NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
مدلینگ در ایران
گزارش‌گر این مستند می‌گوید: به سطح شهر و در خیابان که می‌رویم، متوجه می‌شویم که مردم نیز معتقدند، در ایران، تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته و فضای جامعه برای مدل و فشن، بازتر شده است. تنوع گسترده لباس و مد، و نیز سرعت گرفتن این بخش، نشان از این دارد که این صنعت بعد از انقلاب اسلامی در حال شکوفایی بوده و در عین حال در چارچوب ضوابط اسلامی حرکت کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- خبرنگار مستندساز آمریکایی گروه "وایس" تابستان سال گذشته به تهران سفر و از جشنواره مد و لباس "فجر" گزارشی تهیه کرد. وی در این گزارش مدعی شده که به رغم رایج بودن "حجاب سیاه" به ویژه در مناطق روستایی ایران، این کشور در چند سال اخیر شاهد تحولی عظیم و نوعی رنسانس در حوزه مد و لباس بوده است. در شهرهای بزرگی نظیر تهران، طراحان مبتکری دست به کار شده‌اند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، گزارشی است که مستندساز وایس درباره حجاب و جشنواره‌های مربوط به آن به مخاطبان غربی خود ارائه داده است:

مدلینگ در ایران

 

«شاید نحوه پوشش جدید در ایران هنوز از قوانین اسلامی تبعیت کند، اما رنگ‌های روشن و طرح‌های جذابی که تا یک دهه پیش در ایران اصلاً دیده نمی‌شد، در حال حاضر تبدیل به مد شده است. در 35 سال گذشته شاهد تغییرات سریعی در ظاهر مردم بوده‌ایم. آن‌ها با ظاهر خود خواسته‌اند هویت‌شان را نشان دهند. "مد" در ایران "صدای" مخصوص به خود را دارد.

 

"چادر سیاه" در خارج از شهرهای بزرگ کاربرد دارد. در شهرهای مذهبی قم و مشهد نیز در سطح وسیع‌تری استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که پیشرفت مد و فشن در ایران، نظر رئیس‌جمهور این کشور را هم جلب کرده است. روحانی علناً رویکرد نرم‌تری به این موضوع اتخاذ کرده است. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:14 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده بزرگ فساد نفتی که بازپرس بیش از هزار صفحه تهیه کرده بزودی به دادگاه خواهد رفت ضمن اینکه همین الان هم حدود 110 محکوم اقتصادی با مبالغ بالا در زندان‌ها تحمل کیفر می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جعفری دولت‌آبادی در حاشیه همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نمادی از همکاری همه قوا در فساد را دیدیم و این همایش فرصت مغتنمی است که یکبار دیگر به این نتیجه برسیم که مبارزه با فساد به اراده جمعی نیاز دارد.

وی افزود:‌ امروز مبارزه با فساد در دستگاه قضایی از اولویت‌های اول قضائی است و ما مفتخریم که در این 5 سالی که من در دادسرای تهران هستم پرونده‌های مختلفی پیش رفته که نمی‌توانم اسم ببرم اما پرونده 3 هزار میلیاردی نمونه ای از آن است. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:12 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از علی مطهری خواست مانند اکبر گنجی آینه عبرت آیندگان نشود و از سرنوشت او عبرت بگیرد.داریوش سجادی که مدتی مدیر شبکه ماهواره‌ای هما و مشاور کروبی بوده در این باره می‌نویسد: پیش از شما بودند کسانی که همین مسیر زاویه با نظام را رفتند و به فراموش شدگی مبتلا شده‌اند؛ اکبر گنجی نمونه نزدیک آن است که پیش‌تر از جنابعالی با طی همین مسیر بازیگر نقش اول نمایشنامه‌ای شد که اینک جنابعالی عهده‌دارش شده‌اید. نقشی که به اعتبار فرو رفتن ایشان در خلسه شعف و هیجان ناشی از کف زدن‌های شیدائیان مانع از آن شد تا بتواند تذکر دوستانه و خیراندیشانه امثال اینجانب را فهم کند. همان موقع به او نوشتم شیدائیان شما چون خود هیچ نیستند، می‌خواهند تو بجای آنها «باشی»! مایلند پوچی خود را با فهم قهرمانانه از تو، پنهان و انکار کنند.

وی می‌افزاید: سالها قبل از ظهور و حلول و جلوس قهرمانانه امروزین جنابعالی در آسیب‌شناسی این «ابتلا» خطاب به دکتر زیباکلام «شاذگوی هم‌زاد جنابعالی» نیز این واقعیت را گوشزد کردم که «در منظومه قهرمانخواهی، شیدائیان قهرمان اساساً قهرمان را برای جبران کرختی و بی‌عملی و ابلوموفیزم تاریخی خود جعل می‌کنند. ایشان اساساً قهرمان را خلق کرده‌اند تا بجای آنها بخواند، فکر کند، تصمیم بگیرد، عمل کند، انقلاب کند، بجنگد و به وقت مقتضی بمیرد!».سجادی ادامه می‌دهد: بیشتر متأسف از آنم که مطمئنم علی مطهری امروز نیز مانند گنجی دیروز وقعی به این خیراندیشی نخواهد گذاشت و سرخوش و مشعوف از کف زدن‌های «جنود فتنه» به همان جائی می‌رود که اسلافش رفتند!

با خام‌اندیشی و شاذگوئی و ناآشنائی با مصالح و ظرائف و مراتب و جوانب دنیای سیاست بر کرسی قهرمانی کسانی نشستن که از اساس با کلیت و ماهیت نظام مشکل دارند و مطمئناً در «فردای فرضی» تحقق رویای سرنگونی نظام به شما و امثال شما نیز به اعتبار وابستگی‌ها و دلبستگی‌های تان به «اسلام» رحم نخواهند کرد! «قهرمانی کردن» برای چنین جماعتی قبل از «فخاری» شایسته «شرمساری» است!
سجادی با اشاره به آلت دست قرار گرفتن امثال موسوی و کروبی در خدمت شیادان سیاسی می‌نویسد: این یک جنگ نیابتی است که بازیگردان اصلی در سایه نشسته و شما و امثال شما را به شکل نامحسوس مدیریت می‌کند. شما بازی خورده این بازی شده‌اید.


[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

اظهارات رئیس‌جمهور در مراسم روز 16 آذر با نکات قابل تأملی همراه بود.مهندسی و دست‌چین اغلب افراد حاضر در این مراسم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در کنار حذف اسامی نمایندگان چند تشکل اصلی دانشجویی از فهرست پرسشگران و سخنگویان دانشجویان، چهره‌ای تشریفاتی، دولتی و شبه کارمندی را برای مراسم به تصویر کشید. این فضای بسته در حالی بود که روحانی چند روز پیش در گرگان گفته بود زمان امنیتی بودن فضا به سر آمده است.رئیس‌جمهور در سالگرد رویداد 16 آذر 1332 هیچ اعتراض صریح یا کنایه‌آمیزی نسبت به رژیم آمریکا و جنایت‌های 70 ساله آن رژیم علیه ملت ایران نکرد و حال آن که دانشجویان در 16 آذر 32 در اعتراض به کودتای سیا و سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به شهادت رسیدند. روحانی در عوض نیش و کنایه‌های خود را  در میدانی بی‌حریف و دست‌چین شده! نثار منتقدان کرد و آنها را تازه به دوران رسیده‌ها و اقلیتی که از تحریم‌ها سود می‌برند معرفی کرد!

روحانی در این مراسم گفت: دانشجو باید منتقد، دیده‌بان و ناظر باشد. اگر نگذاشتند دانشجو انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند. دیوار دولت فعلا از همه کوتاه‌تر است. هر کسی به هر بهانه‌ای از گوجه‌فرنگی گرفته تا مسائل هسته‌ای دولت را نقد می‌کند. دولت به انتقاد دلسوزانه و شرافتمندانه افتخار می‌کند، زیرا بدون نقد ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.وی در این بخش از سخنان خود روشن نکرد مرادش از «دانشجویان دولت را نقد کنند» کدام دانشجویان است؛ آنها که نمایندگانشان را برای طرح نقد خویش به جلسه راه نداده‌اند؟ همچنین در این سخنان معلوم نشد اگر نباید از گوجه یا مسائل هسته‌ای انتقاد کرد، دولت و رئیس‌جمهور محترم صلاح می‌دانند منتقدان با چه دوزی و از کدام مسائل و مصادیق انتقاد کنند؟! به عبارت دیگر خوب است دولت فهرست موضوعات مجاز (و غیرامنیتی) برای نقد دولت را ارائه کند! در غیر این صورت حکایت همان کسی خواهد شد که می‌گفت وقتی با من حرف می‌زنی دهانت را ببند.

با وجود همراهی نمایندگان مجلس با دولت و رأی اعتماد به وزیر علوم، آقای روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش نمایندگان مردم را مقابل مردم قرار داد و آنها را صاحبان نفوذ و سر و سّر معرفی کرد.روحانی همچنین مهدی بازرگان رئیس گروهک نهضت آزادی را از بزرگان مبارزه معرفی کرد بی‌آن که به لواحق عملکرد وی در تقابل با انقلاب و نظام اشاره داشته باشد. حضرت امام‌خمینی(ره) بهمن سال 1366 در جواب نامه وزیر کشور وقت با بیان اینکه اگر نهضت آزادی سرکار می‌ماندند سیلی‌ای به اسلام می‌زدند که تا قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد منافقین را فرزندان عزیز مهندس بازرگان توصیف کردند و فرمودند ضرر گروهک نهضت آزادی از گروهک‌های دیگر و حتی منافقین، این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است.


[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

مشاور سابق کروبی معتقد است تحریم‌های اقتصادی میوه‌ شجره منحوس فتنه بود.داریوش سجادی در وبلاگ خود نوشت: باور به اینکه تحریم ناشی از تقصیر دولت سابق بود اگر به انگیزه عوام‌فریبی نباشد قطعا ناشی از خود‌فریبی است. آنها که معتقد بودند تحریم‌ها ناشی از مواضع تند احمدی‌نژاد است، به این باور بودند که ادبیات فاخر و دیپلماسی لبخند و بلند کردن تابلوی «من آمده‌ام که ناز بنیاد کنم!» نافی تحریم‌هاست! باوری که اینک ایشان را موظف کرده تا پاسخگوی این پرسش باشند؛ چرا در دور جدید مذاکرات علی‌رغم سیاست تعاملی و اتخاذ گویش ادیب‌الممالکی تحریم‌ها کماکان و محکم پابرجاست!؟ باورمندان به رویکرد «لبخند درمانی» در دیپلماسی خارجی ایران، غافلانه یا عامدانه بی‌التفات به این واقعیت مانده‌اند که مشکل آمریکا و تالی‌تلو آن برای ایران قبل از گویش متخذه دولتمردان ایرانی، گفتمان ساختار‌شکنانه ایران انقلابی در سامعه و سامانه و سیطره و ساختار غرب بنیاد و جهانشمولی است که تمامیت آن سیطره طی 3 دهه گذشته توسط این گفتمان نوظهور به چالش کشیده شده.
سجادی می‌افزاید: تحریم‌های اقتصادی ایران، میوه منحوس «شجره فتنه» در زمین حاصلخیز  شهر آشوبی 88 بود. فرآیندی که پاسی طلایی برای کوبیدن آبشار تخریبگرانه آمریکا در زمین منافع ملی ایران را فراهم کرد.


[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

سال 1368 و پس از رحلت حضرت امام خمینی -قدس الله نفسه الزکیه - که موضع گیری آیت الله بهجت را نسبت به مقام معظم رهبری اعلام می کند.

وقتی ایشان (مقام معظم رهبری) برای رهبری انتخاب شدند عده ای به آیت الله بهجت گفتند: آقای خامنه ای جوان است برای برای رهبر شدن!

آیت الله بهجت در جواب آن عده فرمودند: همان یکبار که گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند برای هفت پشتمان کافیست...

 

 


[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 10:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

بندگی زمان و مکان ندارد








 
[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 10:38 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
"کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است."
به گزارش پایگاه 598 به نقل از راه دانا، استعفای محمد هاشمی، عضو و رئیس هیأت مؤسس حزب کارگزاران، اواسط مهرماه سال جاری بود که رسانه‌ای شد. این استعفا درست چند ماه بعد از اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب شورای مرکزی رخ داد؛ تغییراتی که به پوست‌اندازی حزب کارگزاران تعبیر شد. در همان برهه محمد هاشمی در توضیحات کوتاهی به رسانه‌ها ترکیب جدید شورای مرکزی و تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه را دلایل کناره‌گیری‌اش از کارگزاران اعلام کرد.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار دانا گفت که علت اصلی استعفای محمد هاشمی رفسنجانی از حزب کارگزاران بخاطر اختلافات شدیدی بوده که با چند تن از اعضای شورای مرکزی این حزب داشته، این اختلافات از انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و در ماه های اخیر به اوج خود رسیده بود.

وی ادامه داد: طی یکسال اخیر جلسات شورای مرکزی این حزب بخاطر وجود اختلافات به صورت کمرنگ برگزار می شد و بین اعضا چند دستگی بوجود آمده بود. در این بین گویا تلاش های گسترده ای نیز صورت گرفته بود تا به این اختلافات پایان دهند و حزب را به جایگاه اولیه آن برگردانند ولی همه این تلاش ها بی نتیجه بود.

این منبع آگاه اضافه کرد: اختلاف هاشمی بیشتر با حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی بوده است. اختلاف آنها بر سر مواضع حزب در انتخابات 88، انتخابات 92 و انتخابات مجلس آینده بوده و هاشمی بر این باور بوده که " نباید کارگزاران خود را کوچک کند و خود را زیر پرچم گروه های اصلاح طلب ببرد." و البته در پی این مسئله، دیدار شورای مرکزی حزب با سید محمد خاتمی نیز بر ناراحتی هاشمی افزود.

وی گفت: محمد هاشمی بر این باور بوده که "کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است."

[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 10:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بازجویی های اولیه از "سجی حمید دلیمی" زن سابق "ابوبکر بغدادی" رهبر داعش حاکی است است که او کمک های دریافتی از برخی نهادهای خارجی بویژه کشور قطر را به گروه های تروریستی تکفیری در سوریه می رسانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ادیان نیوز، روزنامه ی السفیر لبنان در عنوانی اعترافات اولیه زن ابوبکر البغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش را فاش کرد.

بازجویی های اولیه از "سجی حمید دلیمی" زن سابق "ابوبکر بغدادی" رهبر داعش حاکی است است که او کمک های دریافتی از برخی نهادهای خارجی بویژه کشور قطر را به گروه های تروریستی تکفیری در سوریه می رسانده است.

روزنامه السفیر در گزارشی نوشت: نقش اصلی دلیمی رساندن اموال به گروه تروریستی "جبهه النصره" و سایر گروه های تروریستی در سوریه بوده است.

السفیر خاطرنشان کرد که علاوه بر سجی حمید دلیمی، یک شهروند سوری به نام "آلاء عقیلی" یا "علیاءعقیلی" در زندان وجود دارد و او زن "ابو انس چچنی" از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره است.

این روزنامه به نقل از منبعی خاص نوشت: سجی دلیمی به دلیل ارتباط با ابو بکر بغدادی، ارتباط با گروه های تروریستی موجود در خاک لبنان، داشتن اوراق شناسایی تقلبی در بازداشت به سر می برد و اطلاعات و دیتای موجود در تلفن همراه او هنوز رمزگشایی نشده است.


[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 10:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
لحظه به لحظه به اربعین نزدیک می‌شویم و بر تعداد زائران پیاده در مسیر کربلا افزوده می‌شود؛ این در حالیست که عده‌ای دانشجو با ابتکاری جالب از این رویداد به عنوان یک فرصت فرهنگی استفاده نمودند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با نزدیک شدن اربعین و آماده شدن مردم براى حضور پرشور در پیاده روى کربلا، دانشجویان دانشگاه شاهد با عنوان «جاماندگان کربلا» و با توجه به فعالیت‌هاى گسترده گروه‌های معاند مبنى بر تفرقه افکنی بین مسلمانان شیعه و سنى، اقدام به جمع آورى سخنان رهبر انقلاب در محور وحدت شیعه و سنى و ارائه ترجمه آن به دو زبان عربى و انگلیسى نمودند.

گفتنی است این پوسترها قابلیت نصب روی کوله‌پشتی زائران را دارد.

سفارش و چاپ این طرح در ابتدا از قم و تهران و سپس توسط انبوهى از متقاضیان از سراسر کشور آغاز شد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 10:29 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4423447