NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: متأسفانه برخی به این دستور پیامبر (ص) در مورد نحوه بیان صلوات کم توجهی می‌کنند و قسمتی از آن را نمی‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله جعفر سبحانی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره حشر پیرامون کیفیت صحیح صلوات اظهار داشت: بر اساس حدیثی از پیامبر(ص) که آن را هم شیعه نقل کرده و هم سنی خود حضرت فرموده‌اند که اگر خواستید بر من صلوات بفرستید بگویید خداوندا درود فرست بر محمد و آل محمد کما این که درود فرستاده‌ای بر ابراهیم و آل ابراهیم اما عده‌ای کم لطفی کرده و لفظ آل محمد را حذف می‌کنند.
وی با بیان این که این عمل خلاف فرموده رسول الله(ص) است ابراز داشت: این عزیزان اگر هم آل محمد را بیاورند بعدش می‌گویند و اصحاب محمد که این هم خلاف قول نبی است چرا که پیامبر(ص) تنها فرموده است محمد و آل محمد نه کمتر و نه بیشتر.
رئیس مؤسسه امام صادق(ع) ادامه داد: چرا از گفته پیامبر(ص) دوری می‌جوییم و در حالی که ایشان راه را نشان داده است ما راه دیگری را طی می‌کنیم.
جلای وطن برای بنی نضیر از عذاب آسمانی سخت‌تر بود
این مرجع تقلید شیعیان در رابطه با معنای کلمه عذاب که در آیه سوم سوره حشر ذکر شده است گفت: برخی گفته‌اند که در این آیه هنگامی که خدا می‌گوید اگر آنها را جلای وطن نمی‌دادیم عذابی سخت می‌کردیم منظور همان عذابهای الهی از نوع عذاب قوم عاد و ثمود است ولی این تفسیر مشکلاتی را همراه خواهد داشت چرا که در قرآن ذکر شده پیامبر و استغفار به مانند دو امان برای مردم هستند و تا زمانی که این‌ها درمیان امت هستند عذاب نازل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: منظور از عذاب در این آیه همان جهاد مسلمانان است که در آن زمان به جهت آنکه تنها اندکی از جنگ احد گذشته بود و تحمل رنجهای یک جنگ مجدد حتی اگر با پیروزی ختم می‌شد برای مسلمانان سخت بود خدا آن را به جلای وطن یهود تغییر داد.
آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: جلای وطن به مراتب از عذاب الهی سخت‌تر بود چرا که یهود خود شاهد از دست رفتن تمامی دستاورد‌های خویش بود.
وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر این افراد توسط جهاد نابود می‌شدند رنج آنها تمام نمی‌شد چرا که اعمال آنها در آخرت مجسم و عذاب آنها آغاز خواهد شد و هم اکنون نیز این عذاب اخروی برای آنها باقی است.
آیت الله سبحانی با بیان این که نباید تصور شود که عذاب الهی در دنیا و آخرت بی‌سبب است تصریح کرد: این گروه به این دلیل دچار عذاب دنیا و آخرت شدند که با خدا و رسول او عداوت ورزیدند و چنین کسی در این جهان مزمحل و در آخرت دچار عذاب خواهد شد.
وی به حکومت پیشه‌وری در آذربایجان اشاره کرد و گفت: این گروه پس از مدتی از آغاز فعالیتهایشان به مسیر عداوت با خدا افتادند و اندیشه‌های مارکسیستی و ماد‌گری را ترویج کردند و دیدیم در همان روز 21 آبان ماه سال 1325 که به حکومت رسیدن سقوط کردند و این همان نتیجه‌ای است که منتظر دشمنان خدا و رسول او است.


[ شنبه 89/5/30 ] [ 8:54 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2458
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4425800