NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
امام موسی کاظم(علیه السلام) در حدیثی در باب اهمیت ماه «رجب المرجب» فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس 3 روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، نسیم ماه رجب در فضای شهر می‌پیچد و بار دیگر ماه بزرگ خدا، نویدبخش فصل جدیدی از بندگی در درگاه عبودیت است، مؤمنان و عارفان که مد‌ت‌ها برای این ماه لحظه شماری می‌کردند اکنون مشتاقانه برای ورود به این ماه لحظه‌ شماری می‌کنند، چرا که ماه رجب «ماه أصَبّ» است و رحمت خدا در این ماه بر امت فرو مى‌ریزد.

 در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.

 امام موسی کاظم(علیه السلام) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب‌المرجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.

 برای این ماه خدا اعمال مختلفی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 11:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: دیروز دادگاه مصر 720 نفر را به اعدام و 401 نفر را به حبس ابد محکوم کرد و یقین بدانید اینجا نیز فتنه‌ آمریکایی-اسرائیلی 88 همین اهداف را دنبال می‌کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در مراسم افتتاح دانشکده رسانه فارس گفت: رفتار عمومی برخاسته از افکار عمومی است و انسان‌ها طوری عمل می‌کنند که فکر می‌کنند لذا اگر شما افکار را مدیریت کنید رفتار را هم مدیریت کرده‌اید. 

وی افزود: خداوند را شاکریم که خبرگزاری فارس بعد از یک دوران تجربی بسیار موفق به نقطه تأسیس دانشکده رسید و این نیازی بود که همه احساس می‌کردند و باید کسی با همت خود، آن را عملی می‌کرد.

شریعتمداری در رابطه با اهیمیت و ارزش خبر و رسانه در گذشته و امروز، تصریح کرد: در شماره اول روزنامه وقایع‌الاتفاقیه که حتی تیتر هم نداشت نوشته بود که در داخل کشور اخبار و گزارش‌هایی از داخل و فرنگ می‌رسد که با واقعیت انطباق ندارد و لازم است که اولا حاکمان ولایات و بعد صاحبان منبر و صاحبنظران از اخبار و گزارش‌ها باخبر باشند و این نشان می‌دهد که آن زمان امیرکبیر دقیقا ضرورت را احساس کرده بود. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 11:14 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]


در مفاتیح الجنان نقل شده که صالح متقى ملاحسن یزدى که یکى از نیکان و مجاورین نجف اشرف است و پیوسته مشغول عبادت و زیارت است نقل کرده از ثقه امین حاج محمّد على یزدى که مرد فاضل صالحى بود در یزد که...



مرحوم حاج شیخ عباس قمى (رضوان اللّه تعالى علیه ) در مفاتیح الجنان نقل فرموده که صالح متقى ملاحسن یزدى که یکى از نیکان و مجاورین نجف اشرف است و پیوسته مشغول عبادت و زیارت است نقل کرده از ثقه امین حاج محمّد على یزدى که مرد فاضل صالحى بود در یزد که دائما مشغول اصلاح امر آخرت خود بوده .
شبها در قبرستان خارج از یزد که در آن جماعتى از صلحاء مدفونند و معروف است به مزار به سر مى برد گفت :
یکى از رفقاء که از کوچکى با هم همسایه بودیم و با هم نزد یک معلم مى رفتیم و با هم بزرگ شدیم ما براى خودمان یک شغلى انتخاب کردیم و او هم شغل عشارى را براى خود پیشه گرفت و بود تا از دنیا رفت و در همان قبرستان نزدیک محله اى که من در آن بیتوته مى کردم به خاک سپردند.
چند روز از فوتش گذشته بود او را در خواب دیدم که بسیار خوشحال و در جاى خوبى است پس نزد او رفتم و گفتم : من مى دانم که تو در دنیا کارهاى خوبى نداشتى و این حالات در مقام تو نیست و شغل تو مقتضى این مکان نبود و تو باید در عذاب باشى با کدام عمل به این مقام رسیدى .
گفت : همین طور است که مى گوئى من از روزى که از دنیا رفتم به بدترین عذابها گرفتار بودم تا دیروز که همسر استاد اشرف حداد فوت شد و در این مکان او را دفن کردند و اشاره کرد به موضعى که نزدیک 50 مترى بود.
گفت : در شب وفات او آقا ابا عبداللّه (ع ) سه مرتبه او را زیارت کرد و در مرتبه سوم امر فرمود به رفع عذاب از این قبرستان والحمدللّه حالم به این نحو است که مى بینى و در نعمت الهى افتاده ایم .
از خواب متحیرانه بیدار شدم و حداد را نمى شناختم و محله او را هم نمى دانستم ، پس به بازار آهنگران رفته و آدرس اشرف حداد را گرفتم و او را پیدا کردم .
از او پرسیدم تو زوجه داشتى ؟
گفت : بله دو سه روز است که وفات کرده و او را فلان محل (همان موضع را اسم برد) دفن کردم .
گفتم : او به زیارت کربلاى آقا اباعبداللّه (ع ) رفته بود؟
گفت : نه گفتم : ذکر مصائب حضرت را مى کرد؟ گفت : نه گفتم : مجلس تعزیه دارى داشت ؟ گفت : نه .
پرسید براى چه اینها را مى پرسى ؟ خوابم را برایش نقل کردم گفت : این زن مواظبت بر زیارت عاشوراء داشت .(1)
اى که بر درگه حق عزّت و جاهى دارى
بود آیا به عشاق نگاهى دارى
خاک پا را نظرى از سَر رحمت انداز
تو سلیمانى و مور سر راهى دارى


1- مفاتیح الجنان .

منبع:شبکه اسلامی یامجیر


[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 11:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
عبارت‌های به کار برده شده در این گزارش، به علاوه چندین مطلب ریز و درشت در روزنامه‌های حامی دولت نشان می‌دهد که طرفداران مدارای فرهنگی چگونه و تا کجا مدافع آزادی بیان هستند و معلوم می‌شود تحمل مخالفت و منتقد را برای همسایه گفته‌اند.
گروه فرهنگی مشرق -  1- زمانی‌که «یک خانواده محترم» تولید شد برخی افراد و رسانه‌ها به تولید آن به واسطه محتوای اهانت‌آمیزش نسبت به دفاع مقدس، خانواده شهدا و امام واکنش نشان دادند. وقتی رسانه‌ها به انتقادهای خود ادامه دادند، برخی اهالی سینما و افراد حامی آنها این رسانه‌ها را به سعه‌صدر دعوت کردند و گفتند باید ظرفیت‌ها را بالا برد و نباید خیلی تنگ‌نظرانه عمل کرد. 
 
2- زمانی‌که «عصبانی نیستم» در جشنواره فجر به واسطه دروغ‌پراکنی سیاسی اکران و بدون حذفیات در جشنواره برلین نمایش داده شد، باز رسانه‌ها اعتراض کردند که چرا یک فیلم باید حوادث یکی از مهم‌ترین اتفاقات بعد از انقلاب را تحریف کند، به مذهبی‌ها توهین کند و. . . . باز آنجا از سوی مسئولان و برخی سینماگران دعوت به سعه‌صدر به عمل آمد که نباید با هنر برخورد چکشی کرد و باید اجازه تنفس به همه داده شود. 

[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 11:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
استاندار قم گفت: برادر عزیزم سید حسن نصرالله هفته گذشته هیئتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند که برخی از شبکه‌های ماهواره ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند.
به گزارش مشرق، استاندار قم که در آیین افتتاح مسجد مقدس جمکران سخن می‌گفت، از استودیوی پخش زنده مسجد جمکران به عنوان شمشیری دو لبه یاد کرد و اظهار کرد: پخش زنده مسجد جمکران اگر تاثیرگذار باشد و برنامه‌های خوبی پخش کند، برای دل دادگان امام زمان(عج) بسیار مغتنم است اما اگر برنامه‌های خوبی پخش نکند، باعث ناراحتی مردم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش تصریح کرد: امروز قم وارد عرصه جدیدی می‌شود و با افتتاح اتاق فرمان مسجد مقدس جمکران که پس از یک ماراتن بسیار نفس گیر و دشوار صورت گرفت و برای رقابت با شبکه‌های ماهواره ای مفید است.

وی افزود: برادر عزیزم سید حسن نصرالله هفته گذشته هیئتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند که برخی از شبکه‌های ماهواره ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند و گله مند بودند که چرا چنین زمینه ای در قم فراهم شده است تا برای ایشان مشکل ایجاد شود.

استاندار قم تصریح کرد: شهر قم محل تولید معارف اهل بیت(ع) است و برای توزیع این معارف باید تلاش‌های خوبی صورت گیرد که افتتاح استودیوی پخش زنده از آن جمله است و ما نیز از این اقدام صدا و سیما حمایت می‌کنیم.

صالحی منش خاطرنشان کرد: مدیرکل صدا و سیمای قم در این زمینه زحمت زیادی کشیدند که جا دارد در این مجال از ایشان تقدیر شود.

[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 10:58 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

معاون حقوقی وزارت ورزش احتمال حضور علی تاجرنیا در هیات مدیره باشگاه استقلال را تایید کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، روز گذشته خبر ریاست احتمالی علی تاجرنیا یکی از بازداشتی‌های فتنه 88 را منتشر کردیم. خبری که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و محافل ورزشی داشت.
 
در این راستا روز گذشته امیر رضا خادم در پایان معرفی اسامی هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به سوال اختصاصی یک خبرنگار در مورد وضعیت حضور تاجرنیا در استقلال و ریاست او بر هیات مدیره استقلال گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما نمی‌توانم این مسئله را رد کنم! شاید او هم جز اعضای هیات مدیره استقلال باشد.
 
به این ترتیب ظاهرا برخی در تلاشند که حامیان فتنه 88 را به نوعی بر سر کار برگردانند. تاجرنیا از اعضای جبهه مشارکت بوده است.

[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 10:49 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
برشی از کتاب خاطرات سال 65 هاشمی رفسنجانی:
گفتنی است با وجود انتشار این مطلب در کتاب خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و استناد فیلم مستند "من روحانی هستم" به این بخش از خاطرات امروز علی لاریجانی رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود در جمع اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگری کل کشور خاطرات هاشمی در مستند من روحانی هستم مبنی بر نقش روحانی در ماجرای مک فارلین را رد کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در بخشی از کتاب خاطرات سال 65 هاشمی رفسنجانی با نام "اوج دفاع" و در قسمت مربوط به روز چهارم خرداد آمده است: "آقای محسن کنگرلو اطلاع دادند که هواپیمای حامل قطعات گران قیمت آمریکایی که با پاسپورت ایرلندی آمدند و به نام ایرلندی هستند در فضای تهران است. 

به آقای دکتر روحانی گفتم که برای کنترل قطعات و اداره مسائل سیاسی و مذاکرات همکاری کند. کمی در جلسه ماندم و به خاطر مسائل جنگ به دفترم آمدم." 



گفتنی است با وجود انتشار این مطلب در کتاب خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و استناد فیلم مستند "من روحانی هستم" به این بخش از خاطرات امروز علی لاریجانی رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود در جمع اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگری کل کشور خاطرات هاشمی در مستند من روحانی هستم مبنی بر نقش روحانی در ماجرای مک فارلین را رد کرد و گفت: در این مستند مطالبی نقل شده که آقای روحانی در ماجرای مک فارلین حضور داشته؛ این یک دروغ است. 





ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 11:41 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
ضدانقلاب امروز همکارانی داخلی دارد که بی‌محابا در تقسیم کار با آن شرکت می‌کنند و وهم برشان داشته محبوب قلوب مردمند پس کسی را یارای ایستادن مقابل آنها نیست.
به گزارش پایگاه 598- مهدی محمدی: پس از اتفاقات پنجشنبه دو هفته پیش در بند 350 زندان اوین، مهم‌ترین اولویت جریان ضدانقلاب این بوده که به هر قیمت ممکن پای دولت را به این معرکه باز کند و سخن خود را در دهان دولتیان بگذارد.

درباره آنچه آن روز در اوین اتفاق افتاد ابهام چندانی وجود ندارد. همه آنچه در روزهای گذشته درباره خشونت و ضرب و شتم در این زندان گفته شده در واقع بزرگنمایی‌ها و جوسازی‌هایی است که هدف از آن پوشاندن صورت‌مساله اصلی است. صورت‌مساله اصلی هم چیزی جز این نیست که پس از مدت‌ها یک شبکه بزرگ انتقال اطلاعات جعلی و خبرسازی علیه نظام کشف شده و ضربه‌ای جدی دریافت کرده است، بنابراین طبیعی است دریافت‌کنندگان این اطلاعات که در واقع صاحبان اصلی این شبکه هستند، هر چه از دستشان برمی‌آید برای انتقام‌گیری از نظام انجام دهند. بویژه بی‌بی‌سی فارسی که مدت‌هاست معلوم شده یک رسانه نیست بلکه ترمینالی برای ایجاد هماهنگی میان طیف‌های مختلف ضدانقلاب و متصل نگه‌ داشتن روابط آنها با داخل کشور است، بیش از همه عصبانی شده و تلاش می‌کند بحرانی را که در واقع دامن خودش را گرفته به بحرانی برای کل نظام تبدیل کند. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 11:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
فریبا داوودی مهاجر مشاور سابق خاتمی این روزهای با وضعیت حقارت آمیز در آمریکا روزگار می گذراند. فریبا داوودی مهاجر مشاور محمد خاتمی و مدیرکل زنان وزارت کشور دولت اصلاحات بود که پس از فتنه 88 از کشور متواری شد.

 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ندای انقلاب، وی با کشف حجاب علنی در تلویزیون دولت آمریکا اوج حقارت خود را نشان داد و این روزها با برهنگی خود مشغول زندگی در موطن سیاسی اش است.


تصویر زیر حال و هوای این روزهای مشاور سابق محمد خاتمی را نشان می دهد.

 


[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 11:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

طرح پشت سر اردوغان در یک سخنرانی که عبارتی قرآنی را با الهام از علامت رابعه (نماد طرفداران محمد مرسی در مصر) نمایش می‌داد، جنجالی دوباره به راه انداخت.
صراط: نخست وزیر ترکیه درحالی برای سخنرانی در یک همایش حضور یافته بود که عبارت قرآنی "انما المومنون اخوة" در طرحی به شکل شعار رابعه پشت سر او به چشم می خورد.


این اقدام بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر در پی داشت و بسیاری از کاربران آن را هتک حرمت مقدسات دانستند، اما برخی نیز به دفاع از آن پرداخته و استفاده از این طرح را به دلیل آن که یک طرح هنری و مقبول است، جایز دانستند.

در همین حال شیخ "علی القره داغی" دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان و رهبر معنوی اخوان المسلمین با دفاع از اقدام نخست وزیر ترکیه، خطاب به وی نوشت: خدا تو را به عنوان "ذخیره"ای برای مسلمانان حفظ کند(!)

اما ظاهرا برخی این کار اردوغان را نپسندیدند؛ یکی ازکابران در انتقاد از این اقدام نوشت: استغفر الله، به نظر من نوشتن آیه قرآن به شکل شعار حرام است.

قره داغی هم در پاسخ این کاربر نوشته است: به هیچ وجه حرام نیست ... این یک هنر عربی و اسلامی کهن و اصیل است که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ حرام کار کسانی است که مردم را در میدان رابعه کشتند، نه شعار رابعه!

یک کاربر دیگر نیز نوشت: شاید منظور از این علامت، دست فاطمه (س) دختر رسول خداست، زیرا ترک ها از این نشان برای امان ماندن از چشم زخم استفاده می کنند و این یک سنت قدیمی نزد آنهاست.

گفتنی است که حمایت اردوغان از اخوان المسلمین مصر و علم کردن شعار رابعه در مناسبت های مختلف، از مهمترین عوامل تیرگی روابط میان قاهره - آنکارا است.
منبع: العالم

[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 11:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 5825
بازدید دیروز: 617
کل بازدیدها: 4463148