NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز تلاش برای بازگشت احمدی‌نژاد و یکجانبه‌نگری دربررسی شخصیت شهید مطهری آغاز کردند.
گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.
 
*******

 

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز تلاش برای بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت و یک جانبه‌نگری در بررسی شخصیت شهید مطهری آغاز کردند.

از سوی دیگر روزنامه آرمان‌ امروز در سوگ شکست حضور ناطق نوری در روند انتخابات در جبهه اصلاحات به گفت‌وگو با حسن مرعشی پرداخت و این عضو برجسته کارگزاران سازندگی نسبت به ائتلاف آقای ناطق نوری با دیگر اضلاع اصلاحات اظهار داشت «حجت‌الاسلام ناطق‌نوری شخصیتی معتدل هستند که در صحنه سیاسی نقش‌های موثری بازی کرده است. وقتی از فعال شدن ایشان در عرصه انتخابات مجلس باخبر شویم طبیعی است که از حضور آقای ناطق نوری در انتخابات استقبال می‌کنیم. هر چند از نظر من ائتلاف بین این سه شخصیت (هاشمی، خاتمی، ناطق نوری) برای انتخابات از همان ابتدا بعید بود اما این سه شخصیت با هم تفاهم کامل دارند و چون انتخابات مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از نیروهای لایق و باکفایت در این مجلس استفاده شود در این موارد بین این سه شخصیت همدلی ویژه‌ای وجود دارد.» ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
همین که می گویی خدا هر آنچه تو می خواهی، همین که به زبان می آوری. هیچ پناهگاهی جز پناه تو نیست؛ هیچ نیرویی جز نیروی تو نیست؛ همینجا وارد وادی استسلام می شوی. بعد هم که خدا به ملائکه امر می کند که أعِینُوهُ، أدرِکُوهُ کمکش کنید.
 گروه دین مشرق- یکی از بزرگترین ابواب، رو آوردن به خداوند است. از امام صادق(ع): «اذا قالَ العبدُ: ما شاءَ اللّه‏ُ لاحَولَ ولا قُوَّةَ إلاّ بِاللّه، قالَ اللّه‏ُ: مَلائکَتی اِستَسلَمَ عَبدی أعِینُوهُ، أدرِکُوهُ، اُقضُوا حاجَتَهُ»؛(1)
هرگاه بنده بگوید: ماشاء اللّه‏، لا حول و لا قوّة الاّ باللّه‏، خداوند مى‏ فرماید: اى فرشتگان من! بنده‏ ام تسلیم شد، کمکش کنید، او را دریابید، حاجتش را برآورید.

این زیبایی را می خواستم بگویم؛ اِستَسلَمَ یعنی همین که می گویی خدا هر آنچه تو می خواهی، همین که به زبان می آوری. هیچ پناهگاهی جز پناه تو نیست؛ هیچ نیرویی جز نیروی تو نیست؛ همینجا وارد وادی استسلام می شوی. بعد هم که خدا به ملائکه امر می کند که أعِینُوهُ، أدرِکُوهُکمکش کنید؛ یعنی رو آوری به خدا و از او درخواست کردن؛ می توانیم ما به شرط اینکه اعضا و جوارحمان را نگه داریم در همان مسیر الهی.

فضیلت شب نیمه رجب در کلام حاج آقا مجتبی تهرانی+ صوت

وقتی رو آورد بنده به سوی پروردگارش، به همین مقدار خدا دستش را می گیرد. یکی از اوقات خوب روی آوردن به خدا و از او خواستن امشب است. ایام شریفه ایست نیمه رجب. در روایت آمده است که حضرت آدم (علیه السلام) عرضه داشت به پروردگار:  ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
برخی از سایت های خبری روزهای گذشته مدعی شده بودند که به الهام چرخنده در مشهد حمله شده است و وی در اثر این حمله دچار جراحت شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهنگ نیوز،  روز گذشته یک پایگاه خبری استانی در مشهد در خبری مدعی شده بود که الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که به مشهد سفر کرده است مورد سوء قصد قرار گرفته است. مشهد پیام در خبر خود آورده بود: یک فرد نزدیک به الهام چرخنده در مشهد مقدس بابیان این‌که فرد ضارب یک موتورسوار بوده که از صحنه گریخته است، گفت: خوشبختانه الهام چرخنده در این حادثه دچار شکستگی نشده و از بیمارستان مرخص شد. از طرفی عکسی از این بازیگر در شبکه های اجتماعی منتشر گردید که ادعا می شد پس از حمله به وی در مشهد گرفته شده است.

اما امروز الهام چرخنده  با تکذیب ادعای سوء قصد به وی به فارس گفته است:  کاملاً در صحت هستم و کماکان در حیرتم که این شایعات چطور و با چه نیتی منتشر می‌شوند؟! اینجا شور و حال بسیار خوبی در همه مردم است و جای همه عزیزان در این جوار نورانی خالی است.در جوار صحن امام رضا(ع) هستم و هیچ سوءقصدی به بنده نشده است.از جایی که خیلی از عزیزان ناراحت و نگران شدند، می‌گویم کسی که شب میلاد حضرت علی(ع) در جوار حضرت رضا (ع) باشد، ایمن است.


[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
توصیف رزق به صفت «بی‌حسابی» از این باب است که رزق از ناحیه خدای تعالی بر طبق حال مرزوق صورت می‌گیرد، نه عوضی در آن هست و نه مرزوق، طلبی از خدا دارد و نه استحقاقی نسبت به رزق. بلکه رزق خدا برای هر کس که او بخواهد نامحدود است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، انسان از آن جهت که صاحب فکر و اندیشه است، می‌خواهد در مورد بسیاری از مطالب پرس‌وجو کرده، چرایی و چگونگی مطالب را دریابد. از جمله مسائلی که فکر انسان را به خود معطوف داشته، مسائل مربوط به «رزق و روزی» انسان و دیگر موجودات است به طوری که همواره در پی آن است تا روزی‌ِ بیشتری به دست آورد.

انسان سؤالات فراوانی را در این مورد در ذهن خود می‌یابد، تا آنجا که اگر بگوییم بعضی از سؤالات به صورت روزانه در بین مردم جریان دارد، سخن به گزاف نگفته‌ایم.

سؤالاتی از این قبیل: ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
چادر داریم تا چادر!/ اگر می‌خواهید جذاب باشید، لطفا بی‌خیال چادر شوید

در چند سال اخیر، چادر با فرهنگ‌های جدیدی همراه شده که برخی از آنها اساسا فرقی با بدحجابی ندارد، حتما شما هم دیده‌اید دخترانی را که چادر را بخشی از تیپ خود می‌دانند و گویا با استفاده از چادر می‌خواهند چهره خود را قاب بگیرند.

خبرگزاری فارس: چادر داریم تا چادر!/ اگر می‌خواهید جذاب باشید، لطفا بی‌خیال چادر شوید

رضا صیادی، سردبیر نشریه «همشهری آیه» در سرمقاله آخرین شماره این مجله نوشت: «لایک! شما یک خانم چادری جذاب هستید» پسر بچه نوجوان این جمله را زیر عکس فلان خانم چادری در فلان شبکه اجتماعی نوشته و پاسخ گرفته بود:«ممنونم نظر لطف شماست» احتمالا آن خانم چادری فکر کرده برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته. اینکه با حجاب توانسته در معرض نگاه و توجه و تحسین و گاهی اوقات ابراز علاقه قرار بگیرد. گمان کرده که ظرفیت‌های کشف نشده چادر را پس از ده‌ها سال کشف کرده. گمان کرده که با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده هم خرما را. برای همین است که هر روز مدلی جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و ساعت و آرایش را رو می‌کند و خودش را پرچمدار تبلیغ حجاب می‌داند، اما حواسش نیست که اساسا چادر قرار است مقابل این خودنمایی‌ها را بگیرد و جذابیت‌های زنانه‌اش را بپوشاند. حواسش نیست که در این ترکیب ناهمگون، تعارضی ذاتی دارد. مثل آن آقایی که سال‌ها قبل در یکی از کشورهای خارجی با لباس روحانیت پاپیون زده بود که باید نوآوری کنیم و از قضا اسباب خنده مردم را فراهم کرد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:12 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
اتفاقی جالب در نقطه صفر مرزی گرمی
روستایی که ساکنانش همه در اعتکاف هستند

روستای مرزی اوماسان گرمی حکایت مردان و زنان معنوی این آبادی است که همگی در مراسم اعتکاف هستند.

خبرگزاری فارس: روستایی که ساکنانش همه در اعتکاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روستای اوماسان در نقطه صفر مرزی در 45 کیلومتری مرکز شهرستان گرمی و 15 کیلومتری بخش موران قرار دارد و جمعیت 90 خانواری و 450 نفری آن در دل کوه‌ها و زیبایی‌های این منطقه سکونت دارند. اهالی این روستا همزمان با مراسم معنوی اعتکاف و ایام‌البیض در سنت حسنه اعتکاف شرکت کرده که در این بین، حضور و استقبال جوانان و نوجوانان، فضای معنوی خاصی را رقم است.

قصه اعتکاف این مرزنشینان غیور اما با صلابت، قصه معنویت از سر صدق، صفا و پاکی است که این بار در ضیافت الهی اعتکاف حاضر شده و به دور از روزمرگی‌ها سعی می‌کنند روح معنوی پیدا کرده و در همنشینی با ذات معبود، خلوصشان را به نمایش بگذارند.

 

ساکنان این آبادی در حالی در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده اند که همواره در کارهای نیک و خیر پیشقدم بوده و تلاششان بر انجام بهتر و شایسته‌ کارهای معنوی و ارزشی است.


[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:10 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
فرزند شهید مرتضی مطهری گفت: امام هیچ‌وقت تحت تأثیر آقای هاشمی نبود. بله، از مشورت و نظر ایشان استفاده می‌کرد اما تحت تأثیر کسی قرار نمی‌گرفت.
به گزارش عصر امروز مجتبی مطهری، فرزند ارشد آن مرحوم میان سه پسر و چهار دخترش است. مجتبی مطهری اهل سیاست نیست و تنها مشغله‌اش تدریس در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی است. می‌گوید بین همه ما تنها علی سیاسی است و «ماشاءالله برای خودش سیاستمداری شده است».

متن زیر حاصل گفت‌وگوی 120دقیقه‌ای روزنامه اعتماد با فرزند ارشد شهید مرتضی مطهری است.
*****
شما زمان شهادت استاد حدود 25 سال داشته‌اید، دانشجوی رشته الهیات دانشگاه تهران بوده‌اید و مرحوم پدرتان هم استاد همان دانشگاه بودند، پس احتمالاً دانشجوی ایشان هم بوده‌اید. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:8 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مهدی خزعلی هم اکنون کمپین نظرسنجی برای تغییر اسم خمینی شهر اصفهان به نام دیگری را تبلیغ می کند!؟
از تلاش برای حذف آرمان خمینی(ره) تا تلاش برای حذف نام خمینی شهر اصفهان!
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز همه دیگر کم و بیش مهدی خزعلی کسی که در فتنه 88 همه هستی خود، حتی آغوش گرم خانواده پدری خود را برای دفاع از دروغ بزرگ تقلب و ایستادگی در برابر آرمان خمینی(ره) کبیر از دست داد می شناسند.

بنا بر این گزارش این خود بزرگ بین متوهم در آن سالها سعی می کرد از احساسات مردم به امام(ره) برای بهره برداری های سیاسی خود سوء استفاده نماید و چون موفق نشد هم اکنون تلاش می کند تا حتی نام امام(ره) را هم حذف نماید!

به گزارش خبرنگار ما جناب دکتر! مهدی خزعلی که بواسطه دروغها و توهمات بیش از حدش از شرکت در نمایشگاه کتاب تهران بازمانده است پس از آنکه با عصبانیت نامه سرگشاده و تهدیدآمیزی به دکتر روحانی رییس جمهور و وزیر ارشاد منتشر نمود، هم اکنون کمپین نظرسنجی برای تغییر اسم خمینی شهر اصفهان به نام دیگری را تبلیغ می کند!؟



ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 11:2 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت‌الله امینی با تحلیل ماجرای انتخاب آقای منتظری، از عدم مشورت خبرگان با امام در این موضوع مهم پرده برداشته و به این مهم اشاره می‌کند که «شاید خبرگان با این همه دقت و کنجکاوی از یک امر غفلت کرده باشند، و آن مشورت و استجازه از امام خمینی(ره) بود. باید در این مسئله بسیار حیاتی و مهم که از بزرگترین مسائل نظام اسلامی و مربوط به شخص حضرت امام بود، قبل از انجام عمل مشورت می‌شد...»
خاطره آیت الله امینی از برخورد تند امام با هاشمی رفسنجانی
به گزارش عصر امروز ماجرای نصب آیت‌الله منتظری به قائم مقامی رهبری توسط چه کسی مدیریت شده است؟ آیا در این مسئله مهم و حیاتی از حضرت امام(ره) مشورت گرفته شد؟ آیا سند یا مدرکی مبنی بر رضایتِ امام(ره) با این موضوع وجود دارد؟ آیا شخصِ آیت‌الله منتظری با این ماجرا موافق بوده است؟ چرا عزلِ وی –مانند انتصابش- از مجرای خبرگان رهبری اتفاق نیفتاد و امام(ره) شخصاً وارد ماجرا شد؟ اینها‌، تنها بخشی از سوالاتی است که می‌توان از مسئله نصب و عزل آیت‌الله منتظری پرسید. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 10:58 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آنچه از اقدامات و رفتار این روزهای علی مطهری نمایان است این است که وی به مهمترین بخش از این نامه که در بالا ذکر شد عمل نکرده است و گواه آنهم مواضع جانبدارانه وی از سران منحوس فتنه سال 88 می باشد.
آقای مطهری پس چرا به بخش مهم نامه پدرت عمل نکردی؟
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز، علی مطهری، تصویری از نامه پدر بزرگوارش استاد شهید مرتضی مطهری(ره) به خودش در سال 56 را منتشر کرده است.
 
بنا بر این گزارش، بنا بر اظهارات وی این نامه در زمانی که مطهری در دانشکده فنی دانشگاه تبریز مشغول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بوده توسط علامه شهید مرتضی مطهری(ره) ارسال شده است. 
 
به گزارش خبرنگار ما مطهری که این نامه را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده در ذیل آن نوشته است که: این نامه گرچه کوتاه است اما حاوی نکات اعتقادی، اخلاقی و تربیتی قابل توجهی است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 94/2/13 ] [ 10:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 186
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 4391528