NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 حجت‌الاسلام علی یونسی چندی پیش و در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز، در یک کنفرانس خبری از نماد شیرو خورشید حسابی حمایت کرده بود و اظهار داشته بود؛ اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم.

به گزارش بی باک، این اظهارات یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور واکنش های زیادی را به همراه داشت اما جالبترین این واکنشها، سخنان روز دوشنبه رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت هفته هلال‌احمر بود که وی در این مراسم حسابی از هلال حمایت کرد و که به نظر می رسید که ایشان با طعنه به دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از او خواست که اول فکر بکند و مشورت بگیرد بعد سخنی بر زبان جاری کند.

رئیس جمهور اظهار کرد: شاید تنها سازمان امدادگری که مرز، حزب، جناح، حتی مذهب و دین و ملیت نمی‌شناسد و فقط و فقط در پی نجات انسان است، هلال‌احمر است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه «با هلال‌احمر، بیشتر به دنیای اسلام وصل شدیم»، اظهار کرد: امروز تقویم طبیعی ما روی آسمان است و معمولا مراسم دینی و اسلامی ما مثل ماه رجب و شعبان، رمضان و ایام حج با این هلال مشخص می‌شود و هلال در دنیای اسلام به سمبل تبدیل شده است. روحانی با اشاره به اینکه «اسلام تاکید می‌کند برای انجام هر کاری ابتدا فکر و مشورت کنید و بعد تصمیم بگیرید»

گفتنی است؛ حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چندی پیش در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی اظهار داشت:  مسائلی که یونسی عنوان کرده، اولین اظهارات وی علیه مصالح نظام نیست و این  فرد تا کنون چندین بار چنین سخنانی را مطرح کرده است.

وی  افزود: این اظهارات به طور قطع در درجه اول به شخص حسن روحانی و دولت ضرر می‌زند؛ لذا دولتی‌ها باید در این زمینه تدبیر لازم را به خرج دهند.

طاهری تاکید کرد: اگر آقای یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند و وی را عوض کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: این اقدامات و سخنان روحانی مخالف شعار تدبیر است و دولت باید این افراد را از دولت حذف کند.

وی همچنین در خصوص برخورد مجلس با یونسی گفت: بنده و آقای سالک (رئیس کمیسیون فرهنگی) تذکر کتبی خطاب به رئیس جمهور را امروز در خصوص رفتار یونسی به هیئت رئیسه تقدیم کردیم.

چندی پیش دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و در جمع یهودیان شیراز نسبت به بازگشت نشان شیر و خورشید ابراز علاقه کرد و با توجیهات خاص خود ادعاهایی را مطرح کرده است که با سکوت مسوولان دولتی و انتقاد مردم انقلابی همراه بوده است.

یونسی درباره نماد شیر خورشید گفته بود که عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که “اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.”

این سخنان در حالی است که امام راحل(ره) همواره بر حذف این نمادها که به عنوان ویترین و نماد نظام طاغوت بودند، تاکید داشتند.

در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از اهل تسنن سیستان و بلوچستان در پست‌های سیاسی، اظهار کرد: بسیاری از تابوها را استاندار سیستان و بلوچستان شکسته و حتی پست فرمانداری را به مدیر زن و اهل تسنن سپرده است.

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.


[ چهارشنبه 93/2/24 ] [ 7:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 183
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450953