NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از اختصاص بنزین سهمیه‌ای در آذر ماه خبر داد.
سردار محمد رویانیان دقایقی پیش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده سهمیه بنزین آذر ماه خودروها همانند سهمیه بنزین آبان ماه بدون تغییر خواهد بود.
وی تاکید کرد: بدین ترتیب سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آذر ماه 60 لیتر تعیین شد و کارت سوخت رانندگان نیز از ساعت 24 امشب شارژ می‌شود.


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 12:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

آفتاب خبر داد:

مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه؛ هر بار که احتمال مراجعت اینجانب به کشور قوی شده است، شاهد اوج شانتاژها بوده‌ایم، نوشت: فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید و هر زمان که لازم می‌بینند که اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت.

چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 12:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

          

                                                        شفق قطبی در آسمان غرب کانادا
                     

شفق قطبی در نیمکره شمالی در عرض جغرافیایی 65 تا 72 درجه بین ماههای اکتبر تا مارس آسمان شب قطبی را به یک تابلوی نقاشی خیره کننده و دلفریب تبدیل می کند. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 12:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 12:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
                               
یکی از ارادتمندان میرحسین موسوی که در بحبوحه فتنه 88 از کشور گریخت و اخیراً با حضور در برنامه تلویزیونی صدای آمریکا کشف حجاب کرد، اعلام کرده که اساساً از اول اعتقادی به حجاب نداشته است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 11:57 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

قرار نبود تو شهید بشی!...

کرمانشاه بودیم. طلبه‌های جوان آمده بودند برای بازدید از جبهه. 30-20 نفری بودند. شب که خوابیده بودیم، دو ـ سه نفر بیدارم کردند و شروع کردند به پرسیدن سوالهای مسخره و الکی. مثلا می‌گفتند: «آبی چه رنگیه؟»
عصبی شده بودم. گفتند: «بابا بی خیال، تو که بیدار شدی، حرص نخور بیا بریم یکی دیگه رو بیدار کنیم»

دیدم بد هم نمی‌گویند! خلاصه همینطوری سی نفر را بیدار کردیم! حالا نصفه شبی جماعتی بیدار شده ایم و همه مان دنبال شلوغ کاری هستیم. قرار شد یک نفر خودش را به مردن بزند و بقیه در محوطه قرارگاه تشییعش کنند!

فوری پارچه سفیدی انداختیم روی محمدرضا و قول گرفتیم که تحت هر شرایطی خودش را نگه دارد.
گذاشتیمش روی دوش بچه‌ها و راه افتادیم. گریه و زاری. یکی می‌گفت: «ممد رضا! نامرد! چرا تنها رفتی؟»

یکی می‌گفت: «تو قرار نبود شهید بشی»
دیگری داد می‌زد: «شهیده دیگه چی میگی؟ مگه تو جبهه نمرده؟»
یکی عربده می‌کشید. یکی غش می‌کرد!
در مسیر، بقیه بچه‌ها هم اضافه می‌شدند و چون از قضیه با خبر نبودند واقعا گریه و شیون راه می‌انداختند! گفتیم برویم سمت اتاق طلبه ها! جنازه را بردیم داخل اتاق.
این بندگان خدا که فکر می‌کردند قضیه جدیه، رفتند وضو گرفتند و نشستند به قرآن خواندن بالای سر میت!!!

در همین بین من به یکی از بچه‌ها گفتم: «برو خودت را روی محمدرضا بینداز و یک نیشگون محکم بگیر.»
رفت گریه کنان پرید روی محمدرضا و گفت: «محمدرضا! این قرارمون نبود! منم می‌خوام باهات بیام!»

بعد نیشگونی گرفت که محمدرضا از جا پرید و چنان جیغی کشید که هفت هشت نفر از این طلبه‌ها از حال رفتند!
ما هم قاه قاه می‌خندیدیم. خلاصه آن شب با اینکه تنبیه سختی شدیم ولی حسابی خندیدیم.
 

این فاضلاب پنج درصد آب داره

سرگرم غواصی بودیم. یکی از بچه‌ها وسط آب شوخی اش گرفته بود. یک نگاه کرد به صورت هامان، موها جرم گرفته، صورت‌ها گِلى ...
بعد با یک قیافه جدی گفت: «بچه ها! یه وقت این آب رو داده بودن آزمایشگاه، ببینند چند درصد ناخالصى داره. بعدِ یه مدت جواب اومد که: این فاضلابى که داده بودین، پنج درصد آب داره...»
تا اینو گفت بچه‌ها ریختند، سرش را کردند زیر آب.
 

فرار به سمت جبهه

می خواستم به جبهه بروم و پدرم رضایت نمی‌داد. تا اینکه با کلی دوز و کلک از خانه فرار کردم و رفتم پایگاه بسیج. فرماندهان بسیج گفتند: «اول یک رژه در شهر می‌رویم و بعدش اعزام! »
از ترس پدر و مادرم که مبادا مرا در خیابان ببینند، به رژه نرفتم و پشت یک عکس بزرگاز امام(ره) پنهان شدم.

موقع حرکت هم پرده ماشین را کشیدم تا آنها متوجه من نشوند. بعدها که از جبهه تماس گرفتم؛ پدرم گفت: «خاک بر سرت! ما وقتی دیدیم با این همه اشتیاق می‌خوای بری؛ برات آجیل و میوه آورده بودیم که با خودت ببری جبهه!»
  

فرق بی سیم ها

روزی سر کلاس آموزش مخابرات فرق بی سیم «اسلسون» را با بی سیم «پی آر سی» از بچه‌ها پرسیدم. یکی از بسیجی‌های نیشابوری دستش را بلند کرد، گفت:« مو وَر گویم؟»
با خنده بهش گفتم: «وَر گو. »
گفت: «اسلسون اول بیق بیق مِنه، بعد فیش فیش منه. ولی پی آر سی از همو اول فیش فیش مِنه.»
کلاس آموزشی از صدای خنده بچه‌ها رفت رو هوا.
  
 
أنت لیلاَ تاخ تاخ؟

توی یکی از عملیاتها عراقیها بدجوری مقاومت می‌کردن. بالاخره ساعت 7 صبح یکیشون رو اسیر گرفتیم. یکی از رزمنده‌ها که دیشب تا صبح مشغول درگیری بود فورا خودش رو به عراقی اسیر شده رساند و برای اینکه متوجه شود که این عراقی همانی است که دیشب مقاومت می‌کرد، با عصبانیت رو به عراقی کرد و پرسید: «هی! أنت لیلاَ تاخ تاخ؟»
سرباز عراقی که عصبانیت این رزمنده رو دیده بود؛ فوری گفت: «والله لا تاخ تاخ.» یعنی به خدا من تیراندازی نکردم.
خلاصه اگه این عراقی با ادبیات رزمنده ما آشنا نبود معلوم نبود که چه بلایی سرش در می‌آمد.


 یا بخور یا گریه کن

می گفت مراسم دعای کمیل بود. « صفدر میرزایی» با «کماشبندی» بالای تپه نگهبان بودند، دعا از بلندگو پخش می‌شد و در گوشه و کنار هر کس برای خودش خلوت و حالی داشت. «کماشبندی» می‌گفت: «آن شب، میرزایی حدود دو کیلو انار با خودش آورده بود روی تپه سر پُست، تا آخر دعا می‌خورد و گریه می‌کرد.»

پرسیدم: «مگر می‌شود هم خورد و هم گریه کرد؟»
گفت: «وقتی عبارت خوانی می‌کردند آنها را می‌فشرد و بعد از ذکر مصیبت و گریه یکی یکی همان طور که سرش پایین بود می‌مکید.  کاری که گمان نمی‌کنم کسی تا به حال کرده باشد.»

به او گفتم: «بابا یا بخور یا گریه کن، هر دو که با هم نمی‌شود.»


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 11:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت الله مظاهری

پیام اخلاقی عید قربان

عید قربان، عید خودسازی و تهذیب نفس است. این عید گرامی و ایام پس از آن، فرصت بسیار مناسبی برای سرمشق گرفتن از حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل و حضرت هاجر «سلام‌الله‌علیهم» و پیمودن مسیر تقرّب و بندگی خداوند متعال است.

آن بزرگواران برای رضای خدای سبحان و برای تثبیت دین خدا، جلو? ویژه‌ای از گذشت، ایثار و فداکاری را آشکار ساختند. بنابراین در این ایام باید فرصت مغتنم شمرده شود و به مناسبت سالروز آن واقع? عظیم، همه در جهت قربانی کردن نفس خود تلاش کنند. فلسف? قربانی حجّاج در منی نیز همین است که حج‌گزار بگوید: «خدایا حاضرم هرچه دارم در راه تو و در راه دین تو فدا کنم». ادامه مطلب...
[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:8 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

 مدال المپیادهای کشوری و جهانی نخبگان بسیجی جنوب تهران در قالب همایش سالیانه کانون دانش پژوهان نخبه به مقام معظم رهبری اهدا شد.

در این مراسم که با حضور سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ، مهرداد بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان، سردار همدانی فرمانده سپاه محمد رسول الله و حاج حسین یکتا دبیر بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا برگزار شده بود، 15 مدال اعضای این مجموعه که از المپیادیهای جنوب تهران هستند به مقام معظم رهبری اهدا شد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:2 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
در حالی که "علیرضا افتخاری" خواننده مطرح کشورمان به عنوان چهره ماندگار معرفی شد بار دیگر برخی رسانه های داخلی و بالتبع رسانه های خارجی به وی و برگزیده شدنش حمله ور شدند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، نیم نگاهی به چهره های انتخاب شده هنری در سالیان پیش به عنوان چهره ماندگار به خوبی روشن می کند که یکی از مهمترین شاخصه های هنرمندی که به عنوان چهره ماندگار انتخاب شده، مردمی بودن و جایگاه ویژه آنها در دل مردم بوده است.

اما انتخاب "علیرضا افتخاری" که به راستی جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد به عنوان چهره ای ماندگار؛ نکاتی را در ذهن یادآوری می کند:

1) علیرضا افتخاری قبل از اینکه از سوی صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار معرفی شود جایگاه خود را در میان مردم باز کرده و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از شنیدن صدای افتخاری لذت نبرد و یا در کنار آثار موسیقی مورد علاقه خود، فایل صدای افتخاری را نداشته باشد.

2) افتخاری بر خلاف برخی از خواننده ها که برگزاری کنسرت در خارج از کشور را نسبت به داخل ترجیح می دهند، تقریبا اولویت خود را برای مردم داخل کشورش گذاشته است.

3) نگاهی به آثار افتخاری به خصوص اثر ماندگار "نیلوفرانه" که با استقبال بسیاری نیز همراه شد نشان از آن دارد که وی از دسته خواننده هایی است که دغدغه موسیقی ایرانی داشته و نگاه فرهنگی به این نوع از موسیقی دارد.

4) استقبال از آثار افتخاری در میان مردم کوچه و بازار و در میان انبوه هجمه های موسیقی مبتذل و قابل دسترس، نشان از علاقه مردم به وی و صدایش دارد که بعد از سالها میزان این علاقه روز به روز افزونتر نیز می شود.

هجمه برخی رسانه ها به افتخاری نه تنها چیزی از قابلیت های افتخاری کم نمی کند بلکه به ماندگاری وی نیز بیشتر کمک می کند و شاید بتوان در مورد وی این نکته را به خاطر آورد که "قطار در حال حرکت بیشتر از قطار ثابت مورد سنگ پرانی قرار می گیرد...."

5) "علیرضا افتخاری" از جمله خواننده هایی بود که به جریانات سیاسی وارد نشد و رسالت خویش را هنرمندانه و در قالب تخصصش ادامه داد تا همچنان جایگاهش در میان مردم محکمتر و به چهره ای محبوب بدل شود.

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

در اهانتی جدید توسط مدعیان حقوق بشر و آزادی عقیده و بیان، قدیمی ترین مسجد آلمان در حمله فردی ناشناس با کلتوف ملوتوف 60 هزار یورو خسارت دید.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، فردی ناشناس با پرتاب کلتوف ملوتوف به طرف این مسجد ، آتش سوزی  به راه انداخته که علاوه بر هتک حرمت این مکان مقدس، خسارات مادی زیادی را به این مسجد قدیمی وارد گرداند.

 وزیر کشور آلمان درباره  توهین به این مسجد قدیمی مسلمانان گفت: حمله به مساجد مسلمانان کاری غیر قابل بخشش می باشد و پلیس کشورمان تمام سعی خود را برای دستگیری این عاملان ناشناس می نماید.

 البته همین وزیر کشور آلمان که ادعا دارد از هتک حرمت مسجد مسلمانان بسیار ناراحت است چندی پیش در گفتگویی با روزنامه "برلینر مورگن پست"به مردم آلمان دستور داد که در صورت مشاهده  اشخاصی  که به زبان عربی صحبت می کنند و یا ظاهری عجیب و غریب(!) دارند، فورا پلیس را از این ماجرا با خبر کنند!

 وی برای توجیه این تناقض گفتاری خود گفت: قصد من توهین به مسلمانان ویا افراد عرب زبان نبوده بلکه تنها می خواستم در مردم آلمان این حس را به وجود بیاورم که اگر اسلحه و یا جعبه مشکوکی را مشاهده کردند آن را به پلیس ابلاغ کنند!

 اما خبرگزاری های آلمانی سخنان این وزیر را این گونه منتشر کردند: بر تمامی آلمانی ها لازم است اگر تجمع و رفت و آمد بیش از سه نفر توسط کسانیکه چهره ای متفاوت داشته و به زبان عربی و یا زبانی دیگر که مفهوم نبوده صحبت می کنند را مشاهده کردند فورا به پلیس اطلاع دهید.

لازم بذکر است که این مسجد قدیمی توسط عثمانی ها در سال 1760 بنا شد و قیصر آلمان نیز از این مکان برای استقبال از مسلمانان روسیه استفاده می کرد و ساختمان آن ابتدا با چوب بنا گردیده بود امّا بعدها توسط عثمانیها با آجر بازسازی شد.


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 9:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 4391461