NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
حضرت آیت الله نوری همدانی دیروز در جمع خانواده ‌شهدای استان مازندران، امنیت، آسایش، تکامل و پیشرفت‌های امروز نظام اسلامی را مدیون خون شهدا دانست، گفت: مضمون اصلی وصیت‌نامه‌ شهدا پایبندی به ولایت فقیه است؛ از این رو‌ شهدا در ادامه پاسخ به ندای رهبر و ولی فقیه جان خود را تقدیم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا از ساری، حضرت آیت الله نوری همدانی، دیروز در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان مازندران در حسینیه عاشقان سپاه کربلا ساری برگزار شد، با اشاره به این‌که اسلام به دو جبهه فرهنگی و پیکار توجه بیشتری دارد، گفت: اساسا پیامبرانی که از سوی خداوند بر روی زمین برانگیخته شده‌اند در این دو جبهه بیشتر مجهز بوده‌اند.  
وی جبهه فرهنگ را جبهه هدایت، راهنمایی و بشارت دانست و افزود: همه این جبهه‌ها در راه خداوند متعال است.
 این مرجع تقلید با اشاره به این‌که پیامبر اسلام‌(ص) در دستی قرآن را برای هدایت بشر و در دستی دیگر شمشیر را برای ‌پیکار با ستمگران در اختیار داشت، گفت: حضرت امیر(ع) ‌هم برای هدایت و ارشاد و هم برای مقابله با نا‌کسین و ظالمین تلاش و جهاد می‌کرد.  
حضرت آیت الله نوری همدانی جبهه امام جعفر صادق‌(ع) را فرهنگ و تربیت و ارشاد دانست و افزود: اما حسین (ع) در فرهنگ مقابله با دشمنان و مستکبرین را قرار داده بود. 
وی دوجبهه فرهنگ و تعلم و تعلم و ارشاد و نیز جبهه جهاد و پیکار را دو مقوله مهم در دین مبین اسلام دانست و خاطر نشان کرد: درقرآن کریم کسانی که در راه جهاد گام بر می دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و این علامت ایمان وشهادت است. 
 حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که قرآن کریم می فرماید کسانی که در راه خدا حرکت جهادی دارند یک لحظه خستگی، تشنگی و گرسنگی در دیوان اعمال آنها ثبت و ضبط خواهد شد، تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید در هر قدم گاه و سرزمینی قدم بگذارند و کفار را به خشم آورند به هر رنج و زحمتی که از سوی دشمنان به آنها رسیده باشد خداوند همه اینها را به عنوان یک عمل صالح در دیوان اعمال آنها ثبت و ضبط خواهد کرد.
 وی در ادامه همچنین افزود: در برخی روایات و احادیث آمده است هرکسی که در راه علم قدم بردارد فرشتگان پر بال هایشان را زیر پای آنها قرار می دهند و کسی که طالب علم است هفتاد هزار فرشته او را بدرقه می کنند و همه پرندگان و ماهیان برای آنها طلب استغفار می کنند. 
این مرجع تقلید ادامه داد: کسانی که وطن خود را برای تعلیم علم و نیز برای جهاد پشت سر می‌گذارند و حرکت می کنند قرآن این دو عمل را تکریم و تمجید می‌کند به شرط این که با ایمان و انگیزه الهی همراه باشد.
 وی در ادامه با بیان این که حرکت در جبهه فرهنگی و جهاد اگر با انگیزه الهی توأم نباشد، هیچ ارزشی ندارد، خاطر‌نشان کرد: خداوند درجات را به کسانی می دهد که علم و ایمان را با هم دارند.  
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان این‌که جبهه فرهنگی و جهادی باید برای پیشرفت اسلام باشد، گفت: حضور در این جبهه‌ها باید دشمن را به خشم آورده و آنها را به عقب براند. 
 حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه عمل صالح را سبب کمال و سعادت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: عملی که صالح نباشد انسان را به انحطاط و شقاوت می‌کشد.
 وی با بیان این‌که ایمان به خدا تقوا و تجهیزات اسلامی در دو جبهه جهادی و فرهنگی مسلمانان را پیروز می‌کند، افزود: دین مبین اسلام روی ابزار حساب نمی‌کند و در جنگ‌ها تقوا و ایمان مهم‌ترین مسأله وجودی جهاد‌گران است.
وی با اشاره به این که در هشت سال دفاع مقدس تعداد رزمندگان اسلام در مقابل صدام و صدامیان و نیز میزان تجهیزات در برابر لشکر دشمن بسیار کمتر بود، خاطر نشان کرد: اما ایمان، عقیده، افکار و اندیشه رزمندگان در برابر سپاه دشمن غالب بود و در اسلام نیز رسالت با ایمان است نه با ابزار و در غیر اسلام رسالت با ابزار است و این یک امتیاز برای رزمندگان اسلام محسوب می‌شود.  
وی با بیان این‌که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام شایستگی خود را به دنیا نشان داده و به نمایش گذاشتنند، گفت: فرزندان این مرز و بوم با نقش آفرینی خود در جبهه های جنگ افتخاری برای اسلام و انقلاب بودند.
 این مرجع تقلید فضای جبهه های هشت سال دفاع مقدس را سرشار از عطر معنویت و ایمان به خدا برشمرد و خاطر‌نشان کرد: انسان در برابر آن همه خلوص معنویت و سادگی رزمندگان خضوع می کند، چون آنان توانستند هشت سال جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر گذارند؛ از این رو می‌توان امنیت، آسایش، ترقی، تکامل و پیشرفت‌های در کشور را مدیون خون شهدا دانست. 
این مرجع تقلید با بیان این‌که در اسلام همه کار‌ها با ولایت انجام می‌شود، ادامه داد: بدون ولایت هیچ‌کاری اجر و مزد نخواهد داشت.  
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که چندین بار وصیت نامه شهدا را خوانده‌ام، اظهار داشت: مضمون نود در صد از وصیت‌نامه‌های شهدا، ولایت فقیه بوده؛ از این رو‌ به ندای رهبر و ولی فقیه لبیک گفتند و به شهادت رسیدند.
 وی ادامه داد: شهید آ‌نقدر فضیلت و کرامت را در بهشت می‌بیند که آرزو می‌کند دوباره به دنیا برگردد و دوباره شهید شود.  
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که اسلام عزت خود را مدیون شهدا می داند، افزود: باید فرهنگ جهاد‌طلبی در میان ما زنده باشد و وظیفه همگان در مقابل خانواده شهدا احترام و تجلیل از آنها است؛ چون این عزیزان از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند و امام راحل نیز همواره سفارش فراوانی نسبت به تکریم به خانواده‌های شهدا داشتند. 
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امروز زمان جنگ نرم است خطاب به خانواده های شهدا‌، ایثارگران و جانبازان گفت: شما باید امروز افسران جنگ نرم باشید و در برابر دشمنان ایستادگی کنید و توطئه‌های آنان را خنثی سازید. 
وی در ادامه با بیان این‌که امروزه دشمنان نظام اسلامی تبلیغات فراوانی را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: پاسخگو بودن و آمادگی امروز وظیفه شما افسران جنگ نرم است.
 این مرجع تقلید با بیان این‌که مسأله آمادگی دارای چند بعد است، ادامه داد: اولین بعد از این مساله، آمادگی روحی است که باید در راه ایمان به خدا مجهز شویم و همیشه برای شهادت طلبی آماده باشیم. 
وی در ادامه آمادگی تجهیزاتی را نیز از دیگر ابعاد این مسأله عنوان کرد و افزود: باید همیشه در این بخش نیز کاملا آماده باشیم که خوشبختانه در چند سال اخیر در بحث صنایع نظامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های چشمگیری داشته است. 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به آمادگی اقتصادی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن شرایط مناسب اقتصادی نیز در رویارویی با دشمنان نظام اسلامی ضروری است و باید در این بخش آمادگی کامل وجود داشته باشد. 
وی در ادامه با تأکید بر این‌که این نظام الهی را باید به صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت ولی‌عصر‌(عج) تقدیم کنیم، خاطر‌نشان کرد: در سایه تفکر انتظار همواره پیروز و غالب و مقتدر خواهیم بود و باید این تفکر را بیش از پیش نهادینه کنیم.
 گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر امروز با حضور در بیت شهیدان عبوری و فتح الهی با خانواده این شهدا دیدار خواهند کرد.

[ سه شنبه 89/5/19 ] [ 8:34 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 988
کل بازدیدها: 4414237