NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 باید ضامن نارنجک را سر جایش قرار دهم. پس چرا سر جایش نمی رود. باید بنشینم و عجله هم نکنم. کاش عرق نکنم. قطره های عرق هم که وارد چشمم شود، کار را دشوارتر خواهد کرد. خدایا! پس چرا ضامن سرجایش نمی رود؟ می روم کنار خاکریز و نارنجک را به پشت خاکریز پرتاب می کنم.

مشغول نگهبانی هستم. سکوت شب بر همه جا حاکم است. همیشه فکر کرده ام این لحظه ها بهترین فرصت برای فکر کردن است. ابتدا غیر از سکوت و تاریکی چیزی نمی بینی اما وقتی به اعماق سیاهی چشم می دوزی انگار نقبی در روشنایی زده می شود. در آن لحظه ها می توانی از خودت بیرون بروی و تماشا کنی کسی را که نام تو را دارد و سال ها از پشت چشم های او به دنیا نگاه کرده ای! یک دفعه صدایی می شنوم.
ـ "حالا که همه خواب هستند....، لابد کسی به دستشویی می رود! اما اگر گشتی های دشمن باشد چی!؟ "
با این فکر ضامن نارنجک را می کشم و آماده در مشتم نگه می دارم. چند دقیقه گوش می خوابانم. خبری نیست. حالا باید ضامن نارنجک را سر جایش قرار دهم. پس چرا سر جایش نمی رود. این جوری نمی شود. باید بنشینم و عجله هم نکنم. اینجا خوب است کنار این میله که موقعیت گردان ما را نشان می دهد. باید از اول شروع کنم. کاش عرق نکنم. اما می دانم که عرق خواهم کرد. قطره های عرق هم که وارد چشمم شود، کار را دشوارتر خواهد کرد خدایا! پس چرا ضامن سرجایش نمی رود؟
حالا باید چکار کنم؟ این جوری که نمی شود. اگر یک ذره دستم شل شود...!
باید کاری کنم. حتماً ضامن نوکش کج شده است. باید بروم نزدیک خاکریز. اینجا اگر پرت کنم موقعیت بچه ها لو می رود. می روم کنار خاکریز و نارنجک را به پشت خاکریز پرتاب می کنم. صدای مهیب انفجار سکوت شب را می شکند. نفس راحتی می کشم و به سرعت سر پستم برمی گردم...
صبح شده است برادران علت انفجار دیشب را می پرسند. اصل ماجرا را برایشان تعریف می کنم. مسئول دسته می گوید:
ـ "برویم ببینم چه شده است! "
می رویم و آن سوی خاکریز را نگاه می کنیم. چشمانم از شدت تعجب گرد می شود. اجساد پنج سرباز و درجه دار عراقی توی چاله ای در نزدیکی خاکریز افتاده است.
دوستان از شدت شادی اشک در چشم هایشان حلقه می زند. من هم توی دلم خداوند مهربان را شکر می کنم و با خود می گویم:
نارنجک دیشبی هم مامور خدا بوده است.


[ سه شنبه 89/7/13 ] [ 8:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 285
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450360