NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رییس ستاد برگزاری جشن های مردمی رضوی، طهارت، حکمت و هجرت را ویژگی مشترک امام رضا(ع) حضرت معصومه و شاهچراغ برشمرد و گفت: این هجرت مبدأ بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی شد و درس بیداری و پایداری را به ملت بزرگ ایران آموخت.   
حجة الاسلام «حمید رضا ارباب سلیمانی» دهه کرامت را فرصتی برای آشنایی بیشتر با خاندان رسالت و درس‌آموزی از آنان و دهه شادی و سرور پیروان حقیقی اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: این دهه که ابتدای آن یعنی اول ذی‌القعده مصادف با میلاد فرخنده کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) است و در میانه راه یعنی ششم ذی‌العقده روز بزرگداشت احمدبن‌موسی، شاه‌چراغ (ع) و پایان‌بخش آن میلاد ثامن‌الحجج امام رضا (ع) است، فرصتی برای آشنایی بیشتر با خاندان رسالت و درس‌آموزی از آنان است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: از سال 1387 و بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و به منظور ساماندهی و سازماندهی هر چه بیشتر حرکت‌های خودجوش و مردمی مقرر شد تا از ظرفیت مساجد کشور و تعامل جوانان مسجدی در این راستا استفاده شود.
سلیمانی در ادامه افزود: بر همین اساس ستاد عالی هماهنگی و نظارت به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مأمور هماهنگی سایر نهادهای مردمی جشن‌های دهه کرامت با هدف ساماندهی و تقویت آنها شد و در پی این مصوبه شورای هماهنگی جشن‌های مردمی با 24 عضو از سازمان های مردمی شکل گرفت.
وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو، استفاده از ابتکارات و بررسی طرح‌های ارایه شده، بررسی محصولات فرهنگی مناسب این ایام و انتخاب آثار برگزیده، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های هر بخش از طریق رسانه‌ی ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، دیدار با بزرگان به‌ویژه مراجع تقلید و بهره‌مندی از رهنمودهای آنان، تلاش در جهت ایجاد هماهنگی بیشتر بین سه مرکز مهم آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت معصومه و آستان احمد ابن موسی شاهچراغ از برنامه های این شورا است.
سلیمانی با معرفی سازمان‌ها و نهادهای فعال در شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های گسترده‌ای در سطح استان خراسان رضوی و هم‌چنین حرم مطهر در طول دهه‌ی کرامت برگزار می‌کند و نیز جشن‌های گسترده‌ی "زیر سایه خورشید" را در 18 استان برگزار می کند.
وی افزود: «شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه» نیز توجه مضاعف به موضوع دهه‌ی کرامت و تاکید ائمه جمعه به بزرگداشت این ایام از طریق خطبه‌های نماز جمعه و طرح آن در شورای فرهنگ عمومی را به کلیه‌ی مراکز برگزاری نماز جمعه ابلاغ کرده است و «شهرداری تهران» نیز به برگزاری هزار و 230 برنامه در سطح 23 ناحیه‌ی شهر تهران می‌پردازد.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم» نیز آمادگی خود را برای اعزام 500 مبلغ به مراکز متقاضی در دهه‌ی کرامت اعلام کرده است و «وزارت کشور» نیز به کلیه‌ی استانداران و فرمانداران جهت توجه جدی به دهه‌ی کرامت پیامی را ابلاغ کرده است.
سلیمانی ادامه داد: «مرکز رسیدگی به امور مساجد»،برگزاری هشت جشن محوری و مشارکت مساجد استان تهران در قالب پخش صلوات خاصه و نیز برگزاری مراسم وعظ و جشن را بر عهده گرفته است و «مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» نیز برگزاری جشن ملی دختران و برپایی مسابقه‌ی کتابخوانی از زندگانی حضرت معصومه(س) را بر عهده گرفته است.
وی گفت: هم‌چنین «سازمان اوقاف و امور خیریه» برنامه‌هایی را جهت مشارکت متولیان هشت هزار امامزاده و بقاع متبرکه در برنامه‌های دهه‌ی کرامت تهیه دیده است و «سازمان تربیت بدنی» بزرگداشت این ایام را به کلیه‌ی فدراسیون‌ها و ادارات استانی ابلاغ کرده است.
رییس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه‌ی کرامت گفت: «بسیح مستضعفین» در کلیه‌ی رده‌های سازمانی و اقشاری پایگاه‌های خود در برنامه‌های دهه‌ی کرامت مشارکت خواهد داشت و «آستان حضرت شاهچراغ (ع)» مشارکت و اجرای 100 برنامه‌ی متنوع در طول دهه‌ی کرامت به‌ویژه مرتبط با آن حضرت را در دستور کار دارد.
سلیمانی گفت: «کانون‌های مساجد» نیز راه‌اندازی کانون‌های تخصصی امام رضا(ع) و مشارکت بیش از هشت هزار کانون در برنامه‌های دهه‌ی کرامت را در نظر دارد. «سازمان بهزیستی» مشارکت 14 هزار مهدکودک در این ایام به‌ویژه از طریق برگزاری جشنواره فرهنگی هنری را در دستور کار داشته و از سوی «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان» زنگ کرامت در روز ولادت امام رضا(ع) نواخته خواهد شد و این اتحادیه ویژه برنامه‌های گسترده‌ای را در سطح مدارس تحت پوشش خود به اجرا خواهد گذاشت.
وی اظهار داشت: «مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران»، مجموعه شکوه کرامت با کریمان را به چاپ خواهد رساند و در مساجد و مراکز فرهنگی شهر تهران با برپایی برنامه‌های جشن در مساجد و مراکز علوم دینی این شهر توزیع خواهد کرد.
رییس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه‌ی کرامت افزود: «نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها» برگزاری جلسات علمی، کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات علمی را با الهام از مناظرات امام رضا(ع) برگزار خواهد نمود و «سازمان تبلیغات اسلامی» نرم‌افزار عترت 10 را تولید و مبلغین بومی را جهت تبلیغ در این زمینه اعزام خواهد کرد و به اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی از طریق سازمان دارالقرآن الکریم خواهد پرداخت.
سلیمانی گفت: «جامعه اسلامی بازار و اصناف» به آذین‌بندی اماکن مختلف و برپایی ایستگاه صلواتی در مراکز صنفی و بازار به همراه برگزاری جشن در مساجد محوری بازار خواهد پرداخت.
وی ادامه داد: «سازمان ملی جوانان» نیز حمایت از تشکل‌های جوان برای بزرگداشت دهه‌ی کرامت و برگزاری ویژه برنامه‌های جشن دختران در سراسر کشور را در دستور کار دارد و «سازمان صدا و سیما» به کلیه‌ی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای بزرگداشت دهه‌ی کرامت و پوشش خبری برنامه‌های مرتبط با آن ابلاغ کرده است.
همچنین «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» برنامه‌های جشن و نمایشگاه‌های مرتبط با آن را از طریق رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در دهه‌ی کرامت برگزار خواهد کرد.


[ سه شنبه 89/7/20 ] [ 11:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 608
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406427