NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌هاشمی ‌رفسنجانی هفته گذشته در حرم مطهر حضرت امام(ره)مجموعه خواب‌هایی که در یک بازه زمانی کوتاه از معظم له(ره)دیده‌اند را نقل کردند. درباره ‌آقای هاشمی و این خواب‌ها بیان چند نکته مختصر خالی از لطف نیست.  

- 1مردادماه 86 آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران درباره تاثیر ادعیه و اذکار در روند تحولات و رویدادها سخن گفت و در این مسیر به بیان خاطره‌ای از یک راننده تاکسی درباره انتخابات ریاست جمهوری نهم پرداخت. همگان به یاد خواهند آورد؛ هجمه وسیعی را که برخی افراد و رسانه‌های آنها علیه آیت‌الله جنتی به راه انداختند و متاسفانه کار بدان جا رسید که برخی جریان‌ها، بار دیگر تیشه‌ها را برداشته و ریشه‌های نظام را نشانه رفتند. هیاهوی جماعت رفرمیست آن زمان اما نگذاشت این نجوا به گوش‌ها برسد که شریعت اسلامی، خواب را حرکت به سوی عالم ارواح معرفی کرده و بیداری، بازگشت روح به بدن و نوعی حیات مجدد است و هم بدین خاطر است که رئیس مذهب جعفری(ره)می‌فرمایند: «النوم اخ الموت». آیت‌الله جنتی از صداقت خاطره‌ای که عنوان کرد، سخنی به میان نیاورد و تنها به فضای عقیدتی حاکم بر تصمیم‌گیری‌های مردم اشاره کرد اما گوش دندان‌تیز‌کردگان به انتخابات ریاست جمهوری دهم، تنها نعره‌های انتخاباتی می‌شنید و شورای نگهبان متهم به جانبداری از احمدی‌نژاد شد. البته بعد‌ها مشخص شد آنان که خواب راننده تاکسی حامی احمدی‌نژاد را برنتافتند، خود خواب‌ها برای شورای نگهبان و نظام دیده‌اند!

2- از روایت ماجرای خواب راننده تاکسی، 7 ماه گذشت و اینبار خواب حسن خمینی بر زبان‌ها رفت. گویا حسن خمینی در جمعی گفته بود، امام را به خواب دیده که می‌گویند: «مرا دارند از این خانه بیرون می‌کنند.» همین جمله کافی بود تا جریان سیاسی مدعی حمایت از نوه امام، جریان رسانه‌ای گسترده‌ای راه‌اندازی کند که: «چه کسی می‌خواهد امام را از خانه بیرون کند؟» یک موج رسانه‌ای با محتوایی بسیار خطرناک و در عین حال مضحک، آن هم تنها براساس یک خواب به راه افتاد. جالب آنکه طراحان این موج رسانه‌ای، همان‌هایی بودند که در حملات خود علیه آیت‌الله جنتی می‌گفتند: «کشور را نمی‌توان با خواب اداره کرد»! البته این پروژه خواب‌محور، به همان سرعتی که کلید خورد، متوقف شد. دلیل نیمه کاره ماندن این پروژه شاید این بود که ناگهان صدایی برآمد که «خانه امام خمینی(ره)‌، بیت اوست! چه کسی می‌خواهد امام را از بیتش بیرون کند؟«

3- حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی که این روزها برخی طرفداران انقلاب و امام(ره)به خاطر فتنه سال گذشته بر او خرده می‌گیرند، پنجشنبه هفته گذشته در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: «نمی‌دانم چه شده است که امسال در ماه رمضان، امام را زیاد خواب می‌دیدمهاشمی در ادامه روایت خواب‌هایش، از قول امام(ره)خطاب به خودش گفت: «من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم و چرا کمک نکنم؟»  

درباره خواب هاشمی چند نکته وجود دارد:

الف: به اعتقاد این قلم، انعکاس رسانه‌ای وسیع خواب هاشمی - به گونه‌ای که تیتر یک برخی جراید شد- بسیار مایوس‌کننده است! خدای نکرده نیت این اعتقاد، توهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیست؛ بلکه هدف، رفتار رسانه‌های داخلی در نحوه پوشش یک «خواب» است. تاسف‌انگیز‌تر اینکه رسانه‌های راغب به انعکاس و انتشار برجسته خواب هاشمی، عمدتا متعلق به همان جریانی هستند که انواع توهین‌ها را علیه آیت‌الله جنتی – به خاطر خطبه مذکور- به کار بردند اما اینک گویا خواب هاشمی از مرتبه و کیفیت متمایزی برخوردار است! که در صدر اخبار این رسانه‌ها قرار می‌گیرد. البته اهداف سیاسی این اقدامات سخیف، بر کسی پوشیده نیست اما باید گفت «لمپنیسم» بر فضای سیاسی و مدیریتی کشور حاکم نیست که یک جریان‌سازی سیاسی؛ آن هم بر پایه یک خواب، منتج به هدف دلخواه شود.

ب: لزومی ندارد برای فهم مناسبات هاشمی با اندیشه‌ها و میراث امام خمینی(ره)، دست به دامان خواب‌های او از امام (ره)شویم. سیره امام خمینی(ره)شاخص‌های استوار و غیرقابل تحریف دارد که قربت و فرقت هر عنصر سیاسی با این شاخص‌ها، امام خواهی او را مشخص می‌کند. از سوی دیگر باید گفت که هاشمی‌رفسنجانی را نمی‌توان با خواب‌هایش تحلیل کرد. هاشمی را باید با شکنجه‌هایش توسط ساواک، ماجرای بنی صدر و... شناخت. همانگونه که رفسنجانی با ماجراهایی مانند مک فارلین، قائم مقامی منتظری و حوادث 88 هم شناخته می‌شود.

لزومی ندارد برای فهم مناسبات هاشمی با اندیشه‌ها و میراث امام خمینی، دست به دامان خواب‌های او ازامام شویم. سیره امام خمینیشاخص‌های استوار و غیرقابل تحریف دارد که قربت و فرقت هر عنصر سیاسی با این شاخص‌ها، امام خواهی او را مشخص می‌کند. از سوی دیگر باید گفت که هاشمی‌رفسنجانی را نمی‌توان با خواب‌هایش تحلیل کرد. هاشمی را باید با شکنجه‌هایش توسط ساواک، ماجرای بنی صدر و... شناخت. همانگونه که رفسنجانی با ماجراهایی مانند مک فارلین، قائم مقامی منتظری و حوادث 88 هم شناخته می‌شود. 

امام خمینی(ره)همواره و در همه حال پشتیبان این انقلاب و نظام بوده‌اند. امام(ره)شاخص اصیل انقلاب اسلامی و یاری دهنده نظام در مقابل موانع هستند. همانگونه که در فتنه سال گذشته نیز اهانت به امام خمینی(ره)سرآغاز افتادن نقاب فتنه‌گران شد و حماسه 9 دی را آفرید تا«نظام امام » در31 سالگی شاهد غلیان بصیرت ملت در پایداری بر اصول و یاوری ولی فقیه زمان باشد.

پ.ن:امیدوارم که از جانب جناب آقای هاشمی کمتر شاهد این نوع حرفها و برخوردها باشیم و ایشان با درایت بیشتری این روزها برخورد کنند و کمتر شاهد منفعت طلبی از جانب برخی سیاسیون باشیم که منافع خود را در تخریب و یا جانب داری از دیگران میدانند که این نوع سیاست ها نشان دهنده ی برخوردهای احساسی و لجوجانه میباشد... .

با دخل و تصرف در متنی از سید عابدین نورالدینی


[ پنج شنبه 89/7/1 ] [ 7:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 255
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4434098