NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 1:24 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی در مورد نوروز، ضمن رد برخی ادعاهای نادرست در مورد تاریخچه نوروز، روز اول فصل بهار را مانند خود این فصل یک امر واقعی و تکوینی دانست.

رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی در مورد نوروز، ضمن رد برخی ادعاهای نادرست در مورد تاریخچه نوروز، روز اول فصل بهار را مانند خود این فصل یک امر واقعی و تکوینی دانست.

متن کامل این استفتا و پاسخ آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر مبارک مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی.

سلام علیکم؛

احتراماً بفرمایید نظر شرع مقدس درباره نوروز چیست؟ و آیا می‌توان آن را به عنوان عید تلقی کرد؟

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام ورحمة‌ الله

اعیاد شرعی و مذهبی بزرگ اسلامی، عید فطر و عید قربان و عید غدیر و روزهای ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام است.

در عید نوروز هم اگر مؤمنین برنامه‌های دینی، مانند دیدار با برادران مؤمن یا عیادت بیماران و رسیدگی به‌حال مستمندان داشته و برنامه‌های بدآموز نداشته باشند مناسب است.

در حدیث است «کُلُّ‏ یَوْمٍ‏ لَا یُعْصَى‏ اللهُ فِیهِ فَهُوَ یَوْمُ عِیدٍ»(1) ؛ هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است.

نوروز، یعنی روز نو. روز اولین فصل بهار مثل خود فصل بهار یک امر واقعی و تکوینی است، و به جمشید ارتباط ندارد. خدا می‌داند چند هزار یا چند میلیون سال پیش از جمشید بوده است. از آیات خدا است که زمین دوباره بعد از موتش و خشک‌شدن گیاه‌ها زنده می‌شود، و چنان‌که در قرآن مجید می‌فرماید «اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها»(2) و محتمل است غسل یا هر عبادت دیگری به همین مناسبت باشد.والله العالم ان شاء الله موفق باشید.

لطف الله صافی/ 23 ربیع الثانی1433

--------------------------

1- . نهج البلاغة؛ حکمت428.

2- . سوره حدید؛ آیه 17.

/914/د102/ج


[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:23 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است.

روزنامه کیهان امروز یکشنبه 28/12/90 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است».

این مطلب را «امین-م» (از همکاران سابق نیک آهنگ کوثر در سایت خودنویس) در بالاترین مورد تائید قرار داد.

کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای اخیرا ضمن انتشار توضیحی درباره افشاگری های حمزه کرمی (همکار مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت)، اذعان کرده بود که مهدی هاشمی مشغول جعل اخبار دروغ علیه نظام بود.

کرمی از پولشویی و انجام عملیات تبلیغی و تخریبی علیه نظام خبر داده بود. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضدانقلاب تأکید کرد: قدرت گرفتن اسلامگراها در منطقه واقعیتی انکارناکردنی است.
به گزارش بی باک به نقل از کیهان، روز آنلاین در تحلیلی نوشت: نکند بهار عرب پیامدهای مثبتی نداشته باشد... اخوان المسلمین لیبی، اولین حزب را به نام عدالت و توسعه در هجده شهر تأسیس و مستقر کرده اند. آیا در لیبی هم مانند تونس و مصر و مراکش، اسلامگرایان پیروز خواهند شد؟
در این نوشته با اذعان به ریاکاری غرب در مسئله لیبی آمده است: دولت ها و رسانه های غربی پس از توافق سرهنگ قذافی و جرج بوش، انتقال کل تجهیزات هسته ای آن کشور به آمریکا و همکاری قذافی در جنگ علیه تروریسم، لیبی را کنار گذاردند و از سرکوبگری ها و جباریت او نه تنها سخن نمی گفتند، بلکه کار تا آنجا پیش رفت که به تعریف و تمجید از قذافی پرداختند. دولت آمریکا او را از لیست تروریسم خارج کرد و با چراغ سبز آمریکا مسئولیت های جهانی پیدا کرد؛ از 2008 تا 2009 به مدت دو سال عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد شد (به نمایندگی از گروه آفریقا)، در همان سال به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد، به مدت یک سال رئیس اتحادیه آفریقا گردید، در سال 2010 رئیس لیگ اعراب گردید، پس از چهل سال زمامداری، اولین سفر قذافی به آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2009 انجام شد. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رجا‎؛ سید باقر نبوی: «قلاده های طلا» را می‌شود به درستی فیلمی رستگار شده نامید. فیلم می‌توانست در حد یک فیلم سفارشی بماند با انبوه حرف‌های بی‌ربط به هم که یک اثر منسجم و استوار نمی‌سازند، اما فیلم از این وسوسه- بیان ابعاد زیاد و متنوع درباره‌ی حوادث سیاسی سال 88 - رستگار می‌شود و قصه‌ی خود را پیراسته و منزه، تا آنجا که می‌تواند بدون حاشیه‌های اضافی می‌گوید و تا پایان می‌رساند.

فیلم می‌توانست این همه صراحت سیاسی در اشاره‌ی مستقیم به حوادث نداشته باشد و محافظه کار، مانند فیلم‌های پاستوریزه‌ی روشن‌فکری باقی بماند. اما همان‌قدر که بی پرده و صریح رو به سیاست دارد، موضع خود را نیز واضح می‌کند. و این هیچ نیست مگر یقین و باوری که فیلم‌ساز پشت سر خود دارد و همان باور، فیلم را نجات می‌بخشد.

ابوالقاسم طالبی مطمئن است و بیمی ندارد، باج نمی دهد، نه به خودی نه به بیگانه! فیلم سنگ‌های خود را بی تعارف وا می‌کند و به هیچ کس و هیچ گروهی بده‌کار نیست. تنها برای لحظه‌ای این موضع مستقل و کم نظیر فیلم را مقایسه کنید با فیلم‌هایی که از موضع علیه نظام و فرهنگ دینی و ملی ما عمل می‌کنند و در همان حال به مذهب و ملیت و ... باج می‌دهند، به هردلیل؛ برای جذب سرمایه یا برای ادامه‌ی حیات. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
افشاری اضافه می کند: شمار افرادی که در برنامه های سیاسی انتقادی و غیررسمی در داخل و خارج از کشور در سال 90 حضور یافتند به میزان چشمگیری نسبت به برنامه های مشابه در سال 1389 کمتر بود.
کیهان نوشت:«سال 90 سال پژمردگی جنبش سبز بود».
این مطلب را وبسایت رادیو فردا از قول علی افشاری منتشر کرده است. وی می نویسد: سال 90 سال فروکش کردن جنبش سبز بود. اگرچه حبس خانگی موسوی و کروبی این انتظار را به وجود آورده بود که در سال 90 اعتراضات جنبش بالا بگیرد اما این گونه نشد. فراخوان های شورای هماهنگی سبز هم با استقبال درخور مواجه نشد.

افشاری اضافه می کند: شمار افرادی که در برنامه های سیاسی انتقادی و غیررسمی در داخل و خارج از کشور در سال 90 حضور یافتند به میزان چشمگیری نسبت به برنامه های مشابه در سال 1389 کمتر بود.
وی تاکید کرد: در کل سیر نزولی جنبش از سال 1388 به بعد در سال 1390 شدیدتر شد و به نوعی می توان گفت سال آغازین دهه 90 سال پژمردگی جنبش بود. شورای هماهنگی سبز نیز با توجه به کارنامه یک ساله خود نشان داد ظرفیت بسیج ندارد.


[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:16 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
تقی رحمانی، عضو گروهک ملی مذهبی که در محاکم قضائی ممنوع الخروج شده بود، بطور غیرقانونی از طریق مرز کردستان به فرانسه گریخت.
مشرق: وی که در سن 52 سالگی با رهاکردن همسر و فرزندان خود، از ایران به فرانسه گریخته است با انتشار مطالبی در وبگاه های اپوزیسیون، نحوه فرار خود را تشریح کرده است.
رحمانی پس از گریختن از کشور، با همکاری رضا علیجانی از اعضای فراری گروهک ملی مذهبی و پروین بختیارنژاد همسر وی، مرتضی کاظمیان و همسرش فهیمه ملتی، مسعود لدنی و همسرش پروین کهزادی، حسن یوسفی اشکوری، رحیم همتی، مجید تولایی و معصومه شاپوری مسؤول دفتر سحابی و کارمند سابق بانک مرکزی، در صدد راه اندازی خط تماس با اپوزیسیون داخل کشور برآمده است.
این افراد که تا کنون چهار بیانیه نیز صادر کرده اند همچنین در تلاشند با تحریک فعالان ضدانقلاب در داخل کشور، خط خروج را فعال کرده و این افراد را نیز به فرار تشویق کنند.
این در حالی است که هم اکنون چند تن از همکاران این افراد به علت جرائم امنیتی در حبس به سر می برند.
دیگر افراد این گروهک نیز در شهرهای مختلف پراکنده شده و برخی از آنان نیز به علت کهولت سن، دچار بیماری های متعدد شده اند.

[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
علیزاده طباطبایی با ارسال توضیحی به روزنامه کیهان خود را وکیل مهدی هاشمی معرفی کرد و کیهان را به اعتبار انتشار افشاگری همکار سابق مهدی هاشمی مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، در نامه علیزاده طباطبایی آمده است: در روز چهارشنبه مورخ 24/12/90 مطلبی کذب با عنوان «کاریکاتوریست فراری» علیه آقای مهدی هاشمی موکل اینجانب در آن روزنامه منتشر شده است که حاوی افترا و نشر اکاذیب درخصوص موکل اینجانب بوده و البته در این کار قصدی جز تشویش اذهان عمومی علیه وی متصور نیست. از دست اندرکاران روزنامه کیهان به عنوان رسانه ای در جمهوری اسلامی، آن هم با ادعای اصولگرایی، انتظار می رود در نقل اخبار و تحلیل های خبری حتی درباره مخالفین خود، به سخنان ضدانقلابیون استناد نکند و پیش از انتشار مطالب خود، صحت و سقم آن را بررسی نماید. ضمن اینکه مطالب از قول فردی بیان شده که کاریکاتورها و مواضع ضدانقلابی موهن او در سایت های ضد انقلابی به صورت مداوم منتشر می شود. نکته جالب در این نقل قول این است که تنها «محکی» که دیگران را با آن می سنجند، این بار گویا درباره خودتان صدق می کند و خود «همصدا با رسانه های بیگانه و ضدانقلاب خارج از کشور» و «دست به دامان افراد معلوم الحال» گشته اید و با ذوق زدگی به بازنشر اکاذیب او به قصد تخریب چهره موکل من پرداخته اید. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 12:13 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که پیش از خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران سخن می‌گفت به جایگاه سنت‌ها در سیره علوی اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص معنای سنت باید گفت که اهل لغت آن را به معنای طریقه، راه، روش، عادت و رفتار معنا کرده‌اند ولی این کلمه در حوزه‌های مختلف تعریف خاص دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نظر ما به سنت از دیدگاه جامعه‌شناسی است، تصریح کرد: جامعه شناسان سنت را اینگونه تعریف می‌کنند رسم‌های ریشه‌دار عمومی که به اقتضاء کهنگی خود از حرمت اجتماعی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه در اصطلاح جامعه‌شناسانه می‌توان در مورد سنت به چند نتیجه دست یافت، یادآور شد: سنت‌ها جنبه تقدس برای مردم دارند و دارای ریشه‌های تاریخی هستند؛ همچنین سنت‌ها نمایانگر شخصیت جمعی جوامع هستند و بخشی از فرهنگ عمومی را تشکیل می‌دهند. ادامه مطلب...

[ شنبه 90/12/27 ] [ 1:22 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حلقه انحرافی درصدد اعزام 150نفر از هواداران خود به تاجیکستان جهت حضور در جشن نوروز است.
به گزارش جهان، مشرق نوشت:
حلقه انحرافی درصدد اعزام 150نفر از هواداران خود به تاجیکستان جهت حضور در جشن نوروز است.
لیدر این جریان گفته این مراسم ویژه با رقص و آواز دخترکان تاجیکی همراه خواهد بود.
مشرق همچنین نوشت: لیدر جریان انحرافی از مباحث مطرح شده در روز سوال از رئیس جمهور اظهار شادمانی کرده و گفته است از هر اتفاقی که به مانور تبلیغاتی نظام روی مشارکت مردم در مجلس پایان دهد باید استقبال کنیم.
حلقه انحرافی درصدد است شیرینی مشارکت 65درصدی را در کام مردم تلخ کند.

[ شنبه 90/12/27 ] [ 1:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 279
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 4391621