NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
امام جمعه موقت تهران در بیان اهمیت و جایگاه ولایت در اسلام گفت: اگر به اندازه عمر نوح نبی عبادت خالصانه داشته باشیم ولی حاکمیت خدا را که در عصر حاضر همان ولایت فقیه است، قبول نداشته باشیم، زحمتی بی حاصل را متحمل شده ایم.
 امام جمعه موقت تهران در بیان اهمیت و جایگاه ولایت در اسلام گفت: اگر به اندازه عمر نوح نبی عبادت خالصانه داشته باشیم ولی حاکمیت خدا را که  در عصر حاضر همان ولایت فقیه است، قبول نداشته باشیم، زحمتی بی حاصل را متحمل شده ایم. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:42 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سردبیر فراری روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد پس از 3 سال کلاهبرداری، از کروبی خداحافظی کرد.
کیهان: مجتبی واحدی طی 3 سال گذشته و در حالی که ارتباطی با کروبی نداشت خود را مشاور و سخنگوی وی در خارج کشور جای زد. اما به مرور و با کمرنگ شدن نقش کروبی و به موازات اینکه در محافل ضد انقلاب تحویل گرفته نشد، به اتخاذ مواضع تندتر وادار گردید. وی مدتی تلاش کرد به صدای آمریکا نزدیک شود اما پس از ناکامی طی چند ماه اخیر به سلطنت طلبان و گروهک های برانداز تاریخ گذشته نزدیک شده و به عنوان عنصر درجه سوم در خدمت این گروه ها قرار گرفته است. وی پیش از این اعلام کرده بود «پس از 30 سال به بازنشستگی فکر می کنم».
او اما به جای اعلام بازنشستگی خطاب به کروبی نوشت که «حقیقت این است که از مدتی قبل به این نتیجه رسیدم که نمی توانم در قالب گذشته به فعالیت بپردازم خبرهایی که به من می رسید نشان می داد شما گرچه نظام حاکم بر ایران را اسلامی و جمهوری نمی دانید اما در عین حال بر این باورید که جمهوری اسلامی با قرائت آیت الله خمینی نسخه شفابخش برای ایران هست. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:38 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
موسوی خوئینی ها از ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، موسوی خوئینی ها از ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته است:"هاشمی در حال احیای خود و گرم کردن تنور انتخابات برای نظام است. او دلش برای اصلاح طلبان نسوخته و به دنبال ریاست جمهوری ولایتی است تا طرح دولت وحدت ملی را اجرا کند."
خوئینی ها همچنین از کندی خاتمی در تصمیم گیری ها انتقاد کرده و گفته او هنوز به جای راه رفتن، تاتی تاتی می کند.

[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:35 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
جالب این جاست که حتی در سایت رسمی هتل لاله هم نامی از نمازخانه در هیچ یک از بخش ها وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، دو شب پیش برای جلسه ای کوتاه با یکی از دوستان، رفتم به هتل لاله. متأسفانه هنگام اذان در رفت و آمد بودم و به هر حیث نتوانستم نماز را اول وقت بخوانم. حدود ساعت 10 رسیدم به هتل و به دوستم گفتم "نماز نخواندم. نمازخانه ی هتل کجاست؟" ایشان هم که در اتاقش نماز می خواند، نمی دانست و از مسئول کافی شاپ لابی پرسید.
نماز خانه در طبقه ی پایین هتل بود. از پله های به اصطلاح نرم هتل که بسیار استاندارد بود و ارتفاع کمی داشت پایین رفتم و با خود گفتم که عجب پله هایی، چقدر راحت، حتماً نمازخانه ی مصفایی هم دارد. از هتلی 5 ستاره با این شهرت جز این هم توقع نمی رود. رفتم پایین و به کمک تابلوها نمازخانه را پیدا کردم. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:34 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حضرت علی(ع) در اولین روز ماه رمضان در مسجد کوفه ضمن ایراد خطبه‌ای زیبا در وصف ماه مبارک رمضان، به پیش‌بینی پیامبر اعظم(ص) درباره شهادت خویش در این ماه اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حضرت علی(ع) در روز اول ماه مبارک رمضان خطبه‌ای ایراد کردند که جزئیات آن در جلد اول کتاب ماه خدا چنین آمده است:
ای مردم! این ماه، ماهی است که خداوند، آن را بر ماه‏های دیگر برتری داده است، مانند برتری ما اهل‏بیت بر دیگر مردم. و آن، ماهی است که درهای آسمان و درهای رحمت، در آن گشوده می‏شوند و درهای آتش در آن بسته می‏گردند. و ماهی است که در آن ندا شنیده می‏شود و دعا مستجاب می‏گردد و گریه مورد ترحّم قرار می‏گیرد. 
 ماهی است که در آن، شبی وجود دارد که فرشتگان از آسمان فرود آمده، بر مردان و زنان روزه‏دار، به اذن پروردگارشان تا طلوع سپیده سلام می‏دهند و آن شب، «شب قدر» است. دو هزار سال پیش از آن که آدم علیه‏السلام آفریده شود، ولایت من در آن شب، مقدّر شد. روزه گرفتن آن، برتر از روزه‏داری هزار ماه است و عمل در آن، برتر از عمل در هزار ماه است.   ادامه مطلب...
[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، مهدی غفاری امروز در جمع مبلغان ماه رمضان این استان  اظهار داشت: افراد گرفتار در دام تفکرات فرقه ای افرادی هستند که نه تنها در برنامه های مذهبی شرکت نمی کنند بلکه دیگران را افرادی گمراه می دانند.
وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در هدایت جامعه، افزود: مبلغان بر آگاهی بخشی به جامعه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
این کارشناس فرق تصریح کرد: امروز به واسطه نا آگاهی مردم بیش از سه هزار مدعی دروغین امام زمان در زندان ها هستند.
وی افزود: تمام کسانی که تفکرات انحرافی فرقه ای دارند با عبور از خدا تلاش می کنند خود را به جای خدا به مردم معرفی کنند.
غفاری با انتقاد از برخی افراطی گری ها و بیان مسائل تفرقه برانگیز توسط برخی مبلغان، ادامه داد: بیان مسائل تفرقه برانگیز زمینه حمله به افراد و ترورهای شیعیان را فراهم می کند.
این کارشناس فرقه های نوظهور بر ضرورت ایجاد فضایی باز برای بیان انتقادات تاکید کرد و افزود: افراد به واسطه شنیدن اخبار منفی اجتماعی دچار تلاطم روحی می شوند و فرقه های انحرافی از این فرصت بهره گیری می کنند تا اهداف خود را پیاده کنند.
وی گفت: فرقه ها با بیان سخنانی مهربانه و جذاب، افراد را به سمت خود جذب می کنند و به این وسیله در قلب جوانان نفوذ می کنند.
این کارشناس فرق تصریح کرد: تهاجم به فردیت افراد، خانواده و جامعه، سه راهی است که فرقه های خشن برای تربیت پیروانی برای خود به کار می گیرند.


[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت‌الله مجتبی تهرانی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) گفت: میراث سکوت، حکمت است. پس معلوم می‌شود منظور از «صوم صمت» که در روایات هست، حرف نزدن مطلق نیست، بلکه مراد همان «قلّت کلام» و پرهیز از بیهوده‌گویی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سخنانی در باره اهمیت این ماه و منازل سیر و سلوک به سوی خدا بیان کرده است که مشروح آن در پی می‌آید:
 أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْکَ وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ... (بحارالأنوار جلد 91 صفحه 96)
 در مناجات‌هایی که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است، دو مناجات را دیده‌ام که همه ائمه(ع) آن را می‌خواندند؛ یکی مناجات شعبانیه است که در مفاتیح هست، یکی هم مناجاتی است که با این جملات شروع می‌شود: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْکَ وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ...»؛ مرحوم مجلسی در بحارالأنوار نقل می‌کند که این مناجات از علی(ع) است و همه ائمه هم آن را می‌خواندند.
 برای اینکه این جملات دعا را کمی توضیح دهم، به طوری که مرتبط با ایام ماه مبارک رمضان هم باشد، یکی دو نکته را مقدمتاً عرض می‌کنم.
 ماه رمضان، ماه تقرب به خدا 
مطلب اول اینکه درباره ماه مبارک رمضان اهل معرفت این تعبیر را دارند که این ماه، دار ضیافت الهی و یکی از منازل سالکین إلی‌الله است. «سلوک إلی‌الله» یعنی سیر معنوی روح به سوی خدا و تقرّب به او که البته این سیر و این تقرّب، دارای درجات و مراتب است. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/4/31 ] [ 12:24 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

همین شب قدر سال گذشته،در سحر شهادت حضرت علی‌(ع) متنی خواندم که شاید یک هفته روی آن کار کرده بودم. می‌خواهم چیزی بگویم که می‌ترسم شما و خوانندگانتان باور نکنید.
به گزارش جهان به نقل از فردا، «سحرخیزان عزیز تا اذان صبح 5 دقیقه باقی است!» این جمله‌ حتما برای شما هم نوستالژی دارد. وقتی که همه با چشم‌های پف کرده، دور سفره سحری می‌نشستیم و از ترس تمام شدن زمان، دو لپی لقمه‌ها را پایین می‌دادیم و مدام گوشمان به رادیو و چشم‌مان به تلویزیون سیاه و سفید خانه بود تا اذان پخش شود. اما چند سالی است که شرایط تغییر کرده. حالا بسیاری از خانواده‌ها مقابل تلویزیون‌های بزرگ می‌نشینند و همراه با مرغ سحر رمضان یا همان فرزاد جمشیدی خودمان سحری می‌خورند. آقای مجری در این چند سالی که میهمان سحرگاهی خانه‌ها می‌شود، بسیاری از کلیشه‌ها را شکسته و با آنکه 30 شب تمام یک تنه، بدون کارشناس و میهمان به لنز دوربین زل می‌زند و برنامه اجرا می‌کند اما هرگز کلامش خسته کننده و تکراری نمی‌شود. هیچوقت نمی‌گوید 5 دقیقه تا سحر باقی‌است. حتما کلی ذوق و خلاقیت به خرج می‌دهد تا همین جمله ساده تغییر کند. «همشهری آیه» به این بهانه با مرغ سحر ماه رمضان، گفت‌وگویی خانوادگی داشته است درباره سبک زندگی دینی او.
آقای جمشیدی! برای من همیشه عجیب بوده که شما چگونه می‌توانید 15 دقیقه تمام به لنز دوربین خیره شوید و لشکر واژگان را بدون تپق رهبری کنید. چگونه به این فرهنگ واژگانی قوی دست پیدا کرده‌اید؟

فکر می‌کنم بعد از لطف خدا و کمک قرآن، زندگی کردن کنار علی بن موسی‌الرضا‌(ع) و توسل به حضرت باعث شده که در زمینه اجرا تقریبا موفق باشم. وجود مبارک امام رضا‌(ع) را به‌عنوان عالم آل محمد‌می‌شناسند. من هم در جوار ایشان درس خوانده‌ام. زمانی که در گروه معارف کار می‌کنیم و می‌خواهیم در مورد معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) حرف بزنیم باید بهترین واژه‌ها را دستچین کنیم، چون قرار است در مورد بهترین آدم‌ها حرف بزنیم. نکته بعد، فراگیر بودن یک برنامه تلویزیونی است؛ بنابراین مجری تلویزیون نماینده‌ای از فضایل‌ یک ملت است. در جایی که کوه‌واره‌های بزرگی مثل شعرا و علما داریم و می‌خواهیم برای چنین مردمی حرف بزنیم، باید در انتخاب واژه‌ها بسیار دقت کنیم. از سوی دیگر، گاهی اوقات برنامه‌های ما مخاطبان خارج از کشور هم دارد، بنابراین باید به سبکی اجرا شود که آنها هم بتوانند با برنامه ما ارتباط برقرار کنند. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به مناسبت سالروز میلاد مهدی موعود(ع)، نماز رهبر معظم انقلاب و نائب امام زمان(عج) در مسجد جمکران - در آبان ماه 89- را به همراه شعری از ایشان برای امام عصر می بینیم و مرور می کنیم.
سرویس فرهنگ جهان نیوز - به مناسبت سالروز میلاد مهدی موعود(ع)، نماز رهبر معظم انقلاب و نائب امام زمان(عج) در مسجد جمکران را به همراه شعری از ایشان برای امام عصر می بینیم و مرور می کنیم.
دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است
از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است
دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است
شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است
سوی تو ای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است
بگرفته آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است
با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است
آن را که لب به جام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

(نرجس خاتون) مادر امام عصر (علیه السلام) یکى از ملکه هاى وجاهت وزیبایى است که از نسل حواریون عیسى بن مریم بوده است. قدرت الهى آن بانوى مکرمه را براى همسرى حضرت عسکرى (علیه السلام) از روم به سامرا فرستاده تا گوهر تابناک وجود مهدویت در آن رحم پاک پرورش یابد.
نرجس خاتون که نام دیگر او ملیکا بود، نوه قیصر روم و از خاندان شمعون، وصى بلا فصل حضرت مسیح است
به گزارش جهان به نقل از خبر، ماجرا از این قرار است که:
بشر بن سلیمان برده فروش، از فرزندان ابو ایوب انصارى و از شیعیان با اخلاص حضرت امام هادى وامام حسن عسکرى بود و در سامره افتخار همسایگرى حضرت عسکرى  را داشت. او گفت که روزى کافور - یکى از خدمتگزاران امام هادى (علیه السلام) - به خانه ام آمد وگفت: امام با شما کار دارد، وقتى من به خدمت حضرت رسیدم، چنین فرمود: اى بشر تو از اولاد انصار هستى که در زمان ورود حضرت رسول اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) به یارى آن جناب به پا خاستند، ودوستى شما نسبت به ما اهل بیت مسلم است، بنابراین به شما اطمینان زیادى دارم ومى خواهم به تو افتخارى بدهم. رازى را با تو در میان مى گذارم که نزدت محفوظ بماند. سپس نامه پاکیزه اى به خط وزبان رومى مرقوم فرموده وسر آن نامه را با خاتم مبارکش مهر کرد، وکیسه زردى که در آن 225 اشرفى بود بیرون آورد وفرمود: این کیسه را بگیر وبه بغداد برو، وصبح فلان روز سر پل فرات مى روى، در این حال کشتى مى آید، در آن اسیران زیادى خواهى دید که بیشتر آنان مشتریان فرستادگان اشراف بنى عباس خواهند بود وکمى از جوانان عرب هستند.
در چنین وقتى متوجه شخصى به نام عمر بن زید برده فروش باش که کنیزى با چنین وصفى خواهى دید که خود را از دسترس مشتریان حفظ مى کند. در این حال صداى ناله اى به زبان رومى از پس پرده رقیق ونازکى خواهى شنید که بر هتک احترام خود مى نالد.
بشر بن سلیمان گوید: من به فرموده حضرت امام على النقى عمل کردم وبه همانجا رفتم وآنچه امام فرموده بود من دیدم ونامه را به آن کنیزک دادم، چون نگاه وى به نامه حضرت افتاد به شدت گریه کرد ونگاه (به عمر بن زید) کرد وگفت: مرا به صاحب این نامه بفروش، وقسم یاد نمود که در غیر این صورت خودم را هلاک خواهم کرد. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:14 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 4391398