NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
پایان‌های خوش برای آمریکایی‌ها؛
با وجود آنکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری ، وزارت امور خارجه ایران در هیچ موضوع غیر از موضوع هسته‌ای نباید وارد مذاکره با آمریکایی‌ها شود اما این دومین بار است که تماس های وزیر امور خارجه آمریکا با همتای خود در ایران در موضوعات نظامی پایان خوشی را برای دولت آمریکا رقم میزند. حال باید نشست و نظاره کرد که تا پایان دولت یازدهم چندبار دیگر قرار است آمریکایی ها با برقراری تماس با همتایان ایرانی خود در موضوعات غیر هسته‌ای آنگونه که ادعا می کنند " ایران را عقب برانند".
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ 94/10/22 ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

با وجود گمانه زنی های رسانه ها بین المللی در مورد بازداشت این سربازان آمریکایی حداقل تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، خبر می دادند امروز سپاه پاسداران طی اطلاعیه ای ضمن اشاره به تماس‌های مکرر آمریکایی ها با مقامات سیاسی کشورمان و در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و پس از مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران، سربازان آمریکایی کمتر از 24 ساعت آزاد شدند .

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی امشب آخرین نطق سالانه خود را ایراد خواهد کرد که ، «جن ساکی» مدیر ارتباطات کاخ سفید اعلام کرده اوباما قرار نیست در سخنرانی خود به موضوع بازداشت سربازان آمریکایی در خاک ایران بپردازد. تصویر منتشر شده از تمرین اوباما نشان می دهد وی در حال ازبر کردن متنی است که مشاورانش برای این نطق در نظر گرفته اند.

پیش تر سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» از سوی ایران خواند و در گفتگو  با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت : کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند. وی با بیان این که مقامات رسمی دولت آمریکا در تماس با ایرانی ها بطور مستمر شرایط این ملوانان را رصد می کنند، گفت: نکته مهم و قابل توجه از نظر واشنگتن این است که مقامات ایرانی در تماس با آمریکایی ها به آن ها اطمینان داده اند که ملوانان مذکور می توانند بدون وقفه و بی هیچ مشکلی به سفر خود ادامه بدهند.

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا نیز هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت. جان کری هم در حال ورود به مراسم سخنرانی اوباما اعلام کرد که ملوانان به زودی آزاد خواهند شد.

این دومین بار است که تماس های وزیر امور خارجه آمریکا با همتای خود در ایران در موضوعات نظامی پایان خوشی را برای دولت آمریکا رقم زد . 

اواخر اردیبهشت ماه امسال درحالی‌ که انتظار می‌رفت کشتی کمک‌های مردمی ایران به مردم جنگ‌زده و مظلوم یمن در یمن تخلیه شود اما به‌ دلیل نامعلومی جلوی ورود این کشتی به آب‌های یمن گرفته شد؛ موضوعی که ابهامات بسیاری به دنبال داشت و کسی فکر نمی‌کرد که این موضوع به تماس تلفنی کری و ظریف و تهدیدات وزیر خارجه آمریکا مربوط باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از چندماه سکوت در جلسه سؤال و جواب شورای روابط خارجی آمریکا نکات قابل توجه و البته مهمی ارائه کرد که یکی از این موارد مربوط به تماس تلفنی ظریف و جان کری در مورد کشتی ایرانی بود. جان کری دراین‌باره گفت:"چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت‌زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد. ما محموله سلاح ایران را که راهی سودان بود تا بعد به دست حماس برسد، دنبال کردیم. ازاین‌رو، ما تلاش‌های عمده‌ای را دنبال می‌کنیم و به صورتی چشمگیر، این تلاش‌ها را عقب رانده‌ایم تا از این‌ دست فعالیت‌ها جلوگیری شود."

با وجود آنکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری ، وزارت امور خارجه ایران در هیچ موضوع غیر از موضوع هسته‌ای نباید وارد مذاکره با آمریکایی‌ها شود اما این ادعای بزرگ جان کری هیچگاه از سوی مقامات ایرانی پاسخ داده نشد.

حال باید نشست و نظاره کرد که تا پایان دولت یازدهم چندبار دیگر قرار است آمریکایی ها با برقراری تماس با همتایان ایرانی خود در موضوعات غیر هسته ای آنگونه که ادعا می کنند " ایران را عقب برانند" .

لازم بذکر است براساس گفته های حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه در حال حاضر 19 ایرانی به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های آمریکا در زندان‌های این کشور هستند و حتی برخی از آنها بعد از طی شدن دوران محکومیتشان همچنان تحت نظر هستند و از آزادی کامل برخوردار نیستند و تلاش های ایران جهت دسترسی به این افراد و یا آزادی آنان بی نتیجه مانده است.


[ پنج شنبه 94/10/24 ] [ 12:3 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 251
بازدید دیروز: 1492
کل بازدیدها: 4440116