NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
خیلی از ادارات در این روز و حتی برخی از بانکها در روز اول فروردین مشغول خدمت به خلق خدا هستند ، اما پیش بینی شده که در این روز کارکنان ادارات از مرخصی استحقاقی استفاده کنند تا بتوانند به کارهای خود برسند.یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که به همراه دیگر نمایندگان در پی جمع آوری امضا برای دوفوریتی کردن مجدد طرح افزایش تعطیلات عید فطر و کاهش ساعت کار در مجلس است تا این طرح در عید فطر امسال قابل اجرا باشد.
کاظم دلخوش در گفتگو با مهر، در خصوص موافقت مجلس با فوریت طرح افزایش تعطیلات عید فطر و کاهش ساعت کار، اعلام کرد: بدلیل اینکه تنها یک فوریت طرح مذکور در مجلس رای آورده و احتمالااین طرح به تعطیلات عید فطر امسال نخواهد رسید، ما بدنبال جمع آوری 50 امضا برای دوفوریتی کردن مجدد این طرح هستیم .
وی اضافه کرد: براساس آئین نامه داخلی مجلس طرح های قانونی که در مجلس رای نمی آورند تا 6 ماه حق مطرح کردن آنها در مجلس وجود ندارد ، مگر اینکه 50 نفر از نمایندگان مجلس برای تجدید رای در این طرح درخواست خود را ارائه کنند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس همچنین در خصوص لغو تعطیلی روز 29 اسفند که روزی ملی شدن صنعت نفت و معمولا مصادف با روز تحویل سال است نیز گفت: روز 29 اسفند همچنان بعنوان یک روز ملی در تاریخ ما وجود خواهد داشت، ضمن اینکه خیلی از ادارات در این روز و حتی برخی از بانکها در روز اول فروردین مشغول خدمت به خلق خدا هستند ، اما پیش بینی شده که در این روز کارکنان ادارات از مرخصی استحقاقی استفاده کنند تا بتوانند به کارهای خود برسند.
به گزارش مهر، پیش از این حجت الاسلام سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده بود که اجرای طرح افزایش تعطیلی عید فطر با توجه به زمان لازم برای بررسی طرح های یک فوریتی به عید فطر امسال نخواهد رسید .
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه شنبه مجلس  با 143 رای موافق، 68 رای مخالف و هفت رای ممتنع با دو فوریت طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید  فطر مخالفت کردند، اما یک فوریت این طرح با دورای موافق بیشتر یعنی  145 رای موافق، 58 رای مخالف و شش رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
 این طرح به امضای 53 نفر از نمایندگان رسیده است مقرر می‌کند که تعطیلات عید سعید فطر سه روز خواهد بود و در ازای آن 15 خرداد و 29 اسفند تعطیل رسمی نخواهند بود همچنین هیئت وزیران می‌تواند در ماه مبارک رمضان ساعات کاری کارکنان دولت را متناسب با فصل و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف کشور، حداکثر به میزان 15 ساعت در هفته کاهش دهد .
در سالهای اخیر همچنین امسال دولت از ساعاتهای کاری در روزهای ماه رمضان کاسته است و گاه تعطیلات عید فطر را بیش از یک روز مقرر قانونی تعیین کرده است . با توجه به تاکید صریح قانون بر لزوم جبران کاهش ساعت کار و تعطیلات توسط دولت ،  عدم توجه به این قانون مصرح همواره مورد اعتراض نمایندگان مجلس بوده است و به نظر می رسد طرح امروز مجلس برای قانونی کردن این اقدام دولت باشد .

[ چهارشنبه 89/6/3 ] [ 10:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 244
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450319