NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
به گفته صبور، کارشناس این هفته برنامه، حجت‌الاسلام سلیمی، دادستان کل ویژه روحانیت است و با حضور وی تعدادی از اعترافات متهمین و مدعیان دروغین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. برنامه‌ی «به سوی ظهور» ساعت 13، روز جمعه 23 مهر از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.ایران نوشت:
با این حال با روی کار آمدن دولت خاتمی و انتصاب پسر سیدحسن ابطحی در مقام معاونت حقوقی رییس جمهور ، بار دیگر عرصه فعالیت برای او و دوستانش باز شد و با استفاده از این فرصت طلایی و رانت حاکمیتی که در اختیار سید حسن ابطحی گذاشته شد فعالیت های وی گسترش چشمگیری یافت.
  به گزارش ایران به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما رضا صبور، تهیه کننده و کارگردان برنامه «به سوی ظهور» با بیان این مطلب گفت: در این برنامه برای اولین بار اعترافات سید حسن ابطحی یکی از منحرفین و مدعیان دروغین پخش خواهد شد.
به گفته صبور، کارشناس این هفته برنامه، حجت‌الاسلام سلیمی، دادستان کل ویژه روحانیت است و با حضور وی تعدادی از اعترافات متهمین و مدعیان دروغین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
برنامه‌ی «به سوی ظهور» ساعت 13، روز جمعه 23 مهر از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
سید حسن ابطحی طلبه ای بود که از دیرباز با شهید هاشمی نژاد آشنایی داشت و ارتباط میان آن دو از درس و بحث طلبگی آغاز شده بود. به مرور زمان، این ارتباط به رفاقتی نزدیک مبدل گشت، تا آن جا که به نسبت فامیلی انجامید و هر یک از این دو طلبه با خواهر دیگری ازدواج نمودند.
اما گرایش شدید سید حسن ابطحی به فعالیت تبلیغ ایده ظهور صغری و ارتباط و ملاقات با امام زمان (علیه السلام)، عدم دخالت در مسایل سیاسی و در نتیجه، گرایش به تفکرات انجمن حجتیه، سبب آغاز و اوج گرفتن اختلاف شهید هاشمی نژاد با وی شد که این اختلاف از سال 1350 تا شهادت شهید هاشمی نژاد در سال 60 ادامه داشت.
در یکی از این اسناد که به تاریخ 21 آبان 1348 باز می گردد، رهبر عملیات ساواک در پایان گزارش مأمور ساواک و به عنوان نظر کارشناسی خود برای مقامات مافوق،سید حسن ابطحی را "فردی سالم و آرامی" توصیف کرده که طرفدار "آیت اله شریعتمداری" است.
ابطحی پس از انقلاب هم رویه خود را ادامه داد تا اینکه با اوج گیری فعالیت او در اوایل دهه هفتاد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای نسبت به انتشار بی رویه کتب پر اشکال وی اعتراض کرد و حتی درباره وجود شخصی بنام ملاآقاجان با آن توصیفات که ایشان بدفعات در کتابهای خود از وی به عنوان استاد سیر وسلوک خویش یاد کرده است ، تشکیک کرده و آن را ساخته و پرداخته خود ایشان قلمداد کرد.
ایران افزود:‌با این حال با روی کار آمدن دولت خاتمی و انتصاب پسر سیدحسن ابطحی در مقام معاونت حقوقی رییس جمهور ، بار دیگر عرصه فعالیت برای او و دوستانش باز شد و با استفاده از این فرصت طلایی و رانت حاکمیتی که در اختیار سید حسن ابطحی گذاشته شد فعالیت های وی گسترش چشمگیری یافت.
این فضای باز برای وی چندان دوام نیاورد چرا که او چند سال پیش به اتهام ادعای ارتباط با امام زمان و اغفال مردم دستگیر شد.

[ سه شنبه 89/7/20 ] [ 11:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 643
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450718