NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

طرح ساخت مسجد در نزدیکی برجهای دو قلوی سابق در منهتن نیویورک که هدف حملات 11 سپتامبر قرار گرفت، موج جدیدی از اسلام‌هراسی را در سراسر آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از سی‌ان‌ان، "سارا پیلین"، فرماندار سابق آلاسکا و یار انتخاباتی "جان مک‌کین" در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرح ساخت یک مرکز و مسجد در نزدیکی محل انفجارهای 11 سپتامبر در نیویورک را یک "انگیزه غیرضروری" خواند. 

وی یکشنبه طی یادداشتی که آن را در توییتر قرار داد، نوشت: مسلمانان صلح طلب، لطفا این نکته را درک کنید، ساخت مسجد در نقطه صفر (محل وقوع انفجار) اقدامی غیرضروری است؛ این اقدام نمک بر زخم پاشیدن و تازه کردن داغ دل است. لطفا آن را در راستای التیام زخم رد کنید.

معاون مک‌کین در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین درخواستی را منتشر کرد و در آن از "نیویورکی‌های صلح‌طلب" خواست: "چنانچه بر این باور هستید که اندوه فاجعه‌بار در برجهای دوقلو هنوز خیلی تازه و داغ است، طرح ساخت مسجد در نقطه صفر را رد کنید."

طرح ساخت یک مرکز 13 طبقه‌ای به ارزش 100 میلیون دلار این روزها بحث‌هایی را در میان سیاستمداران آمریکایی به ویژه اسلام‌ستیز دامن زده است.

"شریف الجمال"، مجری این طرح این روژه را به عنوان یک "مرکز اجتماع اسلامی" توصیف کرد که یک مرکزی هنرهای نمایشی 500 نفری، سالن کنفرانس، فضای نمایشگاه، یک استخر شنا، یک باشگاه ورزشی، مدرسه آشپزی، یک رستوران و یک مصلی برای مسلمانان را در خود جای خواهد داد.

وی افزود که این پروژه "یک مسجد نیست". طرح‌های این پروژه خواستار تعبیه یک مصلی برای اقامه نماز جماعت در این مرکز شده‌اند. یک "مسجد" محلی است که مسلمانان عموما در آن به پرستش و عبادت می‌پردازند.

یک زن آمریکایی درباره ساخت این مرکز گفت: تخریب یک ساختمان قدیمی 154 ساله به منظور ساخت یک بقعه و مرکز برای تروریسم اشتباه بزرگی خواهد بود.

"رقیف قثواری"، یک مسلمان آمریکایی در اعتراض به این موضوع گفت: من امروز از اینکه یک آمریکایی هستم شرمنده‌ام.

وی تاکید کرد که در حادثه تروریستی 11 سپتامبر افراد بسیاری از کشورها و مذاهب مختلف کشته شدند.

این مسلمان آمریکایی با بالا بردن گذرنامه در دستش گفت: من می‌خواهم به این سالن اثبات کنم که یک شهروند هستم.
[ دوشنبه 89/5/4 ] [ 1:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 601
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450676