NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
امام جمعه قم استقبال مردم قم از مقام معظم رهبری به عنوان نایب عام امام زمان (عج) را به عنوان استقبال از امام زمان (عج) دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به سفر قریب‌الوقوع مقام معظم رهبری به شهر قم اظهار داشت: استقبال مردم قم از ایشان دلایل و انگیزه‌های فراوانی دارد.
وی یکی از این دلایل را ابراز عشق و محبت به ذریه پیامبر (ص) و مصداق ادای اجر رسالت دانست و عنوان داشت: این تکریم‌ها در تاریخ ایران و قم بی‌سابقه نیست، چرا که این مردم در سال‌های دور استقبال شایانی از حضرت معصومه (س) داشته‌اند و این گونه آن حضرت قم را برای اسکان برگزیده‌اند.
امام جمعه قم دلیل دیگر استقبال مردم قم از مقام معظم رهبری را این‌گونه بیان داشت: استقبال از نایب عام امام زمان (عج) استقبال از امام زمان (عج) است.
وی افزود: مردم قم تمام عشق خود به حضرت ولی‌عصر (عج) را در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری به نمایش خواهند گذاشت.
سعیدی همچنین تجلیل از رهبر معظم انقلاب را تجلیل از مرجعیت دینی و پرنفوذ ایشان دانست و خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام معظم رهبری تجلیل از شخصیتی است که نماد عزت و اقتدار نظام اسلامی است و تمام امیدها به این شخصیت است.
وی با بیان اینکه پس از سفر سال 74 مقام معظم رهبری به قم شاهد تحولات زیادی در این استان بوده‌ایم، اظهار داشت: به ویژه در دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به این استان شده است.
امام جمعه قم توسعه مدارس، توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها، اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز، اجرای جاده قم گرمسار، اجرای طرح‌های آبرسانی و گازرسانی به روستاها، اجرای طرح حرم جمکران و مونوریل، رشد احداث مسکن، توجه به توسعه صنعتی و ساخت کارخانه فولاد و سیمان و توسعه شیلات را از جمله تحولات رخ‌ داده پس از سفر سال 74 مقام معظم رهبری به قم دانست.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف نامیده‌اند، تصریح کرد: تحقق این تدبیر را با اتمام 90 درصد پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد هستیم.
سعیدی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه و عمران استان قم که مصوبات آن به منزله مصوبات هیئت دولت به شمار می‌رود، بیان داشت: در این کارگروه 700 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه استان قم به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به سفر استاندار قم به بخش‌های مختلف این سفرها را آشنایی بیشتر با جریان امور از سوی مسئولان دانست.
امام جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به لبنان و استقبال مردم و دولت لبنان از وی تصریح کرد: تجلیل از رئیس جمهور، تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از انقلاب اسلامی است و این در سخنان مسئولان لبنانی نیز مشخص است.
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد به دلیل موضع‌گیری‌های ضداستکباری خود در جهان محبوب است، خاطرنشان کرد: این سفر دوستداران انقلاب را در جهان شاد کرد و کوه غم را در دل دشمنان انقلاب ریخت.
سعیدی ضمن تفسیر آیه 9 سوره جمعه در خطبه اول نماز جمعه، از این آیه به عنوان تنها آیه‌ای یاد کرد که در آن به نماز جمعه اشاره شده است.
وی با اشاره به تفاوت‌های نماز جمعه با دیگر نمازهای ظهر عنوان داشت: نماز جمعه دو رکعت و دو رکعت دیگر آن را خطبه‌ها تشکیل می‌دهند که در ظاهر سخنرانی هستند، اما در واقع عبادت هستند.
امام جمعه قم لزوم اقامه جماعت نماز جمعه و محدودیت در زمان اقامه نماز جمعه را به عنوان برخی دیگر از تفاوت‌های این نماز با سایر نمازها یاد کرد و افزود: می‌توان در یک منطقه چند نماز جماعت اقامه کرد اما در مورد نماز جمعه تا شعاع خاصی تنها یک نماز جمعه قابل ادا است.
وی با اشاره به برخی احادیث بیان داشت: برخی از زندانیان با نظارت در نماز جمعه شرکت داده می‌شدند.
سعیدی همچنین با اشاره به مناظرات ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: مامون قصد داشت با تشکیل مناظراتی امام رضا (ع) را شکست دهد، اما امام رضا (ع) از معارف اهل بیت (ع)‌ جانانه دفاع کرد.
وی گفت: وقتی این مناظره‌ها شکل گرفت قدرت و توان علمی عالم آل محمد (ع) جلوه کرد و تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند.
امام جمعه قم از امام رضا (ع) به عنوان نماد غلبه اسلام بر فرهنگ‌های معاصر یاد کرد و عنوان داشت: در آن زمان مانند امروز نهضت ترجمه علوم غیراسلامی به افتاده بود، بنابراین لازم است اکنون که تریبون‌هایی در اختیار متفکران قرار دارد، از اسلام ناب دفاع کنند.
وی با بیان اینکه امروز ترجمه علوم انحرافی و ضداسلامی در جامعه فراوان است،‌ اظهار داشت:‌ بر علما و حوزه علمیه لازم است که با الهام از روش‌های رضوی غلبه اسلام ناب را به منصه ظهور بگذارند.

[ شنبه 89/7/24 ] [ 8:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1606
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4424948