NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
متن نهایی در توافق جامعِ «اقدام مشترک» از نظر محتوا و شکل مشابه متن پیشین توافق موقت است که یک سال پیش بین ایران و گروه 1+5 به امضا رسیده بود و طی یک سال گذشته طرفین گام های عملی و اقدامات قانونی و حقوقی خود را براساس متن توافق پیشین و اقدامات متقابل طرفین به صورت همزمان برداشته اند.
الغای تحریم ها بنابر توافق جامع «JP 09» برپای? «اقدام مشترک» طرفین
گروه بین الملل، متن نهایی در توافق جامعِ «اقدام مشترک» از نظر محتوا و شکل مشابه متن پیشین توافق موقت است که یک سال پیش بین ایران و گروه 1+5 به امضا رسیده بود و طی یک سال گذشته طرفین گام های عملی و اقدامات قانونی و حقوقی خود را براساس متن توافق پیشین و اقدامات متقابل طرفین به صورت همزمان برداشته اند.

به گزارش بولتن نیوز، این درحالی است که هیچ گونه زمان بندی برای اجرای مفاد توافقنامه درنظر گرفته نشده است و درحقیقت محدودیت زمانی برای اجرای توافقنامه وجود نداشته و همچون متن توافقنامه موقت بین ایران و گروه 1+5 که بدون درنظر گرفتن هرگونه زمان بندی در اجرای تعهدات طرفین، به امضا رسیده بود، هیچگونه سقف زمانی برای اجرای تعهدات طرفین در نظر گرفته نشده است.

براساس پیش نویس متن توافقنامه جامع«اقدام مشترک» لغو تحریم های چهارگان? بین المللی شامل«قطعنام? شورای امنیت سازمان ملل متحد» «11 قطعنام? اتحادیه اروپایی»، «23 دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا» و بلاخره «8 مصوبه کنگر? آمریکا» است، همزمان با اقدامات عملی و اجرایی ایران لغو می گردند.

الغای تحریم ها بنابر توافق جامع «JP 09» برپای? «اقدام مشترک» طرفین

در انتهای این گزارش آمده است، بنابراین روند اجرایی توافقنامه نهایی به هیچ عنوان از روی یک برنامه زمانبندی شده انجام نمی گیرد؛ بلکه بر اساس اقدام متقابل انجام خواهدشد و درحقیقت آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان نقش کلیدی و مهمی را در به سر انجام رساندن توافق جامع «اقدام مشترک» ایفا خواهدکرد و بر این اساس، هر آنچه که آژانس تایید نماید، پایه ای خواهد بود برای لغو تحریم ها و اقدامات مشابه برای عملی تر کردن توافقات ایران و 1+5 در مکانیزمی که در گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی گنجانده می شود.

[ چهارشنبه 93/8/28 ] [ 8:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 878
بازدید دیروز: 1154
کل بازدیدها: 4413028