NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

بعد از نزول محسوس تلویزیون‌های دولتی آمریکا و انگلیس - بی‌بی‌سی و صدای آمریکا - پروژه جدید مخالفان جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید کلید خورد.

به گزارش شبکه ایران، موسسان این شبکه ماهواره‌ای (رسا) که تمامی آن‌ها خود را سکولار می‌دانند و خواستار جدایی دین از حکومت و جامعه هستند، در بیانیه‌ای که برای آغاز بکار این تلویزیون منتشر کرده‌اند، در اقدامی جالب از یک آیه قرآن استفاده کرده‌اند!

استفاده از آیه 39 سوره احزاب از سوی افرادی نظیر "نیک‌آهنگ کوثر"، "معصومه قمی" و "محسن نامجو" درحالی صورت گرفته که این افراد بارها عدم اعتقاد و پایبندی خود به شرع مقدس اسلام را صراحتا اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال، محسن نامجو در اقدامی توهین‌آمیز، برخی آیات قرآن را با موسیقی و به صورت آواز خواند که با واکنش خشمگینانه مردم روبرو شد.

در ادامه این بیانیه، ادعا شده است که "منابع مالی این شبکه تنها از طریق کمک‌های مردمی و تبلیغات خواهد بود و از هیچ دولت و یا سازمان دولتی خارجی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مطلقا کمکی دریافت نخواهد کرد."

اگرچه تاکنون نهاد و یا سازمان های غربی به صورت علنی و رسمی حاضر به اعلام حمایت از این شبکه نشده است ولی برخی فعالان سیاسی معتقدند با توجه به سابقه فعالیت اینگونه شبکه‌ها و ناموفق بودن تجربه تلویزیون‌های مستقل، این شبکه ماهواره‌ای نیز نیاز به پشتیبانی مالی از سوی نهادها و سازمان‌های سیاسی وابسته به کشورهای مخالف ایران خواهد داشت.

همچنین در یکی دیگر از بندهای منشور تاسیس این شبکه ماهواره‌ای، بر روی ترویج "اسلام رحمانی" تاکید شده است.

واژه "اسلام رحمانی" نخستین بار از سوی میرحسین موسوی در دیدار با اعضای گروهک نهضت آزادی و جمعی از افراد ملی - مذهبی بیان شد.

بر پایه قرائت رحمانی موسوی، حتی بهائیان، سلطنت طلبان، سکولارها و دیگر قشرهای مخالف اسلام در عرصه حکومت به رسمیت شناخته می شوند.

با این حال هنوز وضعیت فعالیت این شبکه ماهواره‎ای به صورت شفاف بیان نشده و تاکنون تنها چند کلیپ تکراری و ضبط شده از موسوی و کروبی از آن پخش شده است.

به نظر می‌رسد تا زمانی که یک پشتیبان مالی برای این تلویزیون پیدا شود، برنامه زنده‌ای از سوی "رسا" پخش نمی‌شود و فقط ویدئوهای اینترنتی که در سایت‌های مانند یوتیوب قرار دارند در آن نمایش داده می‌شوند.

بخشی از کارشناسان رسانه بر این باورند که اقدام به تاسیس یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای دیگر برای پخش برنامه‌ها و سخنان اپوزیسیون ایران، اقدامی برای اظهار وجود این جریان بعد از ناکامی در احیای آشوب‌های خیابانی 88 است.

آنان معتقدند با توجه به سابقه نامطلوب اینگونه شبکه‌ها در تقابل با جمهوری اسلامی ایران، اضافه شدن یک شبکه ماهواره‌ای دیگر تاثیر چندانی بر فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای نخواهد داشت؛ چرا که یک رسانه حرفه‌ای با پشتبانی مالی بسیار قوی مانند بی‌بی‌سی نیز نتوانست جریان اشوب‌های سال گذشته را احیا کند.


[ یکشنبه 89/5/17 ] [ 11:11 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1039
بازدید دیروز: 1928
کل بازدیدها: 4439412