NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

یادگار امام خمینی (ره) در جهرم با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند ارتباط با قدرت‌های جهانی سبب عزت می‌شود، گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله ارتباط با آمریکا مطرح بوده اما در این زمینه یک نگاه افراطی و تفریطی وجود دارد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید علی خمینی در جمع مردم شهرستان جهرم، اظهار کرد: اگر در تاریخ اسلام نظر کنید فرهنگی عقب افتاده تر از دوران اعراب جاهلیت پیدا نمی‌کنید.
 
وی با بیان اینکه اخلاق در آن جامعه رنگ باخته بود و تا جایی پیش رفت که فرزندان دختر خود را زنده به گور می‌کردند، افزود: پیامبر (ص) به خواست خداوند متعال در آن جامعه مبعوث و پایه گذار یک نظام تمام عیار از حیث اخلاق و احکام شد.
 
حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به منش تربیتی اسلام، انقلاب ارزشی و اصلاح ارزشی را دو خصیصه این مهم دانست و بیان کرد: در انقلاب ارزشی بعضی از امور مانند بت‌پرستی و نژادپرستی از ابتدا بنیان آن برداشته شد و اصلاح ارزشی در سیره پیامبر (ص) همان حفظ ظاهر و تغییر بنیادین محتوا است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در امور خود اقدام به اصلاح ارزشی جامعه کردند، گفت: عزت به تقوا بوده و آنچه سبب عزت می‌شود اسلام است.
 
یادگار امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند ارتباط با قدرت‌های جهانی سبب عزت می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله ارتباط با آمریکا مطرح بوده اما در این زمینه یک نگاه‌ افراطی و تفریطی وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه در نگاه جاهلی، قدرت و ثروت سبب عزت می‌شود، گفت: در دوران شاه کوچک‌ترین سیاست‌های این کشور نیز توسط خارجی‌ها تصمیم‌گیری می‌شد و ما معتقدیم که عزت به ارزش‌های انسانی بوده و رابطه با آمریکا اصالت ندارد.
 
حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه در بحث ارتباط با آمریکا معیار ما ارزش‌ها و احکام اسلامی است، گفت: اگر حکم به ایستادگی باشد در این زمینه ما جنگ بدر و احد را داریم.
 
وی مسئله ارزش را از جمله اموری دانست که توسط پیامبر (ص) احیا شد، بیان کرد: در میان جاهلیت، ارزش به مال بود و این مهم در سیره تربیتی پیامبر (ص) کار توام به علم بوده است.
 
یادگار امام خمینی (ره) با بیان اینکه این اتفاق، جامعه مصرف‌گرا را به جامعه کاری و تولیدگرا تبدیل کرد، گفت: مسئله بیکاری و مصرف‌گرایی از مشکلات امروز جامعه بوده که ناشی از نوع زندگی است.
 
وی اضافه کرد: دولت باید فضای کار را در جامعه ایجاد کرده و ما نیز وظیفه داریم از فرهنگ مصرف‌گرایی فاصله بگیریم.
 
حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه شکی نیست که وضعیت اقتصادی امروز ما از دوران جنگ بهتر است، افزود: میزان رضایت‌مندی زندگی مردم در دوران جنگ بهتر از امروز است.
 
وی از دیگر مسائل اصلاحی پیامبر (ص) را مسئله فقر دانست و گفت: فرهنگ اسلامی بی‌نیازی را در اتکال به خداوند متعال دانسته و عزت را نه به مال بلکه به تبعیت از اسلام می‌داند. 

[ شنبه 92/10/28 ] [ 9:8 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 5898
بازدید دیروز: 2795
کل بازدیدها: 4432036