NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نظام اقتصادی غرب از هر چیزی که دارای بازار باشد، استقبال می‌کند حتی اگر منافی نظام ارزشی آن باشد و همین کافیست تا تمامی پدیده‌های فرهنگ‌های مختلف را در مدرنیسم غربی مستحیل کند و ارزش‌های ذاتی آن را تهی نماید.
حجاب وارد دنیای مد می‌شود!
رادیو فردا در مطلبی تحت عنوان " حجاب وارد دنیای مد می‌شود " نوشت: دولچه گابانا، یکی از برندهای معروف مد ایتالیایی، خط تولید تازه‌ای را به محصولات گران‌قیمتش اضافه کرده که مخاطب آن زنان باحجاب هستند.

بنا بر این گزارش، «کلکسیون عبایه» (یا‌‌ همان چادر عربی) نامی است که استفانو گابانا، طراح و موسس این برند به این مجموعه داده است تا بتواند از این راه بخشی از جامعه هدف خود را که از این پوشش استفاده می نمایند را جلب نماید تا بازار و سود خود را تضمین نماید.

به گزارش خبرنگار ما، هرچند که قطعا نمی‌توان اقدام این شرکت را مصداق ورود حجاب به دنیای مد محسوب کرد، اما این تحلیل در این خصوص ضرورت دارد که نباید این اتفاق اسباب ذوق‌زدگی مسلمانان و یا اثبات اهمیت و ضرورت حجاب دانست که رادیو فردا به آن دامن می زند.

در این خصوص باید به این نکته اشاره نمود که نظام اقتصادی غرب از هر چیزی که دارای بازار باشد، استقبال می‌کند حتی اگر منافی نظام ارزشی آن باشد و همین کافیست تا تمامی پدیده‌های فرهنگ‌های مختلف را در مدرنیسم غربی مستحیل کند و ارزش‌های ذاتی آن را تهی نماید.

از جمله همین حجاب که در مدیوم دنیای مد، با رویکردی درست، متضاد با فلسفه‌ی اصلی حجاب ظاهر می‌شود یعنی تبرج و خودنمایی. لذا یکی از ویژگی‏های مهم زنان، خصیصه تبرّج و خودنمایی است که به صورت غریزی و طبیعی در آنان وجود دارد.

قرآن کریم در دو آیه از آیات حجاب، از تبرّج و خودنمایی زنان صحبت کرده در یک جا می‏ فرماید: (وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی) (احزاب: 33) ای زنان (در برابر نامحرم) ظاهر نشوید و خودنمایی نکنید؛ مانند خودنمایی دوران جاهلیت نخستین. و در آیه ای دیگر می‏ فرماید: (غَیْرَ مُتَبَرِجاتٍ بِزینَهٍ) (نور:60) زنان، (در برابر نامحرمان) با زینت‏ها و آرایش ‏هایشان‏ خودنمایی‏ نکنند.

به گزارش عصر امروز از اینجاست که تنافر ذاتی حجاب با فرهنگ مد و مدگرایی در فرهنگ اسلام کاملا هویدا می شود و باید دید که شرکتهای غربی علاوه بر دست یابی به منابع مالی از این رهگذر چه خوابهای دیگری برای حجاب سنتی و اسلامی بانوان ما دیده اند که در آینده خودنمایی می کند.

[ پنج شنبه 94/10/24 ] [ 12:12 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1473
بازدید دیروز: 1928
کل بازدیدها: 4439846