NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
مردم باید بتوانند معنای زیارت و ارتباط معنوی را در این شهر پیدا کنند و اگر نکنند، تمام این ساخت‌وسازها که ...

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری بسیج، « در ایتالیا شهری بود که به عنوان مرکزی مذهبی شناخته می شد، کسانی که مخالف آن مکان مذهبی بودند کوشیدند با پدید آوردن تفریحگاه های بسیار پیرامون شهر، چهره شهر را دگرگون کنند و شما مراقب باشید که مشهد را تنها با نام امام رضا علیه السلام بشناسند.»

این سخنان منتسب به شهید ادورادو آنیلی (وارث خاندان میلیاردر آنیلی)است.وی پس از سفر به مشهد مقدس و زیارت حضرت امام رضا(ع) با مشاهده‌ی تفرجگاه‌های زیاد مشهد آن هم در آن سال‌ها به دوستان ایرانی اش چنین هشداری می دهد!

پس از گذشت سال‌ها از هشدار ادواردو در خصوص تغییر هویت مذهبی مشهد اینبار رضا کیانیان از تغییر بافت مذهبی و قدیمی مشهد گلایه کرد.این بازیگر معروف معتقد است : « وقتی به مفهوم شهر فکر می‌کنیم فرق دارد با وقتی که به مفهوم زادگاه فکر می‌کنیم. «مشهد» فقط شهر اهالی این شهر نیست و طبعا ایرانی‌هایی که هر کدام خاطره و یادی از این شهر دارند، دل‌نگرانش هستند. امروز شدت تخریب‌های این شهر تا جایی پیش‌رفته که من بعید می‌دانم دیگر آنچه نسل ما از مشهد به یاد داشت، همانی باشد که نسل بعد و کودکان‌مان در ذهن داشته باشند»

بازیگر نقش عبدالله ابن زبیر در سریال مختار‌نامه ادامه داد:« آنچه امروز اطراف حرم را دربرگرفته، ساختمان‌هایی است که به آن مال می‌گویند. آن تجربه خرید از بازارچه‌هایی با بوی ادویه، گلاب، نبات، مهر و مشک و عنبر کجا و این گشت‌و‌گذار در پاساژهای مدرن کجا؟ هیچ‌کسی آن حس معنوی و مذهبی را که در آن بازارهای سرپوشیده آجری تجربه می‌کرد امروز در ساختمان‌های مدرن و لوکس تجربه نمی‌کند»

کیانیان که سخنانش در شرق منتشر شده بود، افزود:«مردم باید بتوانند معنای زیارت و ارتباط معنوی را در این شهر پیدا کنند و اگر نکنند، تمام این ساخت‌وسازها که مثلا قرار است خدمات رفاهی و آسایشی به مردم بدهد، بی‌اعتبار خواهد شد. بحث بر سر این نیست که یک ساختمان بلند است یا یکی کوتاه، یکی عرصه را تنگ کرده و دیگری آسمان حرم را گرفته، بحث بر سر این است که آیا ما توانسته‌ایم حس زائران و مجاوران آن حرم را زنده نگه داریم؟»

لازم به یادآوری است دو سال پیش آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هشدار داد:« با توسعه مراکز تجاری و مراکز تفریحی کم کم هویت مذهبی شهر را از دست می دهیم. مشهد مقدس به جزیره کیشی تبدیل می شود که وسط آن یک گنبد طلا وجود دارد.»


[ دوشنبه 95/3/31 ] [ 11:27 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 752
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406571