NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کسی که از او با عنوان تئوریسین جریان خاص نام برده می‌شود در روز رأی‌گیری انتخابات، گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد انجام داده که بخشی از آنرا در ادامه می‌خوانید:

اعتماد: اگر اصلاح‌طلبان بتوانند پیروزی قابل توجهی را کسب کنند فکر می‌کنید این پیروزی چه پیامی را خواهد داشت و چه تاثیری در آرایش اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواهد گذاشت؟

حجاریان: منظور شما از پیروزی قابل توجه چیست؟

اعتماد: مثلاً اگر اصلاح‌طلبان بتوانند بین 60 تا 70 درصد کرسی‌ها را کسب کنند.

حجاریان: خب در این پیروزی که می‌گویید رییس مجلس چه کسی است؟

اعتماد: خب در این میان اتفاقاتی رخ داده که بازی عوض شده است. الان اصلاح‌طلبان در قم از علی لاریجانی حمایت کرده‌اند و در تهران افراد منتسب به ایشان در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارند. تاثیر این موضوع را در مجلس بعدی چگونه می‌بینید؟ آیا می‌توانیم با یک لاریجانی متفاوت روبه‌رو باشیم؟

حجاریان: ما همین امروز هم با لاریجانی متفاوتی رو‌به‌رو هستیم، نیازی نیست تا صبر کنیم و ببینیم در مجلس بعدی چه رخ خواهد داد! شما ببینید این روزها علی لاریجانی چه حرف‌های عجیبی می‌زند، می‌گوید اگر اصلاح‌طلبان ضدّ انقلابند چرا به آنها اجازه فعالیت می‌دهید. لاریجانی این روزها حرف‌های خوب و دقیقی می‌زند.

در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین آمده است:

اعتماد: فکر می‌کنید ریاست لاریجانی بر مجلس آینده را می‌توان یک پیروزی برای اصلاح‌طلبان محسوب کرد؟

حجاریان: بستگی دارد این پیروزی مقابل چه کسی باشد. اگر مقابل حداد عادل باشد قطعا می‌تواند برای اصلاح‌طلبان پیروزی محسوب شود زیرا حداد عادل سرلیست رقیب اصلاح‌طلبان است. حداد ریاست را از دست بدهد پیروزی اصلاح‌طلبان است.

 

*حجاریان درست می‌گوید و به تعبیری حتی «از 2 سال قبل هم نیازی نبود تا صبر کنیم و ببینیم در مجلس بعدی چه رخ خواهد داد؟!»

چه اینکه با بازی طراحی شده از سوی جریان سیاسی خاص که صراحتاً اعلام کرد «برد انتخاباتی را در اکثریت شدن نمی‌داند»، «صرفاً معتقد به برد حداقلی است» و «پیروزی یعنی رئیس نشدن حداد عادل در مجلس دهم»! و در ادامه نیز رامشگری‌های خاص این جریان در مقابل کسانی همچون دکتر علی لاریجانی و دکتر علی مطهری؛ معلوم بود که قصد جریان خاص در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، لقب نهادن بر اکثریت اصولگرای مجلس تحت عنوان «اصولگرایان معتدل» و «اعلام پیروزی خودخوانده به هر قیمتی» است...

جالب‌تر آنکه سعید حجاریان درست در روز انتخابات نیز بر گستره‌ی راهبرد طراحی شده می‌افزاید و بیان می‌کند که اساساً پیروزی اصلاح‌طلبان یعنی آنکه دکتر حداد عادل رئیس مجلس نباشد!

در اینجا بایستی به این نکته تحلیلی نیز اشاره کرد که اگر اصلاح‌طلبان برای امر موهومی نظیر «جشن هسته‌ای» به حضور مردم نیاز داشتند اما برای «اعلام پیروزی خودخوانده» به این حضور هم حتی نیازی ندارند.

سعید حجاریان همچنانکه در ماجرای «پیروزی خودخوانده» سلسله‌جنبان است؛ در جریان بزرگنمایی مسئله «تحریم‌ها» و حرکت دادن جریان سیاسی خاص به سمت اصرار بر «فلج شدن کشور به دلیل تحریم‌ها» نیز نقش نخست را بر عهده داشت و جمله مشهور «و ما ادریک ماتحریم» را 2 سال قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد بر زبان آورد.


[ چهارشنبه 94/12/12 ] [ 10:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 6711
بازدید دیروز: 617
کل بازدیدها: 4464034