NTENT="IR" />
کلارآباد دات کام |
علی رغم لجن پراکنی های کدیور علیه آرمانهای اسلام و انقلاب، همشهریان وی با تجلیل از یک شاعر انقلابی پیام درخوری به وی دادند. به گزارش بی باک، جمیله و محسن کدیور این روزها حال خوشی ندارند و از دست همشهریان خود حسابی عصبانی هستند. آنها که به همراه سایر همفکران خود هر چه توانستند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی لجن پراکنی کردند و به اصلاح خودشان مقالات علمی عرضه کردند، حالا می بینند که حتی همشهریانشان حاضر نیستند که از افکار و اندیشه های آنان استقبال کنند و برخلاف انتظارشان آنها با حضوری عجیب و معنادار، پیام روشنشان را به همه جیره خوران غرب دادند. شب 11 خرداد از آن شبهایی بود که در یاد و خاطره مردم فسا میماند. مردم فسا میزبان هنرمندان انقلابی و جوان در اجتماع بزرگ حسینیون بودند. همه برای ارج نهادن به هنر متعهد انقلاب آمده بودند و میخواستند با حضورشان محمدمهدی سیار و حامد زمانی را بزرگ بدارند.
میدان امام حسین (ع) فسا این جمعیت را قبلاً هم به چشم دیده بود، اما نه برای تجلیل از شاعر متعهد فسایی و نه برای شنیدن ترانههای انقلابی، بلکه برای برپایی نماز باشکوه عید فطر. این اولین بار بود که ده هزار نفر دور هم جمع میشدند تا از هنر انقلابی بگویند و بشوند و تجلیل کنند.
ساعتی قبل از شروع مراسم مردم فسا خودشان را در میدان امام حسین (ع) حاضر کرده بودند و منتظر اقامه نماز مغرب و عشا به امامت امامجمعه شهرشان بودند. همه آماده برپایی جشنی بهیادماندنی بودند. همه آمده بودند؛ پیر و جوان، زن و مرد، دانشجو و طلبه، مسئول و غیرمسئول، ... .
برنامهسازان صدای و سیمای فارس در تکاپوی، ثبت حضور حماسی مردم بودند. بعد از اینکه مراسم بانوای دلنشین صوت قرآن آغاز شد دیگر جایی برای نشستن نبود. بیش از 5000 صندلی پر شده بود و بقیه مردم ایستاده منتظر شاعرشان بودند. اسماعیل حسینزاده، مجری صداوسیمای فارس، اجرای مراسم را به عهده گرفته بود. مجری، حجتالاسلاموالمسلمین موسوی، مسئول فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را برای 20 دقیقه سخنرانی به جایگاه دعوت کرد. ابتکار حسین زاده، برنامه را جذابتر کرد تا جایی که سخنرانی به یک گفتگوی مذهبی تبدیل شد. دیگر در محدوده تعیین شده مراسم جایی برای ایستادن هم نبود!
به نوشته سلام فسا، خواننده و هنرمند انقلابی، حامد زمانی، به مراسم رسید. خبرنگاران محلی مشغول گپ و گفت با زمانی بودند که مجری او را به جایگاه خواند و مردم او را به گرمی تشویق کردند.
«دیروز، امروز، فردا» اولین ترانه زمانی بود که جمع مردم فسا را به وجد آورد. کمکم محمدمهدی سیار از جمع دوستداران و علاقهمندان جدا شد و خود به میدان جشن رساند. سیار شاعر جوان، اهل فسا، اول در قامت میزبان بود، اما بعد در جایگاه میهمان. برنامه نمادین حمل پرچم، با حضور نسلهای مختلف انقلاب و با اجرای دیدنی بسیجیان برگزار شد. بسیجیها نشان دادند که پرچم پرافتخار حماسه و اقتدار همواره بر دوش مردمان این سرزمین برافراشته است و این راه همچنان ادامه دارد.
زمانی قبل از اجرای ترانه «گزینههای روی میز» گفت: «من باورم نمیشد با این جمعیت روبرو شوم. الحمدالله جمعیت که هست، مهدی سیار هم که هست. فقط یک خواهش دارم، یک دست بهافتخار همشهری گل تون، هنرمندتون، محمدمهدی سیار بزنید.» اینجا بود که میدان سراسر صدای تشویق مردم بود.
حامد زمانی شعر «گزینههای روی میز» محمدمهدی سیار را دکلمه کرد:
به اینجا که رسید، فریاد «یا حسین» فساییها، زمانی را همراهی کرد. حامد زمانی «گزینههای روی میز» را برای مردم اجرا کرد و بعدازآن مجری، دکتر سیار، شاعر جوان فسایی را به جایگاه دعوت کرد. مجری خطاب به سیار میگفت: قلادههای طلا، مرگ بر آمریکا و ... شعرهایی از سیار است که حامد خوانده است.
سیار با سلام و احوالپرسی از همشهریان خود شروع کرد و از حامد زمانی تشکر کرد و گفت: «خوشحالم که حضور من همزمان شده با حضور حامد عزیز. انصافاً همه معتقدند که صدای او و نبوغ آهنگسازی او، توانسته جان تازهای به موسیقی امروز بدهد و در این دهه زبان گویایی شده برای شعر انقلاب.» فسا در هنر انقلابی پیشتاز است. شهید دکتر علیرضا فیروزی؛ شاعر، نقاش و دانشجوی پزشکی با مجموعه «شعر بی قراری» فضایی جدید در شعر انقلاب باز کرد. حال دکتر سیار ادامه دهنده شهید فیروزی است.
زمانی در ادامه صحبتهای سیار گفت: «اگر زیبایی و نبوغی باشد بهواسطه نبوغی است که در وجود مهدی [سیار] است. چه به لحاظ وزن شناسی، چه به لحاظ ملودی شناسی، چه به لحاظ انتخاب کلمات و ... .»
مراسم به اوج خود رسیده بود. مردم با شور و شوق سیار و زمانی را تشویق میکردند. مجری از این فرصت استفاده کرد و وجه مشترک سیار و زمانی را تعهد دانست. حسین زاده از زمانی گفت و اینکه او در کنسرت خودش افتخار کرده که 70 درصد خانمها محجبه بودند (تشویق مردم). حسین زاده گفت که در این اجتماع بزرگ صددرصد خانمها محجبه هستند؛ و بازهم مردم تشویق کردند.
دیگر زمان رونمایی از اثر پرافتخار محمدمهدی سیار در جمع همشهریان فساییاش رسیده بود. کتاب «رود خوانی» در میان تشویقهای فراوان مردم فسا توسط حامد زمانی رونمایی شد. حسین زاده از سیار خواست از کتاب رود خوانی شعر بخواند. محمدمهدی سیار شروع به دکلمه ترانه «مرگ بر آمریکا» کرد: مرگ بر تازیانهها
ازاینجا به بعد حامد زمانی ترانه را دکلمه کرد:
ترانه «مرگ بر آمریکا» بازهم در میان شور و شوق مردم فسا خوانده شد. حماسهای از حضور و تعهد در حال نمایش بود. بیش از ده هزار نفر از فساییهای هنردوست، ترانه «مرگ بر آمریکا» را با زمانی و سیار زمزمه کردند. شور و شوق انقلابی و ضد استکباری فضا را پرکرده بود.
در ادامه مجری به گفتگو با سیار نشست. از توجه رهبر معظم انقلاب به سیار و آثار و موفقیتهای او گفت. از انجمنهای ادبی در زاهدشهر و فسا در دوران نوجوانی و ... . این شاعر جوان از لطف و توجه مردم و همشهریان و حضور در مراسم رونمایی کتاب «رود خوانی» تشکر و قدردانی کرد و حضور در اجتماع بزرگ حسینیون فسا را از خاطرات خوب خودش دانست.
مجری از مردم دعوت کرد تا در جشن امضا کتاب رودخوانی در فروشگاه جبهه کتاب (جمعه 16 خرداد ماه) شرکت کنند.
مراسم تمام شده بود اما سیار در میان جمع زیادی از جوانان یا کتاب «رود خوانی» را امضا ء میکرد یا کنار آنها ایستاده بود تا عکس یادگاری بگیرند.
آن شب همه کولاک کردند. از محمدمهدی سیار گرفته تا حامد زمانی. از جوانهای نسل سوم انقلاب گرفته تا خانوادههایی که آمده بودند تا از هنر انقلاب تجلیل کنند.
به گزارش بی باک، این برنامه در شهری برگزار گردید که زادگاه کدیور می باشد. محسن کدیور، شاگرد شیخ منتظری، روحانینمایی است که بعد از فتنه 88 به خارج از کشور گریخت و به عنوان یکی از اعضاء اصلی اتاق فکر جنبش موسوم به سبز، شروع به فعالیت علیه جمهوری اسلامی کرد.
محسن کدیور در مخالفت خود با جمهوری اسلامی تا بدانجا پیش رفت که بنا بر اسناد معتبر حتی حاضر به سفر به اسرائیل و دیدار با مقامان رژیم صهیونیستی و احتمالا دریافت دستورات لازم از آنان شد. محسن کدیور در حال حاضر در امریکا به سرمی برد و در دانشگاه دوکای کارولینای شمالی تدریس می کند. وی در اردیبهشت ماه سال 85 با نوشتن مقاله ای که در فصلنامه مدرسه نوشته شد، نگاه ها را به سوی خود متوجه کرد. این مقاله «قرائت قرائت فراموش شده بازخوانی نظریه عکای ابرار» نام داشت. در جلساتی که در آذر ماه سال 84 دردانشکده فنی دانشگاه تهران (دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ) با سخنرانی کدیور برگزار شد او در پی آموزش همین نظریه به دانشجویان بود. در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان سال 84 در حسینیه ارشاد در سخنرانی ای باعنوان «چرا تشیع»، علت شیعه بودن خود را درست تر بودن قرائت امامان نسبت به دیگران دانست نه برگزیدگی الهی ایشان. «بازخوانی منابع اعتقادی» موضوع سخنرانی وی در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در سال 85 بود. او که بنا به گفته خودش مهم ترین رویکردهای سالانه خود را در این مناسبت عرضه می کند، در آن مراسم به بازخوانی یکی از منابع اعتقادی شیعه پرداخته و کتاب « اصول کافی» را که از اساسی ترین منابع اعتقادی شیعه است، از پایبست ویران نشان داد. وی همچنین در روزهای میانی اسفند ماه سال 84 در مراسمی نیمه خصوصی، زیارت جامعه کبیره را هم از نظر سند و هم از دیدگاه دلالت فاقد هر گونه اعتبار معرفی کرد. تشکیک او در آموزههای دینی، ضدیت با جمهوری اسلامی و همراهی با دشمنان ایران تا بدانجا پیش رفت که حتی حکم امام خمینی(ره) درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز زیر سوال برد و در ادعایی مضحک، آن را «ترور» توصیف کرد.او در نامه?ای به حجت?الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی، حمایت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از مجازات یک ملحد و هتاک به پیامبر اسلام که اهل جمهوری آذربایجان است را مردود دانست. اگر چه در مورد انحرافات عقیدتی و اقدامات علیه جمهوری اسلامی موارد مختلفی را مطرح کرد اما در این مجال تنها می خواهیم به یک نمونه عینی از ماهیت نفاق گونه کدیور اشاره کنیم: وی دارای وب سایتی شخصی است که مطالب و نوشته های خود را بر روی آن سایت بارگذاری می کند. این وب سایت دارای دو صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی است. اما جالب است بدانید تصویری که کدیور از خود در این دو صفحه به نمایش گذارده است با یکدیگر تفاوت دارد. در صفحه مربوط به زبان فارسی که بدیهی است برای مخاطبین فارسی زبان که عمدتا داخل کشور هستند طراحی شده، تصویری که از کدیور وجود دارد، تصویری است با لباس روحانیت. اما در صفحه زبان انگلیسی که اختصاص به کاربران غیر ایرانی دارد، کدیور تصویری با کت و شلوار که نماد یک انسان علمی و آکادمیک است از خود به نمایش گذارده است. چرا که کدیور به خوبی می داند اگر قرار است در داخل ایران، نظریات دینی او مورد خوانش قرار بگیرد چاره ای ندارد جز آنکه از خود، وجهه ای حوزوی و دروس فقهی و کلامی خوانده نشان دهد. اما وی تصور می کند که برای مخاطب انگلیسی زبان، اصل بر ارائه نظریات و تئوری های دانشگاهی است نه صرفا دینی.
همه این مسائل در حالی از سوی کدیور لحاظ می شود که او حتی نتوانسته نظر همشهریان خود را به انقلاب و اسلام عوض کند و آنها را با خود در مسیر انحرافی همراه کند. [ دوشنبه 93/3/19 ] [ 6:0 عصر ] [ م.ص ]
[ نظر ]
|
|