NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رهبر حکیم انقلاب در دیدار جمعی از ایثارگران دفاع مقدس
ما که در دوران دفاع مقدس مسئولیتهای مهم و حساسی برعهده داشتید بدانید پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اکبر رسیده که به مراتب دشوارتر و سخت تر است.ر فضای امروز کشور، اگر بر اصول و ارزشها پافشاری کردید و تقوا را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعایت کردید، ارزش و اهمیت والاتری دارد.
بولتن نیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از ایثارگران، سالهای دفاع مقدس را به تابلویی زیبا و ظریف تشبیه و خاطرنشان کردند: راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت و برای اینکه زیبایی های روزهای دفاع مقدس از نزدیک برای مخاطب توصیف شود لازم است هزاران کتاب با معیارهای هنری نگاشته شود تا جزئیات فداکاری رزمندگان برای مردم تشریح شود.
به گزارش «بولتن نیوز» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی، کار رزمندگان را در سالهای جنگ تحمیلی، موفق، با ارزش، خیلی بزرگ و مبهوت کننده دانستند و افزودند: شما که در دوران دفاع مقدس مسئولیتهای مهم و حساسی برعهده داشتید بدانید پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اکبر رسیده که به مراتب دشوارتر و سخت تر است.
ایشان با تشریح و مقایسه ویژگی های جهاد اصغر و جهاد اکبر  تصریح کردند: در فضای امروز کشور، اگر بر اصول و ارزشها پافشاری کردید و تقوا را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعایت کردید، ارزش و اهمیت والاتری دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: امروز با دو دشمن، یکی استکبارِ خبیث و دیگر نفسِ درون مواجه هستیم که اگر کسی بتواند با رعایت تقوا، گام بردارد و تصمیم بگیرد، زمینه تعالی معنوی و پیشرفت مادی فراهم می شود.
رهبر انقلاب اسلامی پرهیز از گناه را لازمه سلوک الی الله دانستند و خاطرنشان کردند: با گناه نکردن نیمی از راه پیموده می شود، البته گناه کسانی که مسئولیت سیاسی، اجرایی، مدیریتی، تبلیغی و مذهبی دارند، به مراتب ابعاد وسیع تری پیدا می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه حرکت درست مسئولان موجب تسری آن در جامعه می شود تصریح کردند: ما با ایستادگی و حرکت درست، جامعه را هم تشویق می کنیم و البته باید بدانیم این حرکت ملت ایران با خستگی و بی حوصله گی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود افزودند: این راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، ادامه پیدا خواهد کرد و شما دیدید کسانی که در جریان حرکت عمومی ملت، بار مسئولیت را بر زمین نهادند فوراً جوانهای با روحیه آن را بر داشتند و انشاء الله به منزل خواهند رساند.

[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:24 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
کیهان در ستون ویژهای خود نوشت :
ارگان گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز در حمله ای بی سابقه به سیاستمداران اصلاح طلب آنها را «دچار آلزایمر» توصیف کرد.
پایگاه اینترنتی کلمه وابسته به اردشیر امیرارجمند و شرکا نوشت: در مناقشات و مباحث مطرح شده درباره جنبش سبز، ضعف بزرگی دیده می شود و آن اینکه این روزها برخی تحلیل گران و منتقدان از تندروی ها، عدم پذیرش واقعیت ها و انعطاف ناپذیری سران جنبش به ویژه در ماه های نخستین به عنوان نقطه ضعف مهم سخن می رانند.
کلمه با انتقاد از تلاش اصلاح طلبان برای جدایی از جنبش سبز می نویسد: بن مایه برخی تحلیل ها، اشتباه خواندن همراهی اصلاح طلبان با جنبش سبز است. به زعم این نظریه پردازان، اصلاح طلبان می توانستند و می توانند به شرایط ماقبل انتخابات ریاست جمهوری بازگردند و با سازمان دهی به نیروها و رسانه های خود، تلاش کنند بار دیگر به صحنه مناسبات سیاست رسمی کشور وارد شوند. این روزها حتی شنیده می شود که برای رهبری حرکت اصلاحی چهره هایی مطرح شده اند و چگونگی ورود به عرصه کارزار انتخاباتی دوره آتی ریاست جمهوری در دستور کار برخی محافل سیاسی حامی این دیدگاه قرار گرفته است. شادمانی مراکز تصمیم گیرنده سیاسی در حاکمیت، از تفرقه ای که در حال شکل گیری است به حدی است که در حالی که از کوچک ترین تجمع و گردهمایی همراهان جنبش سبز جلوگیری می کنند، تشکیل جلسات رسمی و غیررسمی این محافل سیاسی را مورد مسامحه قرار می دهند. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:8 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
وحدت برخی جریانات اصولگرا و انقلابی با ساکتین فتنه در انتخابات اخیر مجلس، به بهانه تشکیل سامانه وحدتی ماندگار، نه تنها موجب شده است تا این جریانات این روزها به تلاش و تکاپوی جدی برای تسلط بر امورات مجلس نهم روی بیاورند، بلکه سبب شده است این جریانات با برخی اظهار نظرها، بدیهی‌ترین شاخصه‌های موثر در فتنه 88 را نیز زیر سوال برده و از این طریق به احیای وجهه سیاسی خود بپردازند.
با گذشت نزدیک به 3 سال از فتنه 88  و در شرایطی که مردم با حضور خود در راهپیمایی نه دی و 22 بهمن 88 کار فتنه گران و حامیان داخلی آنها را یکسره کرده بودند، وحدت برخی جریانات اصولگرا و انقلابی با ساکتین فتنه در انتخابات اخیر مجلس، به بهانه تشکیل سامانه وحدتی ماندگار، نه تنها موجب شده است تا این جریانات این روزها به تلاش و تکاپوی جدی برای تسلط بر امورات مجلس نهم روی بیاورند، بلکه سبب شده است این جریانات با برخی اظهار نظرها، بدیهی‌ترین شاخصه‌های موثر در فتنه 88 را نیز زیر سوال برده و از این طریق به احیای وجهه سیاسی خود بپردازند. ادامه مطلب...
[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:7 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
شاهین که نه ، تولاشخور سفره غربی شده ای
اکبر شهبازی دانشجوی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران در پی اهانت شاهین نجفی مرتد به ساحت مقدس امام هادی علیه السلام شعر زیر را سروده است: عوعونکن به محضر پاک امام ما/گندیده کرده ای جریان مشام ما/ باهر فراز جامعه اش بیمه کرده است / ثبت است بر جریده عالم دوام ما
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اکبر شهبازی دانشجوی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران در پی اهانت شاهین نجفی مرتد به ساحت مقدس امام هادی علیه السلام شعر زیر را سروده است که تقدیم می شود:


مانسل اشداء علی الکفاریم
ماسوخته میخ ودر ودیواریم
ماشیعه اثنی عشری ،مکتب حیدر داریم
دشمن غرب ویهودو شبِ استکباریم

******
عوعونکن به محضر پاک امام ما
گندیده کرده ای جریان مشام ما
باهر فراز جامعه اش بیمه کرده است
"ثبت است بر جریده عالم دوام ما

*****
تو هار شدی-کافر حربی شده ای
شاهین که نه ،تولاشخور سفره غربی شده ای
ارمنی برکرم آل عبا می نازد
تو مرتدِ عوعوکنِ رپّی شده ای

****
بامن بخوان فرازی از آیات سیره را
آیاتی از زیارت جامعهَ الکبیره را
یا موضع الرساله ویا قاده الامم
سوی خدا شود هرآنکه شود برتو معتصم

تقدیم به خاک پای امام مظلوم/امام علی النقی علیه السلام

[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:6 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، در گزارشی ضمن پوشش خبر احتمال اقدام قانونی ایران علیه موتور جستجوی گوگل به خاطر حذف نام خلیج فارس از نقشه‌های اینترنتی، اذعان کرد که نام این خلیج از 5 قرت پیش از میلاد مسیح، خلیج فارس بوده است.
فارس، دیلی‌میل نوشت: نام خلیج فارس از قرن پنجم پیش از میلاد مسیح همین بوده است، زمانی که داریوش بزرگ، این آب‌راه را دریایی دانست که از سرزمین پارس جاری می‌شود.
بنابراین گزارش، در همین زمان، نویسندگان یونانی از این خلیج تحت عنوان "پریسکونکایتاس" به معنای خلیج فارس یاد کرده‌اند. برخی نام‌های دیگر نظیر "پرسیکوس سینوس"، "آکواریوس پرسیکو"، "بحر فارس"، "دریای فارس"، "خلیج العجمی" و ... نیز به کار رفته‌اند که همگی به معنای خلیج یا دریای فارس هستند.
در دوران امپراطوری عثمانی، از این خلیج بعضا به عنوان خلیج بصره یاد می‌شد اما این تنها در دوران ملی‌گرایی عربی در دهه 1960 میلادی بود که نام خلیج فارس به چالش کشیده شد.
دیلی‌میل تصریح کرده است که سازمان ملل متحد نیز این خلیج را به عنوان خلیج فارس شناخته  و  آخرین بار در بیست و سومین جلسه سال 2006 میلادی بر این موضوع تاکید کرده است.
دیلی‌میل دفاعیات گوگل را نیز در گزارش خود مطرح کرده است. یک سخنگوی گوگل می‌گوید که این شرکت نام خلیج فارس را حذف نکرده بلکه این نام هرگز در این نقشه نبوده است! اما در نقشه‌های دقیق‌تر گوگل نام خلیج فارس قید شده است.
گوگل ادعا کرده که حتی پس از تهدید به شکایت ایران نیز حاضر نیست نام خلیج فارس را در نقشه مزبور قید کند!

[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:5 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
«بین موقعیت من و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چرا که سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما من باید روی صحنه باشم و اکنون این موقعیت از من سلب شده است»
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، وب سایت «خودنویس» (khodnevis) پنجشنبه 28اردیبهشت (17 May) از شرایط بد "شاهین نجفی" خواننده هتاک به ساحت قدسی حضرت امام هادی (علیه السلام) خبر داد و نوشت: «شاهین نجفی در گفتگو با روزنامه‌ی آلمانی «تاتس»، با بیان اینکه تهدید به مرگ را بسیار جدی گرفته، گفته است که وضعیتش با نویسنده کتاب آیات شیطانی متفاوت است.»
بر این اساس، روزنامه آلمانی در گفتگوی کوتاهی با شاهین نجفی از وضعیت و شرایط به وجود آمده برای این خواننده پرسیده است. «تاتس» از آقای نجفی در خصوص فتوای مرگ پرسیده و شاهین نجفی با بیان اینکه این فتوا علیه وی کارگردانی شده، گفته است که اما آن را جدی می‌گیرد. نجفی همچنین به خبرنگار تاتس گفته است که دولت آلمان از او خواسته تا کشور آلمان را ترک کند.
این سایت در ادامه نوشت: «از شاهین نجفی در خصوص تشابه وضعیتش با سلمان رشدی پرسیده شده و وی در پاسخ گفته است که بین موقعیت او و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چراکه سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما وی باید روی صحنه باشد و اکنون این موقعیت از وی سلب شده است.»
روزنامه بیلد آلمان نیز در این باره نوشت: «شاهین نجفی از خانه? خود در کلن فرار کرده و 4 روز است که پنهان شده است. او همسرش را به خانه? پدرش فرستاده و تور اروپای خود را کنسل کرده است.»
به نوشته بیلد، شاهین نجفی تصریح کرده است: «من باید هر ثانیه منتظر مرگ باشم.»

[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:1 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
محمدرضا شجریان ملقب به «سیاوش» در گفت وگو با مدیر بهایی بی بی سی، دلیل علاقه خود به خیام را -تلویحا- دین گریزی این شاعر نیشابوری، بیان کرد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، صادق صبا مدیر بهایی بی بی سی فارسی به همراه فرزند عباس کیارستمی، در قالب فیلمی مستند کوشیده است تصویری وارونه از شخصیت و شعر خیام ارائه دهد.
پس از اینکه شجریان علاقه خود به خیام را دین گریزی و بی اعتنایی شاعر ایرانی به اهالی دین توصیف کرد، صبا نیز حکیم خیام را به عنوان یک فرد بی دین، پوچ گرا و اهل تمنیات نفسانی و زمینی هدف ستایش قرار داد. تحریف شخصیت و شعر خیام در حالی است که این شاعر بلندآوازه، در اشعار نغز خود بر بی اعتنایی دنیا نسبت به جهان عقبی صحه گذاشته است و عارفانه به تمنیات زمینی و اندوه متاع دنیا داشتن مهر باطل زده است.
بی بی سی در مستند خود نه تنها منکر وجه عرفانی سروده های خیام شده، بلکه تلاش کرده است از این شاعر دانشمند نمونه ای از فردی بی قید و بی اعتنا به سیاست بسازد.آنچه در مستند بی بی سی عجیب به نظر می رسید؛
حضور صادق صبا در ایران است! دستگاه های امنیتی باید پاسخ دهند اولا یک عنصر بهایی و نوکر رسمی دستگاه اطلاعاتی انگلیس چگونه به راحتی در ایران- در تهران و نیشابور- حضور پیدا کرده است و دوم؛ چگونه این فرد معاند با عناصری به ظاهر فرهنگی و رسانه ای، ارتباط برقرار کرده و این ارتباط هم اینک برقرار است یا خیر!گفتنی است کیهان به زودی سلسله مطالبی را در خصوص اشتراکات دیدگاه حافظ لسان الغیب و حکیم خیام نیشابوری در صفحات ادب و هنر به چاپ می رساند.

[ شنبه 91/2/30 ] [ 11:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
عبدالکریم سروش، از تئوریسین های جریان اپوزیسیون، مدعی شده است که محمد خاتمی کتابی از پوپر را به همکارانش توصیه کرده است. خاتمی تاکنون درباره این خبر موضعی نگرفته است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق،‌ شبکه بی بی سی در گزارشی به تحلیل سخنان چندی قبل عبدالکریم سروش در بنیاد" کارل پوپر" پرداخت که در آن مدعی شده بود محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در اوایل دوره ریاست جمهوری اش خواندن کتاب "درس های این قرن" از آثار پوپر را به اعضای کابینه اش توصیه کرده بود.
اظهارات سروش با استقبال رسانه های غربی و سکوت اطرافیان خاتمی مواجه شده است. یکی از نکته های قابل تامل سخنرانی سروش در این بنیاد این بود که از نگاه پوپر دمکراسی تنها "وسیله ای برای به پایین کشیدن آسان حاکمان است نه نصب آنان". ادامه مطلب...
[ شنبه 91/2/30 ] [ 10:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
< type="text/java">

شنیده ایم آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای گفته است اگر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود علاوه بر رای اصولگرایان، می تواند نظر مثبت اصلاح طلبان را نیز جلب نموده و یک اجماع ملی را رقم بزند.
به نظر می رسد آقای هاشمی به بازگشت نزدیکان و نیروهای وفادارش و توفیق آنان در صحنه سیاسی امیدی ندارد که این چنین به شخصیت های معتدل گرایش پیدا کرده است.


[ شنبه 91/2/30 ] [ 10:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
صلاله نه تنها از حیث وجود زیارتگاه یک شهر زیارتی محسوب می‌شود، بلکه به دلیل موقعیت ویژه خود، مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عمان به حساب می‌آید و قطب گردشگری این کشور است.
طویل‌ترین مزار جهان با 30 متر طول در کشور عمان قرار دارد و متعلق به یکی از مشهورترین پیامبران الهی است.
به گزارش فارس، طویل‌ترین قبر جهان متعلق به «عمران نبی» است که 80 سانتی‌متر عرض و 30 متر طول دارد. البته این بدان معنا نیست که قد حضرت عمران(ع) 30 متر بوده است، بلکه برای تکریم آن حضرت چنین مزار طویلی در نظر گرفته‌اند.
موقعیت جغرافیایی کشور عمان در منطقه خاورمیانه

کشور عمان در جنوب دریای عمان قرار دارد. مقبره عمران نبی(ع) در شهر «صلاله» مرکز استان «ظُفار» قرار دارد و ظفار، جنوبی‌ترین استان عمان است. این کشور از سمت غرب با سه کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن همسایه است.
نمای بیرونی مقبره عمران‌نبی کنار مسجدی به همین نام

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/30 ] [ 10:52 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 4391500