NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
گزارش لحظه به لحظه خبرنگار مشرق از وین
یک دیپلمات‌ آمریکایی حاضر در گفت‌وگوهای وین گفته است در مذاکرات جامع تمام موضوعات روی میز قرار دارد که برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز از جمله این موضوعات است.
گروه بین‌الملل مشرق - دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 به سرپرستی سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاون اشتون از ساعت 13 به وقت تهران در هتل کوبرگ وین آغاز شد. برخلاف روز اول که روزی پرکار بود و دیدارهای دیپلماتیک متعدد میان وزیر خارجه کشورمان و مقامات شش کشور، اتریش و آژانس صورت گرفت، روز دوم مذاکرات معاونین و کارشناسان تا کنون به دور از چشم رسانه‌ها آغاز شده است و انتظار هم نمی‌رود اخباری از جزئیات آن به بیرون درز پیدا کند.

آغاز روز دوم مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5/ وندی شرمن پس از مذاکرات به تل‌آویو می‌رود

مذاکرات روز گذشته با دیدارهای دوجانبه دکتر ظریف با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه اتریش، معاون وزیر خارجه روسیه، مدیرکل آژانس و مقامات دیگر آغاز شد تا به نشست افتتاحیه رسید. در نشست افتتاحیه با حضور دکتر ظریف و کاترین اشتون برای مذاکرات روزهای بعد برنامه‌ریزی شد و سپس مذاکرات بصورت جداگانه با هیئت‌های شش کشور ادامه یافت.

سید عباس عراقچی روز گذشته در جمع خبرنگار اظهار داشت ما کاری طولانی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم. جلسه امروز شروع این راه طولانی بود که شروع خوبی داشتیم. معاون وزیر خارجه تأکید کرد در هیچ مرحله‌ای از مذاکرات توقفی در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اتفاق نخواهد افتاد.

آغاز روز دوم مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5/ وندی شرمن پس از مذاکرات به تل‌آویو می‌رود

مایکل مان سخنگوی خانم اشتون هم همانند گذشته از فضای خوب مذاکرات گفت و تأکید کرد که هیچ‌کس انتظار ندارد در این دور از مذاکرات نتیجه‌ای حاصل شود اما تلاش می‌کنیم رو به جلو حرکت کنیم.

گزارش کامل روز اول مذاکرات وین به همراه تصاویر مرتبط را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

مذاکرات روز دوم در حالی آغاز شده است که برخی مقامات آمریکایی و رسانه‌ها از طرح مطالباتی خارج از چارچوب مذاکرات هسته‌ای خبر می‌دهند؛ مواردی نظیر برنامه موشک‌های بالستیک ایران و بحث‌های حقوق بشر. البته روز گذشته سخنگوی اشتون هم تصریح کرد مأموریتی که بر دوش خانم اشتون گذاشته شده است تنها برنامه هسته‌ای ایران است. عراقچی هم بار دیگر طرح هرگونه دستورکاری خارج از چارچوب مذاکرات هسته‌ای را رد کرد.

گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به وین از آخرین اخبار و تحولات مذاکرات جامع، در ادامه بصورت لحظه به لحظه به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رسید.

19:20 به گفته یک منبع آگاه در وین، در صورت مکتوب شدن دستور کار مذاکرات جامع، همانند توافق ژنو  "غیرقابل بازگشت" خواهد بود و طرفین ملزم به اجرای آن هستند. بدین ترتیب هر موضوعی که طی مذاکرات امروز و فردا به عنوان دستور کار تعیین و مکتوب شود در مذاکرات جامع لازم‌الاجرا خواهد بود.
منابع خبری و دیپلمات‌های آمریکایی در وین و همچنین کاخ سفید طی روزهای گذشته بارها از طرح مسئله برنامه موشک‌های بالستیک ایران خبر داده بودند.

19:15 به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، گفت‌وگوها تا صبح روز پنج‌شنبه ادامه دارد و نتیجه فردا در کنفرانس خبری توسط کاترین اشتون و دکتر ظریف اعلام خواهد شد.

19:10 یک عضو هیئت مذاکره‌کننده در وین خبر داده است چارچوبی برای ادامه مذاکرات تعیین شده است و هیئت‌های مذاکره‌کننده همز‌مان با پایتخت‌های‌شان درباره محتوای مذاکرات گفت‌وگو می‌کنند.

19:00 قرار است تا ساعتی دیگر کارشناسان ایران و 1+5 بار دیگر برای تدوین دستور کار مذاکرات آتی بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

19:00 به گزارش رویترز یک دیپلمات اروپایی گفته است موضوع مذاکرات جاری تعیین دستور کار برای مذاکرات آتی از جمله جدول زمانی رسیدن به توافق جامع و موضوعات مورد بحث است.

18:50 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به وین، خبرنگاران آمریکایی حاضر در اتریش معتقدند هیئت آمریکایی به دلیل در پیش بودن انتخابات سنای این کشور تلاش می‌کند پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات به توافق جامع با ایران دست یابد.

18:45 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، به گفته خبرنگاران غربی حاضر در وین اصرار هیئت‌ آمریکایی برای گنجاندن موضوعات غیرهسته‌ای در دستور کار مذاکرات آتی، پیشرفت گفت‌وگوها را کند کرده است.

18:40 یک دیپلمات آمریکایی حاضر در وین گفته است: تمامی موضوعات بعنوان بخشی از مذاکرات جامع روی میز قرار دارد و این مسئله شامل برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز می‌شود.

18:25 گفت‌وگوی دوجانبه دکتر ظریف و کاترین اشتون دقایقی قبل به پایان رسید.

16:45 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه 30 بهمن ماه، در نشست اتاق فکر (Think Tank) انجمن دوستی ایران و اتریش که با حضور برخی شخصیت های موثر در فضای سیاسی و رسانه ای اروپا برگزار شد، شرکت کرد. 

وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست طی سخنانی به ساختارهای گذشته و کنونی در روابط بین الملل اشاره کرد و گفت : در دنیای متغیر کنونی دیگر زور به عنوان یک ابزار در پیشبرد سیاست خارجی هیچ کاربردی ندارد و مسلما اگر کشوری عنوان کند که همه گزینه ها  بر روی میز است و بخواهد از این موضوع به عنوان یک ابزار سیاست خارجی استفاده کند، هنوز در گذشته های بسیار دور سیر می کند. تجربه تاریخی کشورها نشان داده است که معظم کشورهایی که تلاش نمودند تا از زور به این عنوان استفاده کنند یا به طور کامل و یا در بیشتر اهداف خود دچار شکست شده اند.

ظریف با اشاره به کاربرد زور و نتایج آن در موضوع پرونده هسته ای کشورمان تصریح کرد: تحریم هایی که با این زبان بر ما تحمیل شد، برای بانیان آن و دنیا حاصلی نداشته است و اگر هر کسی فکر کند که تحریم ها بود که ما را به پای میز مذاکره کشانده است، دچار اشتباه فاحشی در محاسبات شده است.

16:00 خبرگزاری شینهوا گزارش داده است که مذاکره‌کنندگان دو طرف وارد جزئیات شده‌اند.
به گزارش شینهوا دیپلمات‌های حاضر در وین می‌گویند که مذاکرات هسته‌ای ایران روز سه شنبه وارد جزئیاتی شده است که دستور آن روز سه شنبه توسط همه طرف‌ها تعیین شده است

15:45 مایکل مان سخنگوی خانم اشتون با مفید خواندن مذاکرات وین گفت: کار خوبی انجام شده و مذاکرات خوب و سازنده بوده است به فعالیت های خودمان ادامه می دهیم تا به پیشرفت دست یابیم.

15:30 کاترین اشتون امشب وین را به مقصد بروکسل ترک خواهد کرد.

وی قرار است در جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه درباره بحران داخلی اوکراین شرکت کند. شاید ترک وین از سوی کاترین اشتون به معنای پایان این دور از مذاکرات ایران و 1+5 باشد.

کاترین اشتون مذاکرات را ترک می‌کند/ وندی شرمن پس از پایان مذاکرات به تل‌آویو می‌رود+تصاویر

به گفته سخنگوی خانم اشتون، وی باید در نشست فوق العاده اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات اوکراین به بروکسل سفر کند. بنابراین باید اشتون فردا ساعت 2 در بروکسل باشد. نمی دانم مذاکرات چه زمانی تمام می شود اما کاترین اشتون صد در صد به مذاکرات کنونی پایبند است. این مذاکرات نیز تا زمانی که به نقطه مشخصی برسند ادامه می یابد.

15:20 دور اول روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به پایان رسید. دکتر ظریف و کاترین اشتون ساعت 16:30 به وقت تهران دیدار خواهند کرد.

13:45 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، هیئت ایرانی از احتمال جمع‌بندی و پایان مذاکرات تا آخر وقت امروز خبر داده‌اند، اما در عین حال سید عباس عراقچی گفته است احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سوم نیز وجود دارد.

13:00 آغاز روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمید

آغاز روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین/ وندی شرمن پس از پایان مذاکرات به تل‌آویو می‌رود+تصاویر
هتل "کوبرگ پالاس" محل اقامت هیئت‌های مذاکره‌کننده در وین
مذاکرات امروز در این هتل انجام می‌شود

12:30 روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته است آمریکا در مذاکرات وین تلاش می‌کند تا با فشار بر ایران، موضوع برنامه موشک‌های بالستیک ایران را نیز به میز مذاکره بکشاند. 
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید درباره این مسئله گفت: آنها (ایران) باید با موضوعات مرتبط با برنامه موشک بالستیکی‌شان روبرو شوند.

12:00 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) با اندیشمندان اتریشی بر سر میز صبحانه در هتل محل اقامتش "هتل کوبرگ" به رایزنی و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پرداخت.

11:00 وندی شرمن پس از پایان مذاکرات وین، برای ارائه توضیحات و جزئیات این دور از گفت‌وگوها به مقامات رژیم اسرائیل، به تل‌آویو سفر خواهد کرد. شرمن در مذاکرات ژنو نیز پس از پایان هر دور، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کرد.

[ چهارشنبه 92/11/30 ] [ 7:44 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1127
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406946