NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

20 هزار بسیجی واقعی جنگ نرم برای رساندن پیام انقلاب به کل دنیا کافی است

در شرایطی که برخی رسانه های معاند داخلی از خارج کشور و از سوی دشمنان نظام و انقلاب سازماندهی می شوند، سازماندهی نخبگان فرهنگی و رسانه ای کشور در مقام عمل نه شعار و حرکتهای نمایشی، یک ضرورت غیرقابل کتمان می باشد و سخنان حکیمانه و سرشار از مظلومیت روزگذشته حضرت امام خامنه ای در حقیقت کارت زردی بود به همه متولیان فرهنگی و جنگ نرم کشور.

سرویس فرهنگ و رسانه بی باک؛ مهدی صاحبی: 20 هزار بسیجی واقعی جنگ نرم برای رساندن پیام انقلاب به کل دنیا کافی است، این یک بلوف سیاسی نیست بلکه با شناختی که از شور و شعور فرزندان انقلابی این مروز و بوم داریم این ادعا را با قاطعیت می توان اعلام کرد؛ تنها 20 هزار بسیجی مسلط به اصول، فنون وتاکتیک های جنگ نرم کافی است تا پیام شهدا، امام شهدا و رهبر فرزانه مان را ـ که همان پیام اسلام ناب محمدی می باشد ـ  به کل جهان برسانند و آنگاه شاهد بیداری حقیقی ملتها خواهیم بود.
 اینکه امروزه صدور انقلاب به درستی و تمامه صورت نگرفته است، جدای از کم کاری دولتهای مختلف، عموما به این دلیل است که از کمترین حد پتانسیل نخبگان انقلابی سهوا یا تعمدا از سوی برخی مسئولین مربوطه استفاده نشده است.
حقیقتا اگر در یک فراخوان عمومی به سبک هشت سال دفاع مقدس، نخبگان بسیجی عرصه جنگ نرم را از کل کشور حتی مناطق کپرنشین شناسایی، جذب و ساماندهی می کردیم آنگاه شاهد چه رویداد بزرگ و عظیمی بودیم و قدرتهای دنیا چگونه در مقابل فرزندان حضرت امام خامنه ای زانو می زدند و در مقابل شاهد چه بیداری و بصیرت گسترده ای در سطح جهان می شدیم؟
رئیس محترم سازمان بسیج در هفته بسیج و در نماز جمعه تهران از لشکر 20 میلیونی سازماندهی شده بسیج سخن به میان آورد که به نظر می آید این آمار درباره بسیجیان جنگ سخت است و الا حتی شخص سردار نقدی قطعا منکر نمی شود که عملا در عرصه جنگ نرم که میدان اصلی مبارزه امروز حکومتها و فرهنگها در دنیا می باشد، نه تنها از 20 میلیون بلکه از 20 هزار نفر بسیجی واقعی سازماندهی شده هم خبری نیست.
البته این بدین معنا نیست که بسیجیان جنگ نرم در عالم واقعیت 20 هزار نفرهم  نیستند و ما این تعداد بسیجی مجهز به ابزارهای جنگ نرم را در اختیار نداریم، نخیر؛ ما نه تنها 20 هزار نفر بلکه به اعتقاد نویسنده حتی 2 میلیون نفر بسیجی قدرتمند و با توانمندیهای متعدد در عرصه جنگ نرم داریم که همگی با اخلاص و تلاش های خستگی ناپذیرشان به تنهایی کار یک گردان و لشکر را می کنند اما متاسفانه سازمان بسیج و سایر ارگانهای مربوطه تا کنون هیچ برنامه قابل توجهی برای سازماندهی آنها نداشته است و همه آنها همچون لشکر تیر خورده بصورت نامنظم و غیر سازماندهی شده و براساس برداشت و احساس وظیفه شخصی در حال فعالیت هستند و به همین دلیل فعالیتهای این خیل عظیم از نیروهای انقلاب در 99 درصد موارد، موازی کاری، اتلاف وقت، انرژی، هزینه و ... می باشد و هیچگاه آنگونه که بایسته و شایسته است، کارهایشان به چشم نیامده و کارساز نبوده است و بخاطر این بی برنامگی ها و کم کاریها همچنان بار اصلی انقلاب در عرصه جنگ نرم تنها بر دوش حضرت امام خامنه ای بوده است که این بزرگترین جفا در حق ولایت و امام مسلمین می باشد.
بی شک بسیجیان جنگ نرم نیازمند یک ستاد فرماندهی قدرتمند، با درایت و دلسوز می باشند که متاسفانه آنچه مشهود می باشد؛ چنین امری حداقل تا به امروز محقق نشده است کما اینکه حضرت امام خامنه ای روز گذشته و در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صریحا اظهار داشتند: برای فعالیتهای فرهنگی، برنامه ریزی ضروری است و نمیتوان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهی، به خودی خود پیش برود. وی همچنین ابراز داشت: همه ما در قبال مسائل فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور مسئولیت شرعی و قانونی داریم.
 اما نکته ای که معظم له مصداقا به آن اشاره کردند، نقش رسانه ها در بحث فرهنگ و جنگ نرم می باشد که متاسفانه همچنان بسیاری از مسئولان کشور از آن غافل هستند و صرفا آنرا ابزاری برای بازیهای سیاسی و رپرتاژی تلقی می کنند اما این تصریح امام خامنه ای که فرمودند؛ " فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران" نشان از تشخیص صحیح معظم له و اعتراض ایشان به عدم استفاده صحیح و تمامه از این ابزار از سوی مسئولین کشور می باشد.
 

این تاکیدات و این تصریحات ولی امر مسلمین دیگر راه هیچ بهانه ای را برای مسئولین و یاران انقلاب باز نمی گذارد و هر مسئولی که در این زمینه بنابر وظیفه و رسالت خود کم کاری کند نه تتها به دروغ و منافقانه خود را ولایی معرفی کرده است بلکه از تیر سلاح نقد نخبگان جامعه در امان نخواهد ماند و بسیج بعنوان شجره طیبه انقلاب، اولین سازمانی است که باید این بار سنگین را بدوش بکشد و همچون ایام دفاع مقدس با فراخوان همه نخبگان بسیجی و انقلابی کشور، حرکتی سازماندهی شده را در عرصه فرهنگ آغاز نماید که این موضوع همانطور که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند، یک وظیفه شرعی و قانونی می باشد که به اعتقاد نویسنده این امر تا کنون آنگونه که بایسته و شایسته است، محقق نشده است که دلیلش را عمدتا باید در حلقه تنگ جنگ نرم و عدم دغدغه برخی از مسئولان عنوان کرد.
 متاسفانه امروزه در عرصه جنگ نرم نه تنها فراخوانی صورت نمی گیرد و کسی در تلاش نیست تا نخبگان سراسر کشور را جذب و ساماندهی کند بلکه نخبگانی که خود قدم به میدان می گذارند بخاطر فضای ناعادلانه و پر از دافعه برخی سازمانها و ارگانها، در کمترین مدت، سرخورده و از میدان خارج می شوند.
متاسفانه در عرصه جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، برخی تمایلی به حضور گسترده نبخگان و دیگران ندارند و تنها سعی می کنند خود و اطرافیانشان بر سر سفره های گرم و بر روی مبلمانهای نرم، شعار جنگ نرم بدهند. عده ای احساس می کنند، فراخوان عمومی و به میدان آمدن همه نخبگان کشور، جای آنها را تنگ می کند و سفرهای متنوع و ناندانی های آنها بسته خواهد شد کما اینکه در یک جلسه نسبتا خصوصی که اخیرا با یکی از دلسوزان نظام برگزار شد یکی از مدیران رسانه ای به اصطلاح ارزشی خیلی دستپاچه اصل سازماندهی و تشکیلاتی شدن رسانه های ارزشی را زیر سئوال برد بگونه ای که هر نوجوانی دلهره و ترس او را درک می کرد و استنباط می نمود که این فرد که در حال حاضر از برخی ارگانها برای رسانه تحت امرش بودجه میلیاردی می گیرد و به اندازه یک صدم بودجه دریافتی هم نه تولید محتوا داشته و نه تاثیر گذار بوده است، قطعا وقتی پای نخبگان سراسر کشور به وسط بیاید او دیگر نمی تواند بی کفایتی خود را بپوشاند و موقعیتش در خطر می افتد.
 
 هر گاه شاهد بودیم که همچون ایام دفاع مقدس، همه نیروهای انقلاب از سراسر کشور فراخوان و ساماندهی شدند، آنگاه می توان از بسیج سازماندهی شده در جنگ نرم سخن به میان آورد که متاسفانه در شرایط فعلی اگرچه برخی فرماندهان و سرداران دلسوز انقلاب و نظام، قدمهای کوچکی در عرصه جنگ نرم برداشته اند اما این امر بصورت تشکیلاتی و سازمانی مورد توجه قرار نگرفته است و تنها افراد و گروهکهای کوچکی که عموما نسبت به دیگران از صلاحیت های بالایی هم برخوردار نبوده اند، خود را تمام لشکر اسلام در عرصه جنگ نرم دانسته و بجای همه سربازان نظام و انقلاب نه تنها باری از دوش نظام بر نداشته اند بلکه تنها هزینه بر دوش نظام گذاشته اند.
با این اوضاع اسفبار اگر دعاها، رهنمودها و ارشادات حضرت امام خامنه ای نبود، این انقلاب تا کنون بارها از هم گسسته بود و اندک بسیجیان جنگ نرم هم با مشاهده  بی عدالتی ها و بی کفایتی‌های برخی مسئولین مربوطه یا با سرخوردگی هر چه تمام، بی خیال آرمانها و انقلاب شده بودند یا از روی بغض ناشی از این تبعیضها و کج سلیقگی‌ها، خواسته و ناخواسته به آغوش ضدانقلاب افتاده بودند.
بسیج باید هرچه سریعتر و زودتر در برخی از بخشهای خود تغییراتی اساسی و ضروری ایجاد کند و برخی افراد که تا کنون نتوانسته اند وظیفه خود را بدرستی انجام دهند را از عرصه مدیریتی کنار بگذارد و کار را به دست نخبگانی بسپارد که هم جنگ نرم را می فهمند و هم بر اصول اخلاقی و مدیریتی آن آگاهی دارند.
اگر مسئولی در سازمان بسیج نتوانسته است بنابر وظیفه ای که دارد، نخبگان بسیجی را از سراسر کشور شناسایی، جذب و سازماندهی کند، این مسئول حقیقتا نباید به خون شهدا و آرمانهای انقلاب خیانت کند و باید در جایی خدمت کند که توانایی اش را دارد و نباید تنها به فکر حرکتهای نمایشی و گزارشی باشد و از موقعیت و منصب خود برای بیشتر دیده شدن استفاده نماید.
با یک حساب سرانگشتی و ساده می توان به ضرورت تغییرات متعدد مدیریتی در بسیاری از سازمانها و ارگانها از جمله سازمان بسیج که از متولیان اصلی جنگ نرم می باشد، پی برد و این امر نباید از سوی ریاست محترم این سازمان به تسامح گرفته شود تا خدایی نکرده دشمن در داخل زمین گیرمان کند.
باید بدانیم که دشمنان ما از حداقل پتانسیل های موجود در کشور ما که هزاران کیلومتر خارج از مرزهایشان می باشد و در راستای منافع آنها می باشد، چشم پوشی نمی کنند و اگر ما نتوانیم از این همه پتانسیل نخبه انقلابی و ولایی بهره ببریم، حقیقتا ماندمان بر برخی مسندها، ظلم و جفای به اسلام و انقلاب می باشد.
فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین باید هرچه زودتر فکری برای جنگ نرم و نخبگان این عرصه بکنند زیرا در هیچ برهه ای نخبگان انقلابی و بسیجی امیدی به دولتها ( اعم از اصولگرا، اصلح طلب و ...) نداشته اند و این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین می باشد که همه نخبگان انقلابی با افتخار حاضر به همکاری با آنها می باشند و آنرا خدمت و حضوری مقدس تلقی می کنند.
اگر فرماندهی محترم سپاه و بسیج اتفاقات و مسائل شومی که به نظر می آید از سوی برخی نفوذیان برای سرخوردگی و از میدان خارج کردن نیروهای انقلاب صورت می گیرد را برنچینند، آنگاه شاهد خواهیم بود که فتح الفتوح هایی چون بدر و خیبر به احد و صفین تبدیل خواهد شد و آنگاه جز ندامت و ملامت خود راهی باقی نخواهد ماند و در آینده نیز این نارضایتی ولی امر مسلمین از وضعیت فرهنگی کشور همچنان استمرار خواهد داشت.
 

فرماندهی محترم سپاه و ریاست محترم بسیج باید بررسی کنند و از زیر دستان خود بپرسند که چه برنامه ای برای جنگ نرم داشته اند و چه قدم درست و صحیح و عادلانه ای برای همه نخبگان کشور تا کنون برداشته اند؟ این حلقه تنگی که برخی مجموعه‌ها ساخته اند و غیر خود را همگی ضدانقلاب و بی دغدغه می دانند، اگر در زمان جنگ تحمیلی هم اجرا می شد، چه به سر کشور می آمد. نویسنده با همه احترامی که به بزرگان سپاه و بسیج قائل است و راس این دو نهاد مقدس را افرادی دغدغه مند و بسیار ارزشی و انقلابی می داند، بنابر فرمایشات حضرت امام خامنه ای و با توجه به برخی واقعیتهای موجود بر آن شد تا اولین نقد را به خودیها بزند چون امید اصلاح می بیند و نسبت به برخی دیگر از نهادها و سازمانها تقریبا ناامید می باشد کما اینکه در سابق بسیار متاسف و شرمنده شدیم که رئیس دولت مدعی عدالتمحوری و اصولگرایی نهم و دهم تنها از توقیف یک رسانه معاند و هتاک به ارزشهای انقلاب نگران می شود و به این امر اعتراض می کند اما در همان برهه رئیس دفتر و معاونینش، مدیران رسانه های انقلابی را بارها و بارها به دادگاه می کشانند اما شخص رئیس جمهور انگار نه انگار که اینها هم اگر انقلابی نباشند، اهل رسانه که هستند و حداقل جایگاه آن مدیر رسانه هتاک را که دارند.
بسیار متاسفیم که به بهانه جنگ نرم، عده ای برای خود سفره های گسترده و متنوع پهن کرده اند و انگار تنها رسالتشان ممانعت از رساندن مهمات و آذوقه به سربازان واقعی حضرت امام خامنه ای در عرصه جنگ نرم می باشد تا سربازان واقعی جنگ نرم نه تنها ابزار و سلاحی در دست نداشته باشند، بلکه کفشی هم بر پا نداشته باشند.
چه کسی قرار است فرماندهی گردانها و لشکریان جنگ نرم را در این وضعیت اسفبار و حساس بر عهده بگیرد؟ اینکه برخی با عبارتی به ظاهر انقلابی بگویند؛ " فرمانده همه ما حضرت آقاست و هر کسی با مطالعه سخنان مقام معظم رهبری کارش را انجام دهد" این تنها برای طفره رفتن از زیر بار مسئولیت و از رهبر معظم انقلاب مایه گذاشتن محسوب می شود و باید به این جماعت تاکید کرد که حضرت آقا، امام و رهبر مسلمین و فرمانده کل سپاهیان اسلام می باشند و جز عرب جاهلیت، کسی حاضر نمی شود که امام خود را به میدان جنگ بکشاند کما اینکه فرماندهان و رزمندگان سرافراز 8 سال جنگ سخت تحمیلی، حاضر نشدند حتی برای یکبار پای امامشان به میدان جنگ برسد. بنابراین کار امام مسلمین، رهبری جامعه و فرماندهی کلان است نه فرماندهی جز و خرد، لذا باید لشکر و گردانهای جنگ نرم به درستی ساماندهی شود و اجازه ندهیم عده ای اینچنین بودجه های بیت المال را بصورت سلیقه ای و صلاحدید شخصی و احیانا روابط خویشاوندی و دوستی، حیف و میل کنند.
فرماندهی محترم سپاه پاسداران باید شخصا در مقابل باندهایی که شعار کار فرهنگی و جنگ نرم را بهانه ای برای حیف و میل بیت المال کرده اند بایستد و اجازه ندهد عده ای بعنوان ضرورت جنگ رسانه ای، بودجه های کلانی را در جای جای کشور به نفع برخی افراد و گروهها و حلقه ها هزینه کنند. چه این افراد و گروهک ها از زیر مجموعه های سپاه محسوب شوند چه خارج از این نهاد مقدس باشند.
بی شک عده ای قصد ندارند تا توانمندی و موفقیتهای سربازان و لشکریان جنگ نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی را ببینند و تمام تلاش و کوششان بر این است تا به هر شکل ممکن نیروهای انقلاب را سرخورده و یا از میدان به در کنند، زیرا در غیر اینصورت بی کفایتی و بریزوبپاش‌هایشان بسیار به چشم می آید. آنها خوب می دانند اگر یک صدم بودجه ای که با دوستانشان حیف و میل می کنند را به دست نخبگان واقعی کشور بدهند، قطعا صدها برابر اقداماتی که آنها ادعا دارند و گزارش صوری می دهند، کار واقعی صورت می گیرد، پس این گروهکهای زالو صفت باید به هر شکل ممکن نخبگان واقعی کشور را در حصر اقتصادی و روانی قرار دهند که به مرور زمان خودبخود از میدان خارج شوند و عرصه برای آنها تنگ نشود.
نکته قابل تاسف این است که این افراد و گروهک‌های معلوم الحال و احیانا نفوذی، برای توجیه بخوربخورهای خود، تنها سعی می کنند تا بر دیگران برچسب هایی نظیر؛ انقلابی نبودن، وابسته بودن، بی هنر بودن و ... بزنند تا با این تهمت‌ها راه بخور بخورهایشان را هموارتر کنند و خطر دیگران را از خود دور نمایند.
به هر حال باید تکلیف ستاد فرماندهی جنگ نرم حداقل در ارگانها و سازمانهای مقدسی چون سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین مشخص شود و اصلاحات و اقدامات زیادی در این عرصه صورت گیرد و الا برخی افراد و گروهکهای سودجو، تمامی فساد و جنایات خود را بگونه ای ساماندهی می کنند تا دو نهاد مقدس سپاه و بسیج را از چشم همگان بیندازند در حالیکه همانگونه که متذکر شدیم؛ در راس اصلی این تشکیلاتها، افرادی پاک و انقلابی و دلسوز نشسته اند، اگرچه در رده های پایینتر بعضا برخی افراد بی کفایت و بی مدیریت و احیانا معاند احساس می شود.
درد سربازان و نخبگان جنگ نرم این است که انگار این روزها برخی بر سر ارث پدرشان معامله و مکاتبه می کنند، مگر دشمن نمی تواند با نام قرارگاه، جبهه، مرکز فرهنگی، موسسه و ... موجبات سرخوردگی و از میدان بیرون راندن نیروهای انقلاب را فراهم کند که عده ای انتظار دارند مردم و نخبگان با صرف شنیدن نامهایی از این قبیل سر تعظیم فرو ببرند.
برخی از این افراد بی کفایت، مغرور، بویی نبرده از اخلاق اسلامی و انقلابی، و فرسنگها دور از سیره شهدا و بسیجیان 8 سال دفاع مقدس، انگار بر سر ارث پدرانشان نشسته اند که اینچنین نخبگان و نیروهای انقلاب را به گدایی وادار می کنند تا جایی که یک نخبه فرهنگی برای انجام یک پروژه تمام هزینه شده برای اسلام و انقلاب و بی سود و منفعت شخصی، باید انواع و اقسام لیفها را به پشت حضرات بکشد و همه جوره سر تعظیم فرو ببرد.
به هر حال اگر مثقالی به جنگ نرم اعتقاد داریم؛ در وهله اول باید در یک فراخوان سراسری همه نخبگان بسیجی و انقلابی این عرصه شناسایی شوند و در مراحل بعدی عملیات جذب، ساماندهی و حمایت در ازای کارآیی بدرستی صورت بگیرد اما متاسفانه این روزها شاهدیم؛ تنها برخی گروهها و افراد با همه بی کفایتی هایشان، به هر دلیلی با بودجه های میلیاردی حمایت می شوند و مراکز و رسانه های دسته چندمی خود را با بودجه های کلان می گردانند اما بسیاری از اهالی رسانه های انقلابی حتی از کمترین توجهات و حمایتها محرومند و این معضل و شیطنت باعث سرخوردگی و بعضا پناه بردن ناخواسته برخی نیروهای انقلاب کم مایه‌تر به آغوش جریانات انحرافی و فتنه گرداخلی شده است.
بی باک در گزارش و مطالب بعدی در این زمینه بصورت مبسوط و احیانا با ذکر نام و مشخصات کامل از برخی افراد، مراکز و رسانه هایی نام خواهد برد که از سهم نخبگان کل کشور برای منافع شخصی و گروهی معدود اطرافیان خود بهره برده اند و همچنان ادعای کار انقلابی و فرهنگی‌شان گوش فلک را کر کرده است به امید اینکه اگر مسئولین مربوطه از این امور اطلاع ندارند، مطلع شوند و اصلاحات و اقداماتی اساسی در این زمینه صورت گیرد.
در پایان متذکر می شویم؛ بسیج و سپاه تنها محیط امن برای همه دلسوزان و نخبگان انقلابی و ارزشی می باشد که راس این دو نهاد همواره افرادی سراسر پاک، مخلص و دلسوز و ولایی بوده اند، از همین رو دشمن برای ضربه زدن به این دو مجموعه از هیچ کوششی دریغ نمی کند که این موضوع خطر نفوذ برخی جریانات را هشدار می دهد و عملکرد برخی افراد میانی، خواسته یا نخواسته، تکمیل کننده پازل دشمن برای شکست دادن نظام در عرصه جنگ نرم می باشد و اینکه سازماندهی جنگ نرم باید از این دو مجوعه آغاز شود، نه تنها یک انتظار بلکه یک ضرورت غیرقابل انکار می باشد. در شرایطی که برخی رسانه های معاند داخلی از خارج کشور و از سوی دشمنان نظام و انقلاب سازماندهی و حمایت می شوند، سازماندهی نخبگان فرهنگی و رسانه ای کشور در مقام عمل نه شعار و حرکتهای نمایشی، یک ضرورت غیرقابل کتمان می باشد و سخنان حکیمانه و سرشار از مظلومیت روزگذشته حضرت امام خامنه ای، در حقیقت کارت زردی بود به همه متولیان فرهنگی و جنگ نرم کشور.

[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 7:34 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 295
بازدید دیروز: 1465
کل بازدیدها: 4453496