تعجب وادارد که چه شده است امروز رفاه حال نمایندگان محترم در اولویت قرار گرفته است؟
برخی اخبار رسیده حکایت از این دارد که مبلغ زیادی (450میلیون برای هر نماینده) که برای امر مسکن و خودرو نمایندگان اختصاص یافته است. این امکانات در حالی در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد که مردم محروم و متوسط از کمترین تسهیلات و امکانات محروم هستند.
از آنجا که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «مجلس خانه مردم و امید مستضعفان است» و نمایندگان باید در قول  و عمل طرفدار « اسلام پابرهنگان زمین» ، « اسلام مستضعفین » ، «اسلام رنج دیدگان تاریخ » ، «اسلام سیلی خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها » باشند، نمایندگان ملت را به مشی عدالتخواهانه همراه با ساده زیستی دعوت نموده و به آنان یادآوری می‌کنیم که شما با رای همین ملت محروم و مستضعف به جایگاه نمایندگی رسیده اید و وظیفه دارید پاسدار حقوق مردم پابرهنه باشید. لذا پیشنهاد می شود در صورت هرگونه دریافت برای مسکن و خودرو ، ترتیباتی فراهم آید تا در پایان دوره نمایندگی مبلغ دریافت شده به بیت المال مسلمین بازگردانده شود.
 ضمنا اجاره ساختمان توسط مجلس باید در مناطق متوسط و محروم تهران باشد و نه در مناطق اعیان‌نشین که نیاز به هزینه کردن میلیاردی از بیت المال مسلمین برای تامین مسکن نمایندگان باشد.
در پایان یادآوری می کنیم هرگونه دریافتی به صورت بلا عوض مطمئنا با نارضایتی مردم و عدالتخواهان همراه خواهد بود و این نه یک توصیه اخلاقی و یک مستحب که بر نمایندگان این مردم انقلابی واجب است.
این مساله  نقطه سیاهی در شروع به کار مجلس نهم تلقی می شود. امید است که نمایندگان انقلابی و وفادار به آرمانهای انقلاب از همین ابتدا با ایستادگی مقابل هر نوع انحراف کوچک و بزرگی نوید آور مجلسی توانمند برای دست یابی به آرمانها باشند.
والسلام علی من اتبع الهدی
محمد جعفری نژاد
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی

 


[ دوشنبه 91/3/8 ] [ 8:31 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1337
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4424679