NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان قم به مامنی برای ابراز نظرات مخالف و مغایر سیاست‌های کلی نظام و دفاع از سران و عوامل فتنه آنهم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شد.
تردید در دینداری منتقدان توافق‌ژنو / دندانه‌های کلید روحانی پیدا شد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک‌شنبه شب نخستین نشست شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم با حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسین موسوی‌تبریزی در این گردهمایی که در کتابخانه اقبال برگزار شد به انتقاد شدید علیه اعتراض‌کنندگان به توافق ‍ژنو پرداخت و اظهار داشت: روزی در این کشور در جریان مذاکرات مک فارلین بعضی تندروها آمدند و علیه دکتر ولایتی موضع گرفتند که البته پشت پرده این موضع‌‌گیری تخریب چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

وی ادامه داد: کار تا جایی پیش رفت که عده‌ای می‌خواستند در مجلس ولایتی را استیضاح کنند که خبر آن به گوش امام رسید و ایشان فرمودند اینها از اسرائیل بدتر هستند، زیرا اسرائیل از ابتدا نمی‌خواست ایران با هیچ کشوری در ارتباط باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نبود.

دبیر مجمع محققین و مدرسین با بیان اینکه اگر آن روز جریان مک فارلین به درستی دنبال می‌شد و به نتیجه می‌رسید خیلی از ضررهای ما و این تحریم‌ها از بین می‌رفت بیان داشت: امروز دستگاه دیپلماسی کشور نرمش قهرمانانه را دنبال می‌کند و امکان ندارد در این کشور بدون اذن رهبری تصمیمی در مسائل مهم سیاست خارجی گرفته شود.

موسوی تبریزی با بیان اینکه برخی که تا به حال معلوم نبوده کجا بوده‌اند امروز دم از انقلابی‌گری می‌زنند افزود: امروز کم نیستند کسانی که از تدبیر این دولت متضرر شده‌اند، از برداشته شدن تحریم‌ها متضرر می‌شوند و منافعشان در خطر است. آنها راضی نیستند و راضی نخواهند شد که این موضوع حل شود. عده‌ای به نام دین حرف می‌زنند که من در دینداری آنها نیز شک شدید دارم.

وی گفت: امروز نمایندگان ما با عزت و سربلندی با کشورهای غربی مذاکره می‌کنند ولی بعضی افراد می‌گویند امام همیشه می‌خواست با آمریکا بجنگد. این صحبت‌ها توهین به منطق امام است. امام همیشه به مسئولین مملکتی می فرمود شما کارخودتان را از راه دیپلماسی انجام دهید و این موضوع عین منطق است. مگر اینکه واقعاً‌ علیه منافع ما عمل کنند و آن موقع هم باید دید مصلحت ما در چه کار است.

دبیر مجمع محققین و مدرسین با تاکید بر اینکه آمریکا ابرقدرت جهانی است ادامه داد: نباید توقع داشت که امروز بیاید و در مسیر ما حرکت کند. ما اگر عاقل باشیم وقتی آمریکا هر چند برای نیاز خودش یک قدم به سوی ما بر می‌دارد ما باید از آن یک قدم به نفع خودمان استفاده کنیم.

موسوی تبریزی افزود: ما باید تدبیر را دنبال کنیم و تدبیر ما کمک کردن به دولت تدبیر است. کمک کردن به نماینده دولت در استان است. اصلاح طلبان باید دندانه کلید دولت تدبیر در استان باشند و من نیز به سهم خود هر کاری که در توانم باشد برای اصلاح‌طلبان انجام خواهد داد.

از دعا برای میرحسین موسوی تا کنایه به مراجع تقلید

برگزاری نشست اصلاح‌طلبان در قم حواشی خاصی نیز داشت.

احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری و نمایندگانی از بیوت شیخ یوسف صانعی و موسوی اردبیلی در این گردهمایی حضور داشتند.

- در بنر نصب شده برای این همایش تصاویر هاشمی رفسنجانی، روحانی و خاتمی در کنار هم نقش بسته بود.

- سید حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین در خلال سخنان خود بارها با کنایه مواضع و اعتراضات مراجع عظام تقلید در خصوص توافق ژنو را زیر سوال برد.

- وی همچنین با عنوان «بیت معظم آیت‌الله العظمی منتظری» به دلیل شرکت در این گردهمایی تقدیر و برای آزادی میر حسین موسوی از حصر دعا کرد!

- فرستادن صلوات هنگام بردن نام منتظری و میر حسین موسوی از حاشیه‌های دیگر این گردهمایی بود و این در حالی است که بارها نام امام راحل در این مراسم بدون ذکر صلوات برده شد.

- سخنران این مراسم اصلاح‌طلبان را به حمایت و کمک به نماینده دولت تدبیر و امید در استان قم فراخواند.

- مجری این جلسه از برگزاری نشست‌های ماهانه شورای اصلاح‌طلبان استان قم خبر داد.

حضور مسئولان ستاد کروبی و موسوی/جایگزینی تصویر خاتمی، هاشمی به جای امام و رهبری در قم

حضور مسئولین ستاد های انتخاباتی روحانی، موسوی و کروبی و همچنین جمعی از روحانیون لباس شخصی و خلع لباس شده و کرخی فرماندار سابق قم در دوره اصلاحات از دیگر حواشی این برنامه بود.

در بخشی از این بیانیه که توسط یکی از حاضران قرائت شد آمده است: ما به دنبال قدرت نیستیم هدف همفکری به دولت و خروج از اشتباهات 8 ساله و کمک به نماینده دولت در استان است زیرا جامعه از اصولگرایی خسته شده است.

در ادامه این بیانیه اظهار شده: ما 8 سال عقبگرد داشتیم و اسم تدبیر و امید بارقه هایی از امید را در کشور ایجاد کرد و ما به فکر عقلانیت و مدیریت صحیح هستیم چون دولت گذشته با تصمیمات که بر پایه بی عقلی بود کشور را چند دهه به عقب راند چون پشت فعالیت های آنها عقلانیت وجود نداشت.

در این بیانیه از دکتر محمد رضا عارف تقدیر به عمل آمد و او را به عنوان مرد بزرگ اخلاق خطاب کردند زیرا به حرف بزرگ اصلاحات گوش داده و از انتخابات کنار رفته است.

و در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که اما شورای مشورتی باید دندانه کلید دولت تدبیر و امید باشیم.

از مسائل جالب توجه در این مراسم این بود که با وجود این که مراسم در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شده بود هیچگونه عکسی از امام و رهبری در سالن برنامه وجود نداشت و تنها 1 بنر بزرگ با تصویر خاتمی، هاشمی رفسنجانی و حسن رحانی در سالن نسب شده بود.

[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 9:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 655
بازدید دیروز: 2602
کل بازدیدها: 4437100