NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از بررسی پیشنهاد مرخصی دو هفته ای آقایان همزمان با زایمان همسرانشان درجلسه مشترک مجمع بانوان شوراهای کلان شهرها و نیز در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خانم ها پس از زایمان و ضرورت همراهی همسرانشان در ابتدا پیشنهاد مرخصی یک ماهه مطرح شد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مدت را دارای بار مالی قابل توجه برای کارفرما تشخیص دادند و در حال حاضر دو هفته مرخصی در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.به گزارش ایلنا، عضو کیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران روز سه شنبه در نشست تخصصی شهر دوستار مادران که در محل برگزاری نخستین جشنواره غنچه های شهر برگزار شد با تاکید بر اینکه میران غیر سیاسی وارد فضای کار رای کودکان و خردسالان شوند اظهار کرد: این قشر معصومه آباد با اشاره به تولد روزانه حداقل 400 نوزاد در تهران اضافه کرد: باید از خودمان بپرسیم که ارگان های متولی همچون وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش و یا سایر نهادهای حمایتی امکانات و برنامه ریزی های لازم را برای این نوزادان دارند یانه !؟

جز عمو پورنگ برنامه دیگری برای دیگران وجود ندارد
او با اشاره به نداشتن مهارت های لازم برای نقش مادری و و همسری در بین خانواده های نوبنیان اضافه کرد: وظیفه مدیران شهری پر کردن خلاء موجود در این خانواده هاست تا فرزندان آنها با محدودیت در تربیت مواجه نشوند.
این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تئوری هاو برنامه ریزی های سلامت و بهداشت و آموزش را تنها بروشورهای آموزشی و تبلیغاتی تبدیل به عمل نمی کند ، اظهار کرد: متاسفانه بیش از برنامه هایی چون عمو پورنگ که زمانی کوتاه را در زندگی بچه ها تشکیل دهد برنامه دیگری برای آنها نداریم .
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از کودکان و نوجوانان ما تصویر رضایتمندی از خودشان ندارند افزود: علت این موضوع باید در دوران کودکی و خردسالی این کودکان پیدا کرد چرا که اولین گام های بالندگی و بلوغ فرزندانمان با همین احساس رضایت در سنین کودکی شکل می گیرد.

کارفرما مرخصی 6 ماهه زنان را به عنوان عاملی منفی برای کارمند زن خود محاسبه می کند
آباد با اشاره به بندهای ارزشمندی که در مصوبه شهر دوستار کودک در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در صورتی که 25 بند اصلی این مصوبه اجرایی شود بسیاری از نیازهای لازم برای رسیدن به شهر دوستار مادران نیز تامین خواهد شد چرا که این دو به هیچه وجه از هم جدا نیستند ضمن اینکه در چنین شهری که برای این دو قشر آرامش بخش و راحت باشد قظعا سایر گروه های سنی نیز آرامش و آسایش را احساس می کنند.
عضو کمیسیون فرهنگیو اجتماعی شورای شهر تهران به نوعی پیشنهاد روز گذشته مرتضی طلایی ـ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـ مبنی بر ضرورت همراه بودن زنان شاغل به عنوان مادر تا 5 سالگی کودکان تازه متولد شده شان را بدون پیش زمینه لازم و غیر قابل اجرا ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی که اشتغال بانوان در جامعه با چالش های زیادی رو به روست و تعداد دختران در دانشگاه ها و مراکز علمی افزایش قابل توجهی داشته است و زنان هر روز به دنبال مهارت های جدیدتری هستند رقابت بین زنان با هم و زنان با مردان بسیار زیاد است.
او اضافه کرد : در عین حال کارفرما مرخصی 6 ماهه زنان را به عنوان عاملی منفی برای کارمند زن خود محاسبه می کند و اگر این مدت مرخصی را به چند سال افزایش دهیم قطعا کارفرمایان نسبت به پذیرش زنان نگاه منفی خواهند داشت.

مردان به دلیل زایمان همسرانشان به 2 دو هفته مرخصی می‌روند
آباد در ادامه از بررسی پیشنهاد مرخصی دو هفته ای آقایان همزمان با زایمان همسرانشان د رجلسه مشترک مجمع بانوان شوراهای کلان شهرها و نیز در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خانم ها پس از زایمان و ضرورت همراهی همسرانشان در ابتدا پیشنهاد مرخصی یک ماهه مطرح شد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مدت را دارای بار مالی قابل توجه برای کارفرما تشخیص دادند و در حال حاضر دو هفته مرخصی در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.
بر اساس این گزارش آباد در ادامه در پاسخ به اظهارات مطهره کشاورز ـ کارشناس رسانه ای حاضر در این نشست تخصصی ـ در مورد ضعف موجود در حوزه نشر و کتاب کودک و خردسال و دغدغه مسئولان هنری د راین زمینه تصریح کرد: شورای شهر تهران ردیف بودجه ای مشخص و جداگانه ای را برای کتب و نشریات خردسالان اختصاص داده است اما باید توجه داشت که بیش از تیراژ و اختصاص بودجه های جداگانه به دنبال غنای فرهنگی و تقویت روح کتاب خوانی در بین بچه ها باشیم و به زمانی برسیم که بچه ها همانند رفتن و برداشتن انواع خوراکی و اسباب بازی کتاب را هم انتخاب کنند.
این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه برای احداث پارک های بانوان جدید هیچ مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال دو پارک بانوان دیگر د رشرق و غرب تهران اماده بهره برداری خواهد بود افزود: در ابتدای شروع فعالیت برای احداث پارک های بانوان با چالشهایی مواجه بودیم و بسیاری از مسئولان سوالاتی را از ما داشتند اما به مرور زمان با مشاهده میزان استقبال مردم از ما تشکر هم کردند.

ساخت دو پارک جدید بانوان
آباد با بیان اینکه میزان استقبال از هر طرح نشان دهنده نیاز مردم و اهمیت اجرای آن است افزود: اگرچه هنوز این پارک های با امکانات و راحت برای زنان همه محلات آماده نشده و در بسیاری از محلات برای ایجاد آنها محدودیت داریم اما سعی شده است که به شکل محلی و از طریق دیوار کشی و یا سوله های مدیریت بحران شرایط را برای وزرزش ، تفریح و سرگرمی با نوان همراه با فرزندانشان فراهم کنیم .
او با اشاره به بازدیدی که از آخرین مراحل ساخت دو پارک جدید بانوان داشته است گفت: این پارک ها با حدود 70 درصد پیشرفت مراحل نهایی احداث را طی می کنند.
بر اساس این گزارش، در این نشست تخصصی همچنین ترقی جاه ـ عضو شورای آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ـ تاکید کرد که کیفیت با هم بودن مادر و نوزاد و یا خردسال با هم بیش از مدت این با هم بودن اهمیت دارد و افزود: بسیاری از مادران در مدت همراهی با فرزند خود خسته و دل زده تنهایی ویگانگی شوند و باید به عنوان متولیان امور تلاش کنیم که این زمان با هم بودن مادر و فرزند را غنی کنیم چرا که بسیاری از مادران و پدران مهارت های لازم را ندارند .
او تصریح کرد: در حال حاضر برای زوج های جوان جلسات تنطیم خانواده را تشکیل می دهند اما هیچ یک از این زوج ها برای بچه دار شدن خود از ابتدایی ترین مراحل تا دوره تربیت آن هیچ آموزشی ندارند.

شهر تهران برای کالسکه و بچه بغل کردن مناسب نیست
همچنین در این جلسه مرجان مرتضوی ـ مسئول امور بانوان سازمان پایانه های شهر تهران و مجری احداث اتاق های مادر و کودک در پایانه ها ـ ضمن توضیحاتی در مورد ضرورت شکل گیری این فضاها در اماکن عمومی شهر از جمله پایانه ها و خالا عمیقی که در همین راستا برای زنان و کودکانشان در شهر وجود دارد ، گفت: بسیاری از مدیران دارای زنان خانه دار هستند و به همین دلیل در برنامه ریزیهای شهری توجهی به نیازهای زنان به خصوص زنان خانه دار نمی شود و زنان شاغل در حال حاضر در جامعه و حتی محیط اداری خود با مشکلات فراوان رو به رو هستند.
آباد با بیان اینکه کودکان مراجعه کننده به این جشنواره متعلق به قشر خوشبخت و برخوردار جامعه هستند و همه گروه های هدف نیستند ، تاکید کرد: بسیاری از زنان حداقل تا یکسال پس از زایمانشان از همه فعالیت های اجتماعی عقب می افتند و برای حضور در شهر همراه با نوزادشان مشکلات بسیار دارند چرا که شهر تهران برای کالسکه و بچه بغل کردن مناسب نیست و جایی برای بچه شیر دادن و عوض کردن پوشک با خیال راحت و بدون سختی وجود ندارد.
مرتضوی در ادامه از معصومه آباد خواست تا پیشنهاد ایجاد اتاق مشترک مادر و کودک درهمه اماکن عمومی که تعریف آن در همه نقاط دنیا کاملا نهادینه و اجرایی شده است را در شورای شهر مطرح کند.
در این جلسه همچنین قوچانی ـ مشاور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـظ با اشاره به ضرورت کوچک سازی دولت و در مقابل بزرگ و فعال شدن گروه های مردم نهاد د رحوزه های فرهنگی ، اظهار کرد: کوچک شدن دولت از یک سو به نفع ساختارهای حاکمیتی و از سوی دیگر به نفع حوزه شهروندی است.
بسیاری از ملاک های خشونت علیه زنان در جامعه و عرف و فرهنگ جامعه ما خشونت تعریف نمی شود
او در ادامه به برخی از تحقیقات در زمینه خشونت در مورد زنان در خانواده پدر و پس از آن از سوی همسران اشاره کرد و گفت: بر اساس یک تحقیق ملی که در 28 استان در مورد زنان متاهل در مورد خشونت خانگی انجام شده است 60 درصد زنان مورد سوال این تحقیق در طول زندگی مشترک خود حداقل یکبار خشونت به معنای عام آن را تجربه کرده اند.
قوچانی یاداور شد که این تحقیق توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به چاپ رسیده است افزود: دقیق بودن این تحقیق و میزان تسری آن به کل جامعه را می توان به راحتی در بین زنانی که در اطرافمان حضور دارند دید.
البته معصومه آباد در توضیح این اظهارات خاطرنشان کرد که چنین آمارهایی را نمی توان با اطمینان در مورد میزان خشونت نسبت به زنان درهر جامعه سنجید چرا که بسیاری از ملاک های خشونت علیه زنان در جامعه و عرف و فرهنگ جامعه ما خشونت تعریف نمی شود و محاسبه آنها در آمار رقم دقیق آنها را با مشکل مواجه می کند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه این جلسه قول داد که موضوع نام گذاری یکی از اماکن عمومی شهر تهران را به نام و با المان های کودکان در شورای شهر تهران مطرح کند

[ پنج شنبه 89/7/22 ] [ 7:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 282
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450357