NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقف دانشگاه آزاد منتفی است، گفت: ظاهراً آقای هاشمی رفسنجانی درس‌های فقهی خود را به خوبی نخوانده ‌است واگرنه یک مفهوم روشن از رابطه فقه و حکومت به دست می‌آورد.حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هیئت فقهی و حقوقی مامور از طرف مقام معظم رهبری می‌خواست و می‌بایست امکان وقف اموال دانشگاه آزاد از طرف مسئولین این دانشگاه را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کند، اظهار داشت: این بررسی‌ها انجام شده و بر اساس آن چیزی که در اخبار آمده است نتیجه این بررسی‌ها منفی بوده است.
وی با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه وقف اموال دانشگاه آزاد با نظر 4 مجتهد عضو هیئت موسس این دانشگاه انجام شده است، افزود: هاشمی رفسنجانی با این اظهارنظر‌ها نشان می‌دهد که اگر خودش یکی از آن 4 مجتهد موردنظر بوده است، ظاهراً درس‌های فقهی خود را به خوبی نخوانده ‌است، چون در غیر این صورت یک مفهوم روشن و مشخص از رابطه فقه و حکومت دست می یافت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: کاملاً مشخص است که هر فقیهی در هر کجای دنیا نمی‌تواند هر فتوایی را صادر کند که حکومت، نظام و ولایت نیز ملزم به عمل به آن باشند.
کچوئیان با بیان اینکه فقها در حکومت اسلامی دارای شان علمی و معرفتی هستند، خاطرنشان کرد: علما می‌توانند بنا بر جایگاه خود فتوایی صادر کرده و کتاب و مقاله بنویسند، اما برای اجرای یک فتوا و الزام عملی به آن باید مرحله ارتقا به حکم نیز طی شود که این کار مستلزم پیوند آن با نظام ولایی خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: این سخن که تعدادی از فقها در هیئت موسس دانشگاه آزاد عضویت دارند یک نکته است و نکته مهم‌تر این است که در چه شرایطی فتوای این فقها برای حکومت اسلامی لازم‌الاجرا می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هر فتوایی از فقهای کشور لازم‌الاجرا نیست، خاطرنشان کرد: در انتخاب این فقها که برای عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد انتخاب شده‌اند، فقیه بودن افراد مدنظر نبوده است، یعنی آنها را انتخاب نکرده‌ایم که برای ما فتوا صادر کنند.
کچوئیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر قرار باشد هر فقیهی فتوایی صادر کرده و حکومت نیز به اجرای آن ملزم شود که در کشور نابه سامانی و بلبشو ایجاد می‌شود.
وی در همین زمینه تصریح کرد: کاملاً مشخص است این نکته که هر فقیهی به صرف مرتبه فقاهت خود ولایت داشته باشد و ولایت او اقوی بر ولایت ولی‌فقیه باشد، با هیچ فهم فقاهتی تطبیق و مطابقت ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی با این اظهار‌نظر‌ها می‌خواهد مسئله را سخت‌تر کند، یادآور شد: وی ابطال وقف اموال دانشگاه آزاد را غیرممکن دانسته و مدعی شده است که هر کسی این کار را انجام دهد، در مقابل خدا قرار می‌گیرد، اما ما این حکم را ابطال می‌کنیم و در مقابل خدا هم قرار نمی‌گیریم.
کچوئیان در ادامه گفت: متاسفانه آقای هاشمی رفسنجانی یا از مطالب مطرح در خصوص دانشگاه آزاد بد برداشت می‌کنند و یا اینکه با وجود درک درست از این مطالب، از آن استفاده بدی می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به اظهار‌نظرهای مختلف مسئولین هیئت موسس دانشگاه آزاد در خصوص موضوع وقف اموال این دانشگاه تصریح کرد: اظهارنظرهای آقای هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که وی به دنبال شیوه‌ای شرعی برای گمراه کردن ذهن مردم از حقیقت و پنهان کردن اصل ماجرا در موضوع دانشگاه آزاد است.

[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 4:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 759
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406578