NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رحمان بیرانوند زمان تشیع پیکر دومین فرزند شهید خود به ابوی من گفته بود که 35 سال است که منتظر چنین روزی هستم چون در این سال‌ها همین جا که به علت خستگی خوابم برد پیامبر(ص) همان موقع به خواب من آمد و به من گفت که...

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از خرم آباد مراد روشنی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در جلسه هماهنگی یادواره 110 شهید دانشجوی لرستان که با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، نمایندگان دانشگاه‌ها و مدیران کل بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در محل دفتر فرماندهی سپاه لرستان برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره های شهدا در فضای دانشگاه‌ها موجب تلطیف شدن فضای معنوی دانشگاه‌ها می‌شود.

 وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا باید با محوریت دانشجویان مبتکر و با انرژی برگزار شوند، افزود: مسئولیت کمیته‌هایی که برای پشتیبانی و برنامه‌ریزی یادواره‌های شهدا تشکیل می‌شوند، باید به دانشجویان واگذار شود.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه مدیریت، اخلاق، معنویت و صداقت شهدا هر کدام به تنهایی می‌تواند یک حوزه پژوهشی را شکل دهد، گفت: اگر به شهدا متوسل شویم، رشد می‌کنیم.

 کشکولی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچ وقت نگفتند که برای اینکه رشد کنید نماز شب بخوانید؛ اما همواره تاکید می‌کردند که وصیت نامه شهدا را بخوانید ادامه داد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب از خانواده‌های معظم شهدا سرکشی می‌کند به دلیل احساس نیاز به شهدا است و نه به دلیل مسئولیتی که بر عهده دارند.

 وی با اشاره به اینکه مسئله شهادت مسئله پیچیده‌ای است و اینگونه نیست که هرکسی سعادت شهادت را به دست بیاورد، تصریح کرد: رحمان بیرانوند که از بستگان ما است زمان تشیع پیکر دومین فرزند شهید خود به ابوی من گفته بود که 35 سال است که منتظر چنین روزی هستم؛ چون 35 سال پیش در همین جا داشتم با گاو آهن زمین را شخم می زدم که به علت خستگی خوابم برد و پیامبر(ص) همان موقع به خواب من آمد و به من گفت که دو درجه به شما می‌دهم؛ با این حال سال‌ها گذشت و بچه اول من در کردستان به دست دموکرات‌ها به شهادت رسید اولی که شهید شد نفهمیدم؛ اما فرزند دومم که شهید شد متوجه شدم که منظور پیامبر (ص) از دو درجه‌ای که در خواب به من داده بود چیست.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه جز انبیا و اولیا کسی مقام شهدا را درک نمی‌کند، گفت: سید جواد موسوی از شهدای صومعه سرا از جمله شهدایی است که نه جزو شهدای تحصیلکرده و نه جزو فرماندهان جنگ بوده است؛ اما هر سال همزمان با روز سالگرد شهادتش پنج هزار نفر از مردم رشت با سینی‌های پر از غذا و شربت بر سر مزارش حاضر می‌شوند.

 کشکولی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، تصریح کرد: در اقصی نقاط مختلف دنیا از مقبره کسانی که در راه دفاع از وطن خود از بین رفته‌اند برای اینکه روحیه سلحشوری، دفاع و شجاعت در جامعه حکمفرما شود استفاده می‌کنند.


[ یکشنبه 93/8/25 ] [ 9:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450931