NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

ضرغامی در دانشگاه تهران:

 بگذارید عده‌ای، شما را «تازه به دوران رسیده» بخوانند/ ناطق بعد از فتنه می‌ترسید در مراسم‌ها شرکت کند/ توصیه رهبرانقلاب به ضرغامی در ایام فتنه چه بود؟

عضو شورای عالی فضای مجازی به موضوع «تازه به دوران رسیده» خواندن دانشجویان اشاره کرد و گفت: ممکنست شما جوانان انقلابی را «تازه به دوران رسیده» بخوانند ولی هر چه که هست، در انقلاب جز تکریم و احترام نبوده است.

به گزارش خبرنگار  دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، عزت الله ضرغامی در سومین همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری این دانشگاه برگزار شد، گفت: زحمات و تلاش های که دانشجویان بسیجی انجام می دهند و کارهای انقلابی و فعالیت های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دانشجویان بسیجی در کنار درس خواندن به آن می پردازند بسیار ارزشمند است و بدانید که خداوند شما را برای این کار انتخاب و موفق گردانیده است.

 وی به بیان خاطره ای از امام راحل پرداخت و گفت: ما از امام راحل این سئوال را پرسیدیم که فعالیت سیاسی کنار درس خواندن برای دانشجویان کمی سخت است و اولویت با کدام یک از این دو کار می باشد، ایشان گفتند: این فعالیت های سیاسی اگر هم تاثیری روی درس و فعالیت های علمی شما بگذارد، اشکالی ندارد چرا که شما به عنوان دانشجویان مسلمان پیشرو باید دانشگاه را برای آیندگان بسازید و هم الگو برای مردم باشید.

 رئیس سابق صدا و سیما در ادامه افزود: از اینکه در این فضا هستید خوشحال باشید و قدر بدانید و بدانید پاداش و مقام زمانی نصیبتان می شود که این سختی ها را ببنید هرکسی به هر مقام معنوی و اجتماعی رسیده است با همین سختی ها بوده است.

 وی وظیفه دانشجویان بسیجی را روشنگری دانست و افزود: دانشجویان بسیجی کارشان روشنگری و تبلیغ دین و ارزش های انقلاب است و در انجام وظیفه اشان خسته  نشوید و راه خود را ادامه دهید.

 ضرغامی به آیات قرآن و داستان حضرت یونس اشاره کرد و گفت: در داستان حضرت یونس آمده است که ایشان چهل سال تبلیغ دین کردند و شبانه روز مردم را به خدا دعوت کردند و مانند تمام انبیاء با فداکاری و مهربانی مردم را هدایت می کردند ولی تنها دو نفر ایمان آوردند اما هرگز خسته نشدند.

 وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری به جوانان توصیه کرده اند با قرآن مانوس شوید ولو شده یک صفحه قرآن در روز بخوانید چرا که قرآن نور است و مایه هدایت می شود و باعث می شود برکات آن را در زندگی و راهی که انتخاب نموده اید مشاهده نمایید.

 رئیس سابق صدا و سیما به تجمع عظیم عزاداران حسینی در اربعین اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام خمینی(ره) همه دنیا به واسطه اربعین امام حسین(ع) را خواهد شناخت و حالا در اربعین امسال ما این سخن را به واقع تجربه کرده ایم و شاهد بودیم که بیست میلیون نفر بزرگترین تجمع دنیا را در روز اربعین تشکیل داده اند.

 وی دانشجویان بسیجی را به خستگی ناپذیربودن سفارش کرد و گفت: شما مدافع نظام هستید اگر چه عده ای باعث شده اند که جلسه دیروز شما با حضور آقای شریعتمداری نیمه تمام باقی بماند،‌حتی اگر آشوب هم شود از راه خود باز نگردید این سختی ها در راه لذت دارید و خدا به همین سختی ها پاداش می دهد و هیچ کس فراموش نمی کند که شما از کلیت نظام دفاع می کنید و برای این می جنگید.

 عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه به تکریم خانواده شهدای فتنه پرداخت و گفت: آنچه که من از ابتدای سخنانم باید به آن اشاره کنم تکریم و بزرگداشت خانواده شهدای فتنه است و این افتخار من است که بتوانم چند ساعتی موانس با این عزیزان شوم.

 ضرغامی در خصوص فتنه 88 گفت: امروز که از آن حادثه فاصله گرفته ایم و تحولات جهانی را دیده ایم. مسئله فتنه و قبح آن کاملاً مشخص شده است، حوادث سوریه و لیبی و عظمتی که امروز اسلام و انقلاب در بین مردم دارد معلوم نبود که با تحقق فتنه چه بر سر نظام و خون شهدا و انقلاب می آمد؟!

 وی با اشاره به اعتراف خاتمی مبنی بر عدم تقلب در انتخابات گفت: خود سران فتنه هم به این موضوع اشاره کردند که تقلبی در کار نبوده است اما باز هم از حکم حکومتی استفاده کردند و چند روز حکم شورای نگهبان را در انتخابات عقب انداختند و این جاست که ما اوج مظلومیت و صبر انقلابی آقا را دیدیم که با وجود تمام این اعتراضات صبر کردند.

 رئیس سابق سازمان صدا و سیما، فتنه را گرد و غباری دانست که حق و باطل را به هم می آمیزد، فتنه یک گرد و غبار است که وقتی بلند شود حق و باطل هم قاطی می شود و به صورت مشکلی بزرگ در می آید در دوران دفاع مقدس دشمن ما مشخص بود و همه می دانستند که باید علیه صدام وارد جنگ شوند اما در فتنه حق و باطل به هم آمیخته بود و خواص نقش مهمی داشتند.

 وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره خواص تاکید کرد و گفت: خواص به هر دلیلی بر نمی تافتند و می گفتند موقعی انتخابات مورد تایید ماست که اسم شخص مورد نظر ما از تلویزیون اعلام شود والا مردم به کوچه و خیابان می ریزند.

 عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه عده ای از خواص راه را گم می کنند اما مقام معظم رهبری به من توصیه کرد که شما تلاش کنید جمعیتی که رای به طرف مقابل دادند نشان داده نشود که جزء اغتشاشگران و آشوبگران هستند، شما باید تلاش کنید به عنوان رئیس صدا و سیما این افراد را از هم جدا کنید و از پس این غبارها بصیرت را به مردم بدهید.

 وی افزود: بصیرت دیدن روی دیگر قضایا است در ماجرای فتنه باید فقط به رهبر و امام توجه شود و سابقه خواص مهم نیست و تمامی نگاه ها به سمت رهبری است. 

ضرغامی در ادامه به تشریح خاصیت خطرناک فتنه پرداخت و گفت: فتنه خاصیتی خطرناک دارد که کسانی که در فتنه گرفتار می شوند حتی وقتی متوجه می شوند راهشان اشتباه است نمی توانند از آن بازگردند.

 وی به بیانات ناطق نوری اشاره کرد و گفت: ناطق نوری در ابتدای شروع حرکت فتنه بارها در صحبت های خودش به من گفت که از این وضع موجود ناراضی است اما بعد از حوادث فتنه بارها به گفتگوها و مراسم های مذهبی دعوت شد ولی می ترسید که در این مراسم ها حاضر شود و شاید مراسم به هم می خورد اما من به ایشان اطمینان خاطر دادم که ما از جریان های سیاسی داخل حمایت می کنیم ولی باز هم در آن مقطع ایشان توانستند در 25 بهمن علیه فتنه سخنرانی کنند و فتنه را محکوم کنند. این ویژگی فتنه است که به سختی می توان خود را از آن جدا کرد و خوشبختانه عده ای مانند ناطق نوری که از مسائل پیش آمده ناراحت بود توانست از این جریان جدا شود.

 وی با بیان اینکه من بین موسوی و کروبی فرق می گذارم، ادامه داد: من بین موسوی و کروبی تفاوت قائلم و می گویم که موسوی آگاهانه در جریان فتنه قرار گرفت ولی کروبی آگاهی کمتری نسبت به جریان فتنه داشت.

 عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: موسوی، خاتمی را هم بازی داد و خاتمی نتوانست در فتنه برحسب همان قانونی که گفته شد خودش را جدا کند و تا آخر در منجلابی که موسوی ساخته بود، گرفتار ماند در صورتی که خاتمی می توانست یک سرمایه سیاسی برای مملکت باشد.

 ضرغامی به تازه به دوران رسیده خواندن دانشجویان اشاره کرد و گفت: شما جوانان انقلابی را تازه به دوران رسیده می خوانند ولی هر چه که هست، تکریم و احترام در انقلاب وجود داشته است ولی وقتی خود فرد راه را اشتباه انتخاب می کند هیچ چاره ای وجود ندارد.

 این مقام مسئول ادامه داد: کروبی از تندروی های احزاب هم گله مند بود و وقتی من به وی گفتم که این حرکات و تجمع ها به انقلاب خسارت وارد می کند او با اینکه خود می دانست در انتخابات تقلب نشده ولی گرفتار باقی ماند.

 وی افزود: امروز بطلان فتنه روشن شده است اما بعضی از فعالان فتنه هنوز مدعی اند که باید در کشور مدیریت های کلان را به عهده بگیرند که این درست نیست و بهتر است خودشان را در معرض این مسئولیت ها قرار ندهند چون همه متوجه شده اند که چه فتنه عظیمی بود اما نتوانست مردم را از انقلاب جدا کند.

 ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه در جریان فتنه امتحان خودش را پس داد و علی رغم جو سنگین دانشجویان با شجاعت در برابر فتنه ایستادگی کردند و این همان ویژگی های دانشجویی انقلابی است که به هیچ عنوان نباید از ارزش های انقلاب دست بکشد.


[ سه شنبه 93/9/25 ] [ 11:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 308
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450383