NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

در ماه می سال 2003 میلادی رسانه های انگلستان با اعلام این خبر که عملیات شهادت طلبانه چند روز قبل در تل آویو توسط دو شهروند انگلیسی انجام شده است طوفانی در رسانه های خبری بریتانیا به راه انداختند. sh1.jpg

عمر خان شریف

به گزارش مشرق ، روز سی‌ام آوریل سال 2003 میلادی، دو جوان که قصد داشتند وارد یکی از مراکز تجمع صهیونیست ها در تل آویو شوند، توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی متوقف شدند. یکی از این جوانان توانست از دست مأموران گریخته، به داخل مرکز تجمع برود. لحظاتی بعد صدای انفجار به گوش رسید. جوان دیگر با شنیدن صدای انفجار سعی کرد محل حادثه را ترک کند و توسط نیروهای امنیتی مورد هدف قرار گرفت، اما توانست از دست آنان بگریزد.
فردای آن روز هویت این دو نفر مشخص، و از طریق رسانه های گروهی منتشر شد. «عمر خان شریف» 27 ساله و «آصف محمد حنیف» 21 ساله. این دو که سعی داشتند عملیات شهادت طلبانه دوگانه ای را در تل آویو به انجام برسانند، تنها موفق به انجام یک مرحله از عملیات مورد نظر خود شدند که طی آن آصف محمد شریف به شهادت رسید و منجر به مرگ چهار اشغالگر صهیونیست و مجروح شدن 60 تن از آنان گردید. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» مسئولیت این عملیات شهادت طلبانه را رسماً بر عهده گرفت. و فیلم و عکس شهادت طلبان مذکور را هنگام قرائت آخرین وصایایشان منتشر نمود.
پیکر عمر خان شریف پنج روز بعد درحالی که بر اثر خونریزی شدید به شهادت رسیده بود در سواحل یافا به دست نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی افتاد. تنها دو روز پس از عملیات شهادت طلبانه این دو نفر رسانه های سراسر جهان خبری حیرت انگیز را منتشر کردند. این دو شهادت طلب هر دو دارای تابعیت انگلیسی و متولد شهر لندن بودند و با پاسپورت رسمی و قانونی بریتانیا به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند.
sh2.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

sh3.jpg
آصف محمد حنیف

sh4.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

sh5.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

sh6.jpg
آصف محمد حنیف

sh7.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

sh8.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

sh9.jpg
گذرنامه انگلیسی شهید محمد آصف حنیف

sh10.jpg
گذرنامه انگلیسی شهید عمر خان شریف

sh11.jpg
عمر خان شریف و آصف محمد حنیف

[ یکشنبه 89/6/7 ] [ 9:10 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 490
بازدید دیروز: 1182
کل بازدیدها: 4407491