NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
شعار «مرگ بر آمریکا» -که درواقع، نفرینِ شیطان بزرگ است- ریشه‌ای قرآنی دارد و برگرفته از آموزه‌های دینی است.
به گزارش جهان، رضا رستمی در "رهروان ولایت" نوشت:
اگر فردی یا گروهی، بخاطر برخی موضع‌گیری‌ها و شعارها، از ما طلب سند و دلیل کند حتما حق دارد و ما موظفیم با روی گشاده و تحمل بالا به آنان پاسخ دهیم. اصلاً لازمه‌ی انقلابی‌ و حزب‌اللهی بودن، همین منطق و مهربانی است و پرخاش‌گری و بی‌دلیل حرف زدن، هیچ جایگاهی در قاموس و شیوه‌ی مؤمنان ندارد و اگر هم کسی مرتکب چنین رفتار نادرستی شد باید آن را به حساب شخص خودش گذاشت و نه اسلام و انقلاب. 
با این مقدمه‌، بحث اصلی این نوشتار را مطرح می‌کنیم. شعار «مرگ بر آمریکا» و دلیل سردادن آن، یکی از بروزترین و داغ‌ترین موضوعاتِ حال حاضر جامعه است و برخی واقعاً بدنبال دلیل آن هستند. استناد به قرآن کریم قطعا خیلی راهگشاست چون نقطه‌ی مشترک و عامل وحدت جامعه‌ی مسلمان ماست. 
آیه‌ی 8 در سوره‌ی محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به‌وضوح و با کمترین تردیدی، مرگ و هلاکت را برای کافران لجوج، طلب می‌کند. آنجا که می‌فرماید: «وَ الذینَ کَفرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ» یعنی: "و کسانى که کافر شدند، مرگ و هلاکت بر آنها باد و خدا اعمالشان را تباه و بی‌اثر کرد." کلمه‌ی «تَعْس» به معنای هلاکت و مرگ است[1] و در تفسیر المیزان، مرحوم علامه‌ی طباطبایی(رحمه‌الله) این آیه را نفرین بر کافران می‌داند و برخی مفسرین دیگر هم این آیه را دلیل بر این دانسته‌اند که «نفرین بر کفّار لجوج رواست...چنانکه در آیه‌‏اى دیگر مى‏‌فرماید: "تّبت یدا ابى لهب".[2]» [3] 
بنابراین شعار «مرگ بر آمریکا» -که درواقع، نفرینِ شیطان بزرگ است- ریشه‌ای قرآنی دارد و برگرفته از آموزه‌های دینی است و همین استدلال برای مجاز و صحیح بودن چنین شعاری کافی است. 
 
پی‌نوشت: 
[1] بیهقی، تاج‌المصادر 
[2] تبت/1، خداوند متعال در این آیه، نفرین خود را نسبت به یکی از بزرگترین دشمنان اسلام، چنین بیان می‌کند: "بریده باد دو دست ابولهب" 
[3] استاد قرائتی، تفسیر نور

[ چهارشنبه 94/8/27 ] [ 11:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450866