NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
وزیران خارجه ایران و امریکا که از نگاه اصلاح طلبان قرار بود مشترکاً جایزه نوبل صلح دریافت کنند و چنین نشد، در یک روز در تهران و واشنگتن مورد تقدیر قرار می گیرند.
رونمایی ظریف از سردیس‌اش و جایزه آمریکا به کری دریک روز
به گزارش جهان، وزیران خارجه ایران و امریکا که از نگاه اصلاح طلبان قرار بود مشترکاً جایزه نوبل صلح دریافت کنند و چنین نشد، در یک روز در تهران و واشنگتن مورد تقدیر قرار می گیرند. البته اعطا نشدن جایزه سیاسی صلح نوبل به ظریف توفیقی برای او بود که نامش در کنار قصابان مردم فلسطین مثل شیمون پرز و اسحاق رابین قرار نگرفت و خطری بود که از سر او گذشت.

تقدیر از ظریف و کری، تقدیر دو مردی است که هر کدام خود را پیروز یک نبرد دیپلماتیک می دانند و طرفدارانشان هم چنین می اندیشند. دیروز همزمان با این پرده برداری، بسیاری از ناظران، تعجیل دولت یازدهم در اسطوره سازی قبل از به سرانجام رسیدن کارها را مورد ملامت قرار دادند. همچنان که برای رئیس جمهور هم در سال دوم ریاستش و قبل از سرانجام یافتن وعده ها در زادگاهش سرخه، مجسمه ساختند. سال ها پیش که سانتریفیوژها به سرعت نصب می شد هم عده ای از طرفداران آن دولت، تصمیم به مجسمه سازی گرفتند که برخی شعارهای دینی رئیس دولت، خود مانعی برای سردیس سازی شد اما حالا که اکثر سانتریفیوژها در حال برچیده شدن است، ظاهراً مانع خاصی برای ساخت مجسمه هم وجود نداشت و این کار به سرعت و در بحبوحه کار(!) رتق و فتق شد تا تعداد مجسمه های دولت یازدهم به عدد 2 برسد؛ آمیختن سنت دینی تقدیر با شکلی که صبغه دینی ندارد. مجسمه دکتر ظریف اما برخلاف صورت همیشه خندان او، چهره ای جدی دارد. آیا سردیس ساز هنرمند به لبخندهای دیپلماتیک دکتر ظریف کم توجه بوده یا می خواسته است این سردیس سال های سال همچنان به مثابه یک متفکر در تاریخ باقی بماند؟!

رونمایی از سردیس ظریف روز گذشته در حاشیه همایش روز ملی صادرات با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی انجام شد. علی درستکار مجری مراسم، این سردیس را نماد تقدیر از مجاهدت های وزیر امور خارجه و همکاران وی عنوان کرد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000451/nf00451145-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000451/nf00451145-2.jpg

ظریف در این مراسم طی سخنانی گفت: «ما امروز شرایط جدیدی را در برابر کشور داریم، شرایطی که نقطه پایانی بر یک دوران تلخ سیاه نمایی از ایران گذاشته است. از همه دوستان چه موافق و چه مخالف برجام درخواست می کنم اجازه شکل گیری فضای این کار را در کشور بدهند.»

همزمان در واشنگتن، جان کری وزیر خارجه امریکا شب گذشته در چهارمین شام جایزه دیپلمات سال حاضر شد و جایزه دیپلمات سال 2015 امریکا را دریافت کرد. او در این مراسم که در واشنگتن پارک هایات واشنگتن دی سی برگزار شد، سخنرانی کرد. این جایزه را مجله سیاست خارجی به جان کری اعطا خواهد کرد. اصلی ترین دلیل دریافت این جایزه از طرف کری، مذاکرات هسته ای با ایران بوده است. اما تفاوت سردیس ظریف با جایزه کری این بود که جایزه کری را دولت امریکا نداد.
منبع: جوان

[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 11:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1565
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4424907