NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

خبرگزاری تسنیم: قرائت و متن جزء هشتم قرآن کریم، دعای روز هشتم و سایر ادعیه، جدول اوقات شرعی ، قرائت ربنای استاد موذن زاده، روزه داری در سایر کشورها، دعای سحر، ابوحمزه و ... در مجله «میهمانی خدا» می آید.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،در ماه رمضان عبادت خاص این ماه نیز در اذهان تداعی می شود از اینرو ماه رمضان را ماه روزه نیز گفته اند همچنین چون بنا به روایات مصداق صبر در قرآن روزه دانسته شده است ، آن را ماه صبر نیز گفته اند ؛ ماه خدا و ماه میهمانی الهی از دیگر اسامی است که به اعتبارهای مختلف به این ما عزیز داده شده است ؛بهترین و پرفیض ترین عبادت در بهترین ایام و لیالی اوقات ، موجبات رشد و تعالی انسانها و دستیابی به قرب الهی را آسانتر می سازد و از مصادیق نور علی نور محسوب می شود.

دعای روز هشتم

اَللّهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ رَحْمَةَ

خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزى نسبت به

الاْیْتامِ وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ وَاِفْشآءَ السَّلامِ وَصُحْبَةَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ

یتیمان و خوراندن طعام و به آشکار کردن سلام و هم نشینى با کریمان به فضل و کرمت اى پناه آرزومندان


[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 8:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
گزارش خبرگزاری فرانسه:
فرانس پرس ضمن صحبت درباره شخصیت معنوی سردار سلیمانی می‌نویسد: هیچ کس چیزی راجع به او و افرادش نمی‌داند. او همه جا هست و هیچ‌ جا نیست.

گروه جنگ نرم مشرق- خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از مسائل پیرامونی سردار قاسم سلیمانی تهیه کرده آورده است: مردی که مهم‌ترین نقش را در کمک به عراق برای پایان دادن مسائلش داشته، فرمانده سپاه قدس ایران، همچنان نامرئی است. این استراتژی جدیدی برای سلیمانی نیست. مرد 57 ساله‌ای که کمتر عکسی از او منتشر می‌شود.

این خبرگزاری در ادامه با دادن لقب «شهید زنده» به سردار سلیمانی آورده است: وی از سال 1998 به عنوان فرمانده قدس انتخاب شده است. سلیمانی در مواقع بسیار نادر اقدام به صحبت عمومی می‌کند و یک جور ذوق و حرارت آشکار در اطراف وی وجود دارد که جذبه معنوی آن شخصیتش را فراگرفته است.

خطرناک‌ترین مرد خاورمیانه، بسیار نامرئی است

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 8:2 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

پاداش مخصوص روزه

آیت الله محمد تقی بهجت( رحمة الله علیه)

در حدیث قدسی آمده است: «الصَّوْمُ لی وَ أَنَا أَجْزی بِهِ؛ روزه برای من است، و من خود پاداش آن را می‌دهم» یعنی خداوند متعال ثواب آن را بدون واسطه می‌دهد، علاوه بر ثواب‌هایی که در کتاب و سنت ذکر شده است: «فَلاَ تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّآ أُخْفِی لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْینٍ؛ پس هیچ‌کس نمی‌داند که چه چشم‌روشنی‌هایی برای آنان مخفی شده است».  

 در محضر بهجت، ج1، ص225


[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 8:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

آقای حقوقدان! این چه استدلالی است؟/ آقای رئیس، صد رحمت به کینه شتری!

آقای روحانی! آیا روا می‌دارید رئیس جمهور بعدی، درباره شما این طور حرف بزند؟ آیا ناراحت و مکدر نمی‌شوید؟ آیا برمی‌تابید که خدماتتان به راحتی در نظر گرفته نشود؟ آیا این موضع‌گیری از جانب رئیس جمهور بعدی را انصاف می‌دانید؟

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»- محمدجواد عمرانی؛ رئیس جمهور چند روز پیش در دیدار با صنعت‌گران و تجلیل از آنان مطالبی را گفت که هر کدام از آنها جای نقد، گله و حتی اعتراض دارد. به این سه جمله توجه کنید: «والله بالله تالله سال‌های 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود» - «کاسه تحریم‌ها شکست و هیچ بندزنی نمی‌تواند آن را به هم بچسباند» - «به دوستان و ارزشمداران آرام و روان عرض می‌کنم: خیلی غصه نخورید ما می‌دانیم چه می‌کنیم». اگرچه نویسنده هر سه جمله مذکور را قابل نقد می داند، اما در این مجال فقط چند نکته در باب جمله اول می بایست به رئیس جمهور متذکر شد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 7:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

8

خبرگزاری تسنیم: بخش هشتم برداشت کوتاه از یک آیه از قرآن کریم با عنوان «آیه‌های زندگی» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید‌ ابراهیم راد هم‌زمان با روز هشتم ماه مبارک رمضان منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و بهار قرآن هرروز یک آیه از کلام الله مجید را توسط «حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم راد» در برداشتی کوتاه و آزاد با محوریت مسائل اجتماعی و موضوعات مهم سبک زندگی با عنوان «آیه‌های زندگی» منتشر می‌کند.

در ادامه بخش هشتم آیه‌های زندگی، شرح آیه 20 سوره مبارکه معارج با موضوع «کدام نماز مقبول است؟» را می‌خوانید: ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 7:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

خلبان ترک

خبرگزاری تسنیم: خلبانان و رزمندگان براساس فتوا و حکم امام (ره) می‌توانستند در شرایط جنگی روزه نگیرند اما برخی خلبانان برای اینکه بتوانند از برکات ماه رمضان بهره‌مند شوند اقدام به روزه گرفتن می‌کردند که روایت جالبی دارد.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،خلبانان و رزمندگان براساس فتوا و حکم امام (ره) می‌توانستند در شرایط جنگی روزه نگیرند اما برخی خلبانان برای اینکه بتوانند از برکات ماه رمضان بهره‌مند شوند اقدام به روزه گرفتن می‌کردند که روایت جالبی دارد.


 رضا رمضانی از کهنه سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عملیات «کمان 99» حضور داشته و از سال 59 تا 63 در پایگاه چهارم شکاری دزفول، از سال 63 تا 64 در تبریز و بعد از آن در اصفهان تهران به انجام مسئولیت‌های خود در کسوت خلبانی جنگنده پرداخته است درباره خاطراتش از ماه رمضان و چگونگی روزه‌داری خلبانان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: اگر اشتباه نکنم سال دوم جنگ، ماه مبارک رمضان با مردادماه مصادف شده بود، آن زمان اگرچه برای پرواز خلبانان باید از شرایط ویژه جسمانی برخوردار باشند شاهد بودم که آن دسته از خلبانان که روزه می‌گرفتند طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که در صبح پرواز کنند و عملیات‌های هوایی را انجام دهند. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 7:48 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
"حجت الاسلام علیرضا پناهیان" در جلسه‌ای عنوان کرد: در خارج از کشور سخنرانی داشتم، یک آقای استاد دانشگاهی دعوت کرد خانه‌اش و گفت که این بحثی که کردید حجاب یک مسئل? عقلانی است، من این را می‌خواستم یک خاطره برای شما نقل کنم.
به گزارش جهان، "داوود شهریاری" در گوگل پلاس خود نوشت: "حجت الاسلام علیرضا پناهیان" در جلسه‌ای عنوان کرد: در خارج از کشور سخنرانی داشتم، یک آقای استاد دانشگاهی دعوت کرد خانه‌اش و گفت که این بحثی که کردید حجاب یک مسئل? عقلانی است، من این را می‌خواستم یک خاطره برای شما نقل کنم: خانم دانشجویی که می‌خواست کنفرانس بدهد، مینی‌ژوب پوشیده بود، یعنی یک‌جوری پوشیده بود که سبک‌تر از وقت‌های دیگر بود، من پنج نمره از کنفرانسش کم کردم، به‌خاطر پوشش‌اش.

یک میتینگی در دانشگاه توسط این دانشجوها راه افتاد، گفتند: ایشان آمده تبعیض مذهبی قائل شده چون مسلمان است، به حجاب علاقه‌مند است، پوشش ما را نپسندیده نمره ما را کم کرده. مسئولین دانشگاه دعوتم کردند گفتند که شما چرا این کار را کردید؟ من گفتم که ایشان وقتی پوشش خودش را کم کرده بود و جذاب سر کلاس ظاهر شده بود، موجب شد که نقد علمی در کلاس کاهش پیدا کند. می‌گفت بعد از این آیین‌نامه شد، از این به بعد دانشجو بخواهد کنفرانس بدهد باید لباس رسمی بپوشد.

بعد از سی سال از انقلاب انگار هیچ عقلی نبوده که از حجاب دفاع کند و هیچ عقلانیتی در حجاب نیست، در هواپیما، در دانشگاه می‌خواهند در مورد حجاب صحبت کنند، می‌گویند ارزش‌های اسلامی!

[ شنبه 93/4/14 ] [ 8:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مشخص است مراجع عظام تقلید که براساس اظهارات آقای هاشمی جدیدالاسلام نیستند، نسبت به مسائلی مانند ماهواره مواضع مشخصی دارند که کاملا با مواضع آقای هاشمی متفاوت است. بنابراین دغدغه‌هایی از قبیل ماهواره تنها محدود به قشر خاصی نیست و یک موضوع فرهنگی بنیادین است.
یک سوال جالب درباره توهین هاشمی رفسنجانی +جواب
به گزارش جهان، تحقیر و تضعیف دلسوزان مبانی اعتقادی و دینی جامعه رویه‌ای‌ است که این روزها در برخی اظهارات آقای هاشمی‌رفسنجانی مشاهده می‌شود. هاشمی‌رفسنجانی در یکی از اظهارات اخیر خود در جمع تعدادی از دانشجویان این بار کسانی که برخی نگرانی‌ها را نسبت به اصول اعتقادی جامعه بیان می‌کنند با عنوان جدیدالاسلام لقب داده است.

رفسنجانی با بیان اینکه مبارزه با ماهواره در پشت‌بام‌ها جواب نداد و باید این موضوع را به عقل و تصور مردم موکول کرد، در ادامه گفته است جدیدالاسلام‌ها قدرت را برای خود می‌خواهند و زیاده‌خواهی می‌کنند. هاشمی گفت: «خب! کسانی که حسرت قدرت دارند، کسانی که دل از قدرت نمی‌کنند، کسانی که قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می‌کنند، اینها تصورات دیگری هم می‌توانند بکنند. چقدر تلاش شد که نگذارند در کشور اینترنت باشد. ادامه مطلب...
[ شنبه 93/4/14 ] [ 8:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در حالی که برخی رسانه‌های خارجی از احتمال سفر مهدی هاشمی به کانادا برای شرکت در جلسه دادگاه خبر داده‌اند، وکیل مهدی هاشمی گفت: نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم.
سفر مهدی هاشمی رفسنجانی به محل اقامت خاوری؟!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجةالاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه در آخرین نشست خبری خود، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که قرار است طی روزهای دهم یا یازدهم مرداد اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب برگزار شود. محسنی‌اژه‌ای همچنین گفته بود که قرار است رسیدگی به این پرونده توسط یک قاضی جدید انجام شود اما نامی از این قاضی نبرد.

این دادگاه قرار است به اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی در حالی رسیدگی کند که طبق کیفرخواستی که 20 دی سال 91 از سوی دادستانی صادر شد، در 125 صفحه 12 عنوان اتهامی علیه مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام شده بود. رسیدگی مجدد به این پرونده در حالی قرار است ماه آینده آغاز شود که برخی اخبار حاکی از احتمال سفر مهدی هاشمی به کانادا برای شرکت در جلسه دادگاهی دیگر است. ادامه مطلب...
[ شنبه 93/4/14 ] [ 8:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رسانه های محلی از صدور نخستین "گذرنامه" از سوی تروریست‌های داعش در موصل خبر می‌دهند.
 به گزارش مشرق، گروهک تروریستی داعش که مناطقی از عراق و سوریه را به اشغال خود در آورده و به زعم خود در آنجا "خلافت اسلامی" به راه انداخته،، روز جمعه از صدور نخستین گذرنامه برای توزیع میان 11 هزار نفر از افراد حاضر در شهرهای مرزی میان عراق و سوریه خبر داد.
اولین گذرنامه رسمی داعش در موصل+عکس

سایت شبکه "الاتجاه" با اعلام این خبر، تصویری از این گذرنامه را نیز منتشر کرد که بر روی آن آرم داعش و عبارت "الخلافة الاسلامیة" درج شده و به روال معمول در برخی حکومت های توهم زده عربی، بر روی جلد آن آمده است: «اگر به دارنده این گذرنامه آسیبی برسد، ارتش ها را به خاطرش به حرکت در می آوریم» !

این اقدام تروریست های داعش در اداره گذرنامه مستقل موصل انجام شده که در سال 2011 از سوی دولت عراق افتتاح شده بود.

[ شنبه 93/4/14 ] [ 8:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 363
بازدید دیروز: 1395
کل بازدیدها: 4448303