NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رصد اخبار تلگرامی؛
سوئیفت یعنی همان کانال مبادلات ارزی، ظاهرا باز شده، ولی آبی که از آن عبور می‌کند قطره چکانی است.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم  .


*******

توضیح "محسن رضایی" درباره سوئیفت

محسن رضایی در صفحه شخصی خود نوشت: سوئیفت یعنی همان کانال مبادلات ارزی، ظاهرا باز شده، ولی آبی که از آن عبور می کند قطره چکانی است، در واقع تبادلاتی که پیش از این با برخی از بانک ها از طرق مختلف مقدور بود اکنون از کانال رایج سوئیفت انجام می شود.

وی افزود: اما بانک های بزرگ بین المللی همکاری مجدد و فراگیر با ایران را راه اندازی نکرده‌اند زیرا دعواهای پشت صحنه آن هنوز به پایان نرسیده است و امکان استفاده از باز شدن سوئیفت نمی دهند.

رضایی گفت: یک علت آن نیز نگرانی بانک های جهانی از رفتار دوگانه آمریکایی ها و شبکه پیچیده تحریهای اعمالی اتحادیه اروپا و آمریکا است.

هاشمی رفسنجانی هم به جمع دلواپسان پیوست/ محسن رضایی سوئیفت را به لوله های بدون آب تشبیه کرد/ «ستاد استقبال برای روحانی» سوژه تلگرامی‌ها شد

وی ادامه داد: اخیراً رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفته است که با ورود ایران به نظام بانکی و گردش دلار آمریکا مخالفت می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چندی پیش توماس شانون معاون جان کری در امور سیاسی و حقوقی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفته بود مانع ورود ایران به سیستم بانکی آمریکا خواهیم شد.

رضایی تاکید کرد: اگر این تهدیدات عملی شود تحریم هایی که توسط برجام برداشته شد دوباره از طریق دیگری اعمال می شود. دولت و تیم مذاکره کننده باید برای مقابله با آن فکری کنند.

انتقاد کاربران تلگرامی از ستاد استقبال برای سفر استانی روحانی

حسن روحانی به زودی به سمنان سفر می کند و تصویر زیر که مربوط می شود به ستاد مردمی استقبال از روحانی این روزها در گروه ها و کانال های تلگرامی دست به دست می شود.
کاربران تلگرامی از اینکه برای سفر استانی رییس جمهور به استان و شهر زادگاهش در استانداری ستاد مردمی استقبال به راه افتاده انتقاد می کنند.

هاشمی رفسنجانی هم به جمع دلواپسان پیوست/ محسن رضایی سوئیفت را به لوله های بدون آب تشبیه کرد/ «ستاد استقبال برای روحانی» سوژه تلگرامی‌ها شد

بایکوت سیف در روزنامه های اصلاح طلب

عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت: درحالی که سخنان ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی درباره بدعهدی‌آمریکا در برجام و پسابرجام و اعتراف به اینکه «تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده» بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی و داخلی داشته است؛ روزنامه های حامی دولت و اصلاح‌طلب، امروز در یک اقدام هماهنگ ترجیح دادند با ندیدنِ عمدی این سخنان، تیتر و صفحه یک خود را به مسائل دیگری اختصاص دهند.

هاشمی رفسنجانی هم به جمع دلواپسان پیوست

عبدالله گنجی در کانال خود نوشت: بعد از سیف، هاشمی هم به منتقدان برجام پیوست .در حالی که هاشمی رفسنجانی ده روز پیش گفته بود «مایه تاسف است که بعضی ها در داخل برای تخریب دستاوردهای برجام تلاش می کنند»، وی روز گذشته در دیدار با نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان گفت: «برجام می توانست عقب ماندگی‌های روابط ایران و کشورهای پیشرفته را جبران کند، اما بدعهدی‌های بعضی از طرف های مذاکره، انجام تعهدات را با کندی مواجه کرده است».

برخلاف ادعای رئیس جمهور، تهدید تحریم‌ها ادامه دارد

حمید رسایی در صفحه شخصی خود نوشت: حسن روحانی که با نشان دادن کلیدی در تبلیغات انتخاباتی سه سال قبل، ادعا می کرد قفل تحریم را باز خواهد کرد تا هم چرخ سانترفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم، در نهایت و با مساعدت ویژه علی لاریجانی در مجلس، متنی پر ابهام و با ساختار ضعیف که در آن تضمین های لازم برای رفع تحریم ها وجود نداشت را در برابر مردم گذاشت. اکنون نزدیک به سه ماه از روزی که برجام امضا و عملیات اجرایی شدن آن آغاز شده می گذرد اما هنوز نه تنها وعده های داده شده محقق نشده اند بلکه  تیم مدافع برجام هر روز برای توجیه باتلاقی که در آن گرفتار شده اند، محصول خود را به موجودی تشبیه می کنند تا بلکه در سایه این مقایسه، احساس مثبتی در دل مردم ایجاد شود برای همین، برجام روزی به ترک های بر دیوار تحریم تشبیه می شود و روز دیگری به خورشید تابان و در نهایت هم به ابر شتابان اما تاکنون هیچ یک از این اوصاف نتوانسته تغییری در احساس مردم نسبت به این دستآورد دولت حسن روحانی ایجاد کند.

برجام نه تنها بر دیوار تحریمها ترکی ایجاد نکرده که آن را مستحکم تر کرده است، تنها تاثیر آفتاب برجام برای مردم، تحریمهای سوزاننده ای است که همچنان آن را حس می کنند و از ابر برجام هم فعلا باران تحریم هاست که می بارد. رهبر انقلاب بارها و بارها بر این نکته تاکید کرده بودند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و از نگاه آنها تنها این بهانه های تحریم است که تغییر می کند اما اصل تحریم ها به همان دلایلی که وضع شده اند باقی خواهد ماند. برای همین یک روز بعد  از آغاز اجرایی شدن برجام وقتی دولت آمریکا به بهانه موشکی تحریم های جدیدی را وضع کرد، جان کری گفت: «آشکارا گفته ایم که اگر این تحریم ها را برای مقابله با رفتاری که از نظر ما نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل متحد و یا تهدیدی برای امنیت آمریکا است، قابل توجیه بدانیم به این تحریم ها متوسل خواهیم شد. ما به تحریم های خود پایبندیم، معتقدیم به روشی صحیح و موثر استفاده شده است». این سخنان کری نشان می داد که برجام برای آمریکایی ها یک فرصت و برای مردم ایران یک تهدید بود و هست به گونه ای که خبرگزاری رویترز در گزارش مهمی، شیوه های دقیق کارشکنی امریکا در مسیر رفع واقعی تحریم ها علیه ایران را افشا کرد. این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان روز اول فروردین در مشهد فرمودند امریکا تقریبا هیچ اقدامی برای تعلیق واقعی تحریم ها علیه ایران انجام نداده است.

در ادامه گزارش رویترز را می خوانیم تا ابعاد باریدن تهدید تحریمها از ابری که روحانی آن را فرصت می خواند، کمی ملموس تر شود: «در حالی که دو ماه از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران سپری می شود، ناامیدی ها به بهبود شرایط در حال افزایش است، زیرا با توجه به خودداری بانک های خارجی از انجام تراکنش های مالی با ایران، موافقتنامه های تجاری اندکی با این کشور در حال پیگیری است. امیدهای مردم ایران به پایان سریع انزوای اقتصادی این کشور در حال رنگ باختن است.

تنها به جرم حُب علی(ع)

مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: پیکر نیمه جان این شیخ که همه جرمش محبت علی (ع) است، ماه هاست در چنگال مزدوران اسراییل در نیجریه دربند است. چون می دانم در قاموس دیپلمات ها نوبت لابی برای او به این زودی ها نخواهد رسید، می گویم در آستانه سیزده رجب دعایش کنید.

هاشمی رفسنجانی هم به جمع دلواپسان پیوست/ محسن رضایی سوئیفت را به لوله های بدون آب تشبیه کرد/ «ستاد استقبال برای روحانی» سوژه تلگرامی‌ها شد

انتقاد از لحن ملتمسانه؛ قدردانی از درستگویی

رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر چه به لحن ملتمسانه آقای سیف در شورای روابط خارجی ایالات متحده پیرامون بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، انتقاد جدی دارم و این نوع برخورد را در شأن ملت ایران و عزت ملی نمی دانم؛ با این حال معتقدم باید از درستگویی آقای سیف در بیان واقعیت های پنهان نگه داشته شده برجام تشکر و قدردانی کرد. به همین خاطر پیشنهاد می کنم با دسته گل به استقبال ایشان در فرودگاه برویم.
گفتنی است آقای سیف رئیس بانک مرکزی در شورای روابط خارجی امریکا گفت : "تاکنون اثری که از توافق هسته‌ای انتظار داشتیم را ندیدیم. "

می‌گفتند ارتش، برای «شخص شاه» است!

کانال تلگرامی khameneie.ir مطلب زیر را منتشر کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در ایران، سلاطین و سلسله‌های پادشاهی در دوره‌های اخیر، می‌خواستند از ارتش به عنوان یک منبع قدرتمند ملی استفاده اختصاصی کنند.

لذا، شما می‌دیدید و خود من هم در یکی از پادگانهای تهران، در اوایل انقلاب، دیدم شعاری که آن بالا زده بودند این بود «ارتش برای شخصِ شاه است»، نه برای ملت و مرزها و آرمانهای ملی.

حالا نمی‌گوییم برای اسلام؛ که آنها به اسلام عقیده‌ای نداشتند. این‌قدر هم تواضع نمی‌کردند که بگویند «ارتش متعلّق به آرمانهای ملی و دفاع از حدود این آرمانها و هدفهاست.» بلکه می‌گفتند که «ارتش مال ماست، برای ماست و در خدمت ماست.» 1374/01/30

پست های ضرغامی از شهرآورد تهران

سید عزت الله ضرغامی نیز که روز جمعه در استادیوم آزادی به تماشای دربی نشسته بود. طی 2 روز گذشته کلیپ هایی کوتاه از حال و هوای استادیوم آزادی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: وقتی نرده های آهنی استادیوم ، یک دفعه کنار می رود و جمعیت مشتاق و نا امید از ورود به استادیوم اینطوری وارد می شوند ! (دربی)

خدا کند آن دنیا هم همینطوری درهای بهشت را باز کنند و بگن عجله کنید و داخل شوید ! ضیافت شروع شده ! چرا که نه؟

راه حل تعلیق تحریم های بانکی آمریکا چیست؟ 

مهدی محمدی در کانال تلگرام خود نوشت: برخی مقام های دولت، خصوصا آنها که مسئولیت های اجرایی تری دارند و کمتر سیاسی هستند، آشکارا دریافته اند که تحریم ها از سوی امریکا تعلیق نخواهد شد. فعلا، دولت تصور می کند راه حل این است که با امریکا مذاکره بیشتری کند. من پیشنهاد دیگری دارم. دولت اگر خواهان یک تعلیق واقعی در رژیم حقیقی تحریم ها درکوتاه مدت است، می تواند اعلام کند که اگر ظرف 3 ماه، تمامی مشکلات بانکی حل نشود، 1000 ماشین نسل دومی را که از زیر زمین نطنز جمع کرده، به سرعت نصب خواهد کرد. کافی است اقدامات مقدماتی برای آماده سازی ماشین ها هم آغاز شود. آن وقت آقایان خواهند دید که بانک های غربی یکی یکی به آغاز روابط با ایران "علاقمند" می شوند.      

[ یکشنبه 95/1/29 ] [ 11:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 208
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450283