NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
آری خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بزرگوارند. حر بن یزید ریاحی را که گناهی بس بزرگ مرتکب شد با آغوش باز می‎پذیرند و به او می‌گویند سرت را بالا بگیر.
به گزارش جهان، محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
در خیابان که راه برویم یک درد و غم بزرگ بر دلمان سنگینی می‎کند که سبب آن مشاهده‎ی مظاهر بدحجابی و چه بسا در مواردی بی‌حجابی است. غم بزرگ‎تر آنکه در یک سوی میدان یا خیابان، مسجد یا حسینیه‎ای مشغول اقامه‌ی عزای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است و در سوی مقابل جوانانی که سرمایه‌های این کشورند به بطالتی گرفتار آمده و سرگرم معاشرت با دوستانی از جنس مکمل‎شان هستند. 
 
البته بزرگی امام حسین علیه السلام سبب می‌شود که امثال حقیر که از همه نزد آن آقای کریم روسیاه‎ترم و همان جوانان سرگرم لهو و گناه گاهی به هر بهانه سری هم به هیأت عزاداری بزنند ولواینکه نوع پوشش و چهره‎های آنان ادب عزاداری را مراعات نکرده باشد. 
 
آری خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بزرگوارند. حر بن یزید ریاحی را که گناهی بس بزرگ مرتکب شد با آغوش باز می‎پذیرند و به او می‌گویند سرت را بالا بگیر. مگر انتظار زیادی است که بچه شیعه را ولو غافل و گناهکار بپذیرند؟ از خداوند سبحان می‎خواهیم به برکت امام حسین‎ علیه‎السلام توبه‎ی شبیه حُر را نصیب همه ما بفرماید. 
 
باید توجه کنیم وقتی به هیأت قدم گذاشتیم نباید کارهای خطای گذشته را ادامه دهیم. حجاب یک واجب الهی و اصل مسلم اسلامی است. بالاتر از آن عفاف و حیاء عنصری است که با اصل دین‎داری گره خورده است. اصول کافی جلد 2 صفحه 106 از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود : لا ایمان لِمَن لا حیاءَ له (کسی که حیاء ندارد ایمان ندارد) 
 
اگر در جامعه پرده‎های عفاف و حیاء با بدحجابی و بدنگری و اختلاط و دوستی دختر و پسر دریده شود برکات حسینی مشمول پرده‎دران نخواهد شد. نه تنها دختران این سرزمین باید حجاب و عفاف را رعایت نمایند بلکه مردان هم باید نگاه خود را کنترل کنند. 
 
قرآن کریم ابتدا در آیه 30 سوره مبارکه نور به مردان دستور می‎دهد که نگاه خود را به زیور حیاء بیارایند (قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ : به مردان مؤمن بگو چشم خود را پایین بیندازند و به نامحرم نگاه نکنند) و سپس در آیه بعد از آن به زنان دستور می‎دهد که پاکدامن بوده و حجاب اسلامی را رعایت کنند (وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ? وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى? جُیُوبِهِنَّ : و به زنان با ایمان بگو به نامحرم نگاه نکنند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را مگر آنکه طبعاً از آن پیداست آشکار نکنند و باید روسری خود را بر گردن خود فرو اندازند) 
 
بحث ما توضیح زوایای این آیات نیست اما قصد از طرح آنها این بود که بگوییم اختلاط زن و مرد نامحرم و دوستی نامحرم (پسر و دختر) با فرهنگ عاشورایی و قرآنی نمی‎خواند. خداوند متعال صراحتاً در قرآن کریم می‎فرماید : اَخدان نداشته باشید. سوره مبارکه نساء آیه 25 : لا مُتَّخذات اَخدان. 
 
اخدان جمع (خدن) به معنای رفیق نامحرم است. از کسانی که نام شیعه برخود دارند انتظار آن است که زهرای مرضیه سلام الله علیها و امیرمؤمنان علیه السلام را الگو قرار دهند و حریم نامحرم را نگه دارند که حتی حضرت علی علیه السلام از بیم احتمال لغزش به زنان جوان سلام نمی‎فرمود. این موضوع نه تنها سیره‏ی امامان معصوم ما سلام الله علیهم اجمعین بوده بلکه حتی در ادیان دیگر هم مورد توجه بوده است. حجت‎الاسلام ری شهری ذیل این روایت در کتاب حکمت‎نامه جوان، صفحه 225 می‎نویسد : حضرت عیسی علیه السلام فرمود : چشم‎ خود را حفظ کنی به فحشا گرفتار نمی‎شوی و حتی اگر می‎توانی به لباس نامحرم هم نگاه نکنی چنین کن! 
 
کسی نگوید جامعه آشفته شده و حفظ دین ممکن نیست. 72 نور در برابر هزاران حیوان درنده در کربلا ایستادند تا نشان دهند حفظ دین در اقلیت هم ممکن است.

[ جمعه 93/8/23 ] [ 11:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450833